آلبرت بورلا

«تال زَکس» ، مدیر ارشد «مادرنا» و مسوول پروژه واکسن کوید ۱۹ در این شرکت، اصولا یک «اسراییلی» زاده حیفا است که مدرک خود را از دانشگاه بن گوریون واقع در سرزمین‌های اشغالی گرفته است!

سرویس سیاست مشرق- سخنان مهم و راهبردی رهبر انقلاب در روز جمعه (۱۹ دی ماه)، فرازهای روشنگری بسیاری در خود داشت، اما آن‌چه در بیانات ایشان در گفتگوی تلویزیونی با ملت ایران، با بر هم زدن طراحی‌های «شبکه نفوذ» واردات واکسن کرونای «آمریکایی» و «انگلیسی» را به سد محکم «ممنوعیت» کوبید، دستمایه آن شد که رسانه‌های خارجی و دنبال‌های داخلی آن از دیروز به کار بیافتد تا به هر قیمتی شده، فرمان رهبر معظم انقلاب را درباره ممنوعیت ورود واکسن «آمریکایی» و «انگلیسی» تخطئه کنند و به زعم خود، ایشان را رو در روی «سلامت جامعه» ترسیم کنند.

دشمنان قسم خورده ایران، «دلسوز» سلامت ملت ایران شده‌اند!

اما رهبر انقلاب، بار دیگر با ورود شخصی، و خرج کردن از اعتبار و وجهه خود، جلوی طوفان تهمت و تخریب ایستادند، تا نشان دهند بر سر مصالح و منافع ملت ایران، هیچ گونه مماشات نخواهند کرد.

در واقع، کاری که باید مدت‌ها قبل و با شجاعت توسط «مسوولان امر» صورت می گرفت تا نیاز به ورود مستقیم رهبر انقلاب نباشد، باز آن قدر به تاخیر افتاد و حتی بر عکس عمل شد، که ایشان به عنوان ولی فقیه (در جایگاه حساس تشخیص مصلحت کشور) خود ورود کردند و با قاطعیت، جلوی یک خطر بزرگ را گرفتند.

اما خطر چیست و چرا رهبر انقلاب، یک بار دیگر بعد از غائله گرانی بنزین در سال گذشته که رهبری مستقیما وارد عمل شدند تا کشور را از افتادن در ورطه یک فتنه امنیتی بزرگ و گسترده حفظ کنند، خود شخصا اعلام موضع نمودند و فرمان صادر کردند؟ چرا جمعی از دلسوزان ناآگاه و آگاهان معاند و دنباله‌های معنوی رژیم اسراییل در داخل کشور، محور کارزار رسانه‌ای در دفاع واکسن آمریکایی و انگلیسی و هجمه به نظر رهبر انقلاب و مسوولان کشور شده‌اند؟

در ادامه صرفا سابقهٔ مدیران ارشد دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مادرنا» را، که متولی اصلی واکسن «آمریکایی» هستند، مروری اجمالی می‌کنیم تا پاسخ دادن به چرایی ورود رهبری و مسوولان به جلوگیری از ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کمی روشن‌ شود.

آلبرت بورلا، «دامپزشک» و مدیرمالی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آمریکایی «فایزر» است. بورلا، یکی «یهودی» یونانی است. ورود او به شرکت فایزر در سال ۱۹۹۳ بوده و او کار خود را از بخش سلامت حیوانات آغاز کرد.

آلبرت بورلا، یهودی یونانی

نشریه «جوییش تایم»، در گزارشی به تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰، با عنوان «واکسن کوید ۱۹ پیوندهای یهودی دارد»، با افتخار به عقبه «یهودی» آلبرت بورلا پرداخت. در این گزارش آمده است:

" آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، فرزند یک بازمانده هالوکاست، یکی از ۵۰۰۰۰ یهودی باقی‌مانده از برنامه حذف هیتلری در بندر تسالونیکی یونان، است که خود او از اعقاب یهودیان سفاردی گریخته از اسپانیا در ۱۴۹۲ میلادی بود. "

روزنامه «تایم اسراییل»، در گزارشی به تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰، با افتخار به معرفی آلبرت بورلا به عنوان یک یهودی و اسراییلی متعصب پرداخت. عکس نمایه این گزارش، عکسی از بورلا در حال روشن کردن شمع در جشن «حنوکا» یهودی است. او به عنوان مهمان ویژه به مهمانی سفارت رژیم صهیونیستی در واشینگتن به مناسبت جشن حنوکا دعوت شده بود.

طبق این گزارش، رون درمر، سفیر رژیم اسراییل در واشینگتن، بورلا را چنین معرفی می کند:

" ۷۵ سال بعد از کشتار میلیون‌ها نفر توسط نازی‌ها، دکتر بورلا اکنون مسابقه نجات جان میلیون‌ها نفر را رهبری می کند. "

اما مسوول ارشد دیگر شرکت آمریکایی که روی واکسن کوید ۱۹ کار می کند کیست؟

«تال زَکس» ، مدیر ارشد «مادرنا» و مسوول پروژه واکسن کوید ۱۹ در این شرکت، اصولا یک «اسراییلی» زاده حیفا است که مدرک خود را از دانشگاه بن گوریون واقع در سرزمین‌های اشغالی گرفته است!

تال زکس

زکس در مصاحبه‌ای با وبسایت آمریکایی «اکسیوس» مدعی شد که زمانی که روی پروژه واکسن کار می کند، به مادر ۸۰ ساله اسراییلی‌اش می اندیشد که در شهر «رعنانا» در سرزمین‌های اشغالی زندگی می کند.

زکس(سمت راست)

جالب این‌جاست که رسانه‌های اسراییلی با افتخار درباره «دکتر اسراییلی» که پشت واکسن مدرناست، رپرتاژ منتشر می کنند.

گزارش روزنامه «اسراییل هیوم» درباره پزشک صهیونیست پشت واکسن مادرنا

حال شاید بد نباشد نگاهی به دیدگاه یهودیان صهیونیستی نسبت به غیریهودیان، و موضع آنان نسبت به کمک به صاحبان خون غیریهودی بیاندازیم.

دکتر اسرائیل شاهاک، استاد دانشگاه عبرانی بیت‌المقدس و رئیس جامعه حقوق بشر اسرائیل، کسی که یکی از چهره‌های آزاده یهودی بود که علیه نژادپرستی یهودیان صهیونیست به پاخاست و چندین کتاب مهم ضدصهیونیستی نوشت، درباره دلایل فعالیت‌های خود بر علیه ظلم و تبعیض صهیونیست‌ها نوشت:

"فعالیت‌های سیاسی من در سال ۱۹۶۵ـ۱۹۶۶ با یک اعتراض آغاز گردید. من در اورشلیم به چشم خود دیدم که یک یهودیِ مذهبیِ افراطی، اجازه نداد که در روز شنبه از تلفن او برای نجات همسایه غیریهودی او که در حمله‌ای مجروح شده بود، استفاده کنند، و آمبولانس خبر کنند. من به جای آن‌که این خبر را به روزنامه‌ها بدهم، از دادگاه حاخامیِ اورشلیم را برای گفت‌وگو خواستار شدم. از اعضای این دادگاه، که اعضای آن از حاخام‌های منصوب دولت اسرائیلند، پرسیدم که آیا این شیوه رفتار، با تفسیر آنان از مذهب یهود سازگار است؟ به من پاسخ دادند که یهودی مزبور رفتاری صحیح و حتی مؤمنانه داشته، و مرا به یکی از قوانین تلمود، که در قرن ما گردآوری شده است، ارجاع دادند. این ماجرا را به روزنامه عبری‌زبان هاآرتص خبر دادم. خبر طنین‌انداز شد و جنجال و رسوایی رسانه‌ای به‌پا کرد که پیامدهای آن، تا آنجا که به من مربوط است، بیشتر منفی بود تا مثبت. "

دکتر «اسراییل شاهاک»، یهودی آزاده‌ای که از سوی اسراییلی‌ها تکفیر شد

«تلمود» ، دومین کتاب مهم دینی و مقدّس یهودیان پس از  «عهد قدیم» است. هدف اصلی علمای دینی یهود از تألیف این اثر، تدوینِ احکام و قوانین دینی و تبیین نحوه اجرای این شرایع بوده و از همان زمان تدوین تا دوره حاضر، تلمود مقوّم ساختار اعتقادی و در بردارنده اصول اخلاقی آنان بوده است. به بیان ساده‌تر، نلمود، منبع اصلی «فقه یهود» است که احکام شرعی یهودیت از ان استخراج می شود.

حال با نگاهی به تلمود، تنها برخی احکام و فرامین آن را، که موضع یهودیان را نسبت به غیریهود، معلوم و مشخص می گرداند، مرور می کنیم:

" حیات و زندگانی دیگران ملک یهود است، چه رسد به اموال آنها! هرگاه غیر یهودی احتیاج به پول داشته باشد، آن قدر باید از او ربا و نزول گرفت که تمام دارائی خود را از دست بدهد.

غیر یهودی هر چند صالح و نیکوکار باشد، او را باید کشت.

حرام است غیر یهودی را نجات بدهید، حتی اگر در چاهی بیفتد، باید فوراً سنگی بر در آن گذاشت!

اگر یکی از اجانب را بکشیم، مثل این است که در راه خدا قربانی کرده ایم.

تا می توانید از غیر یهود بکشید و اگر دستتان به کشتن او رسید و او را نکشتید، مرتکب خلاف شده اید.

تعدی کردن به ناموس غیر یهودی مانعی ندارد، زیرا کفار مثل حیوانات هستند و حیوانات را زناشویی نیست.

ملت برگزیدهٔ خداوند ماییم و لذا برای ما، حیوانات انسان نمایی خلق کرده است، زیرا خدا می دانست که ما احتیاج به دو قسم حیوان داریم، یکی حیوانات بی شعور و غیر ناطقه مانند بهائم و دیگری حیوانات ناطقه و با شعور مانند مسیحیان و مسلمانان و بودائیان و برای آنکه بتوانیم از همهٔ آنها به اصطلاح سواری بگیریم، خداوند ما را در جهان متفرق ساخته است و لهذا ما باید دختران زیبا و خوشگل خود را برای پادشاهان و وزرا و شخصیت های برجستهٔ غیر یهود، به تزویج درآوریم، تا به وسیلهٔ آنها بر حکومت های جهان، تسلط داشته باشیم!

خانه های غیر یهودی به منزلهٔ طویله است.

اجانب دشمن خدا و مثل خنزیر (خوک) قتل شان مباح است. اجانب برای خدمت کردن یهود، به صورت انسان خلق شده اند.

 لذا هر مسیحی که یهودی نشود بت پرست و دشمن خدا خواهد بود و از عدالت خارج است و انسانی که بر غیر یهود کوچکترین ترحمی روا دارد، عادل نیست.

غش و خدعه کردن با غیر یهودی منع نشده است.

دزدی از یهودی حرام است و از غیر یهودی جایز می باشد، چون اموال دیگران مانند رمل های دریا است و هر کس زودتر بر آن دست گذاشت او مالک است.

ربودن اموال دیگران به وسیلهٔ ربا مانعی ندارد، زیرا خداوند شما را به ربا گرفتن از غیر یهودی امر می فرماید.

...

و البته کتاب «تلمود»، که به عقیده ما مسلمانان از بنیان تحریف شده و با شریعت حضرت موسی کلیم‌الله(ع)، پیامبر اولوالعزم الهی، از بیخ و بن متفاوت است، سرشار از همین نگاه خصمانه، تحقیرآمیز، ضدانسانی و نژادپرستانه نسبت به «غیریهودیان» است.

نکته این‌جاست که وقتی یکی یهودی، که این کتاب مقدس و این تلمود تحریف‌شده را مبنای جهان‌بینی و عمل خود قرار می دهد، حتی درباره «دوستان» مسیحی و بودایی و هندو و اصولا هر آیین دیگر، چنین دیدگاهی دارد، مشخص است که نسبت به «دشمن» دیرین و ایدئولوژیک خود، یعنی باورمندان مذهب شیعه چه خصومت عمیق و بنیادینی دارد.

یک توضیح بسیار مهم درباره‌ی واکسن‌های تولیدشده در فایزر و مادرنا وجود دارد و آن این که، این نوع واکسن‌ها، نسبت به واکسن‌های شناخته شده قبلی، ساز و کار و مکانیسم عملی کاملا جداگانه دارد. یعنی اگر واکسن‌های مرسوم از ویروس کشته شده یا ضعیف شده، برای تحریک بدن به تولید آنتی بادی بیماری و ایمن‌سازی استفاده می کنند، این واکسن‌های جدید، کاملا مبتنی بر ژنتیک هستند و از یک عامل ژنی به نام mRNA استفاده می کنند.

مان‌طور که پیش از این در مشرق نوشتیم، آمریکا و رژیم صهیونیستی، ده‌ها موسسه در اختیار دارند که روی تسلیحات زیستی، به ویژه تسلیحات مبتنی بر ژنتیک و علوم سلولی و مولکولی، کار می کنند. به صورت خاص، بخشی از موسسه «دارپا»، زیرمجموعه پنتاگون، بر اساس اخبار و گزارش‌های آشکار و قطعی، روی این نوع تسلیحات و به طور خاص دستکاری‌های ژنتیک به عنوان نوعی مدرن از سلاح زیستی، فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید:

واکسن فایزر؛ فناوری درمانی با بودجه پنتاگون/ فایزر چگونه از کودکان نیجریه‌ای به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کرد +عکس و فیلم

به عنوان نکته آخر، باز یادآور می شویم که تحقیقات حساس در حوزه ژنوم ایرانی با همکاری رضا ملک زاده (معاون معزول تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت) و یک استاد تحصیل کرده دانشگاههای آمریکا (حسین نجم آبادی) در کشور انجام و تکمیل شد و آنچه به عنوان دیتابیس ژنتیک ایرانیان به دست آمد، تحت پوشش مقاصد تحقیقاتی به دانشگاههای آمریکایی منتقل شده است.

گزارش قبلی مشرق را اینجا بخوانید:

پشت پرده افزایش فشارها برای خرید واکسن کرونا از آمریکا و اروپا/ آیا باز هم پای «ملک‌زاده» ها در میان است؟ +تصاویر

تنها بررسی اجمالی سوابق سازندگان این واکسن، تا حد زیادی ورود رهبر انقلاب را به این موضوع قابل درک می سازد. مشرق باز هم به این موضوع خواهد پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 52
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    این فایزر خیلی مارمولک تشریف داره. کلی هم از قبل تخلف داشته.
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      57 11
      از همه بهانه جوییهای عشاق فایزر که بگذریم کی تضمین میکنه همون واکسنی به رو به ایران ارسال میکنن که در خود آمریکا استفاده شده
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      33 8
      از همه بهانه جوییهای عشاق فایزر که بگذریم کی تضمین میکنه همون واکسنی رو به ایران ارسال میکنن که در خود آمریکا استفاده شده
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      23 9
      لازم است واکسن فایزر به تو 6 دوز تزریق شود... تو هم از آلبانی پیام گذاشتی... من مأمور وزارت بهداشت هستم تا غروب اینجا نشستم به همه دشمنان، منافقین آلبانی نشین فکستنی پیر و لنگ در بدر، سلبریتی ها جمیعاً علی الخصوص نفوذی های بد پیله، تحریف گران انقلاب، دزدان بیت المال، اختلاس گر و محتکران و گرانفروشان 6 دوز 6 دوز فایزر تزریق کنم... مشرق جان اطلاع رسانی دقیق کن تا از اینها کسی جا نمونه!!!!
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      14 3
      از این مقاله مشرق تشکر می شود زیرا ابعاد جدیدی از مساله را روشن کرد.
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      7 19
      از پرت و پلاهای شرقگداها که بگذریم چون امریکا قراره واکسن ها رو بفرسته تضمین از این بالاتر؟ البته شما که باید برید همون مولتی ویتامین جهادسازندگی رو بزنید. واکسن انفولانزا هم داره از غرب میاد همتونم میزنید بهتر نیست برای شروع اول واکسن انفولانزای ایرانی بسازید بعد برید برای کرونا؟
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      9 5
      ۱۵:۲۳ واکسن سرخک و.ابله و....که تو بچگی زدی همش ایرانی بوده همونا نبود تو همون دوران طفولیت مرده بودی به اینجا نمیرسیدی که بخوای نوچگی غربو بکنی و.از واکسن اشغالی دفاع کنی که کادر درمانی خودشون زیر بارش نمیرن
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      2 1
      کاش همون خونهای فرانسوی رو بهت میزدن ایدز میگرفتی اینهمه فایزر فایزر نمی کردی
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    57 7
    انگلیس کثافت که باعث قتل عام ۹میلیون ایرانی ۱۲۹۶-۱۲۹۸ شد فرانسه هم که با ارسال خونهای الوده کلی جنایت کرد آمریکا هم که کامل اتاق فکراش همه صهیونیستن و خنجر از رو بسته آلمان هم که گاز میکروب و اعصاب و خردل و....چیزی دیگه نمونده بود به صدام بیشرف نده.مغز خر خوردیم دوباره به اینا اعتماد کنیم؟
    • US ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      5 8
      بهتر است بجای توجیه حرف یک متخصص، بگویید نظرش ارشادی بود.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    45 13
    خیلی ناقص بود این مقاله... ادعای این که: چون رؤسای شرکت کواکس و فایزر، یهودی الاصل هستند، پس مشکوک هست، این ادعا درست هست، ولی متاسفانه واکسن فایزر خیلی اثرات بدتری داره که فعلا مشخص نشده...بخاطر mRNA بودنش که خودش یک پلتفرم جدید در دنیای واکسنها هست... این خودش معلوم نیست چه هیولایی هست!
    • DE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      3 2
      نمی شود از mRNA برای مقاصد استعماری استفاده کرد؟
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    33 11
    کافیه یه سر به کانال آیت الله تبریزیان در تلگرام بزنید و ببینید که از پارسال که کرونا شروع شد چه روشنگری هایی که نکردند!! خدا حفظشون کنه واقعا چشم وگوش ما رو باز کردن اونوقت شما تازه دارید به این چیزا میپردازید.ولی خوب ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س.خواهش میکنم پیامم رو بذارید تا مردم آگاه بشن.با تشکر از سایت خوبتون
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    26 5
    خدا بهمون عقل داده/ نباید از دشمن انتظار کمک داشت
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    29 36
    چه ربطی داره،مدیرعامل مایکروسافت و بویینگ و خیلی شرکتهای دیگه هم یهودی هستند پس نباید از اونها هم چیزی بخریم؟
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      22 5
      واکسن فایزر باید به تو تزریق شود...
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      21 6
      نه نباید بخریم ! اسراییل دشمن ماست و یهودی های ثروتمند در هرجای جهان حامی اسراییل هستن پس خرید کردن از کمپانی های یهودی یعنی تقویت رژیم آپارتاید و کودک کش اسراییل ، جنبش تحریم اسراییل .
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      5 3
      بوئینگ صد تا دویست تا سیصد نفر . نسل ایرانی رو با مایکروسافت و بوئینگ مقایسه کردی نابغه . واکسن فایزر برای شما خوبه تزریق کن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      5 11
      من با کمال میل واکسن فایزر رو تزریق میکنم اگر شده از بازار سیاه تهیه می کنم ولی تن به واکسن روسی و چینی نمی دم
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      4 4
      ۰۰:۵۴ دقیقا بیل گیتس گفته جمعیت خیلی زیاده باید کمش کنیم تا co2 هوا درست بشه سخنرانی زندش هست بزن ببین
  • US ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    25 58
    با این تفسیر شما مسئله علمی را ایدئولوژیک و سیاسی کردی البته نظر انقلاب علمی تر است ولی نظر شما نه
    • IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      48 9
      علمی؟ انگار خواب تشریف داری؟ علم سالهاست ابزار دست سیاسیونه، راستش از ابتدای خلقت یهودیها
  • CA ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    34 6
    جالبه بدونین وبسایت ها، بستر اینترنت و کلا شبکه جهانی انتقال اطلاعات توسط یهودی ها درست شده
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      16 5
      واکسن فایزر باید به تو تزریق شود...
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    21 37
    ببند بابا
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      14 4
      دوربین سلفی گوشیتو خاموش کن داداچ
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      12 3
      عزیز شما خودت دچار احتقان حادی
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    30 3
    واکسن خارجی خطر داره حسن
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    24 24
    ای خاک بر سرشان کنند،یهودی های افراطی مغز فندقی
    • FR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      20 9
      جوناس سالک پزشک آمریکایی کاشف واکسن فلج اطفال بود. خدا این ملعون رو لعنت کنه که یهودی بود. یک هیولای دیگۀ صهیونست یعنی آلبرت سابین واکسن خوراکی فلج اطفال رو توسعه داد. من یکی که ازشون نمیگذرم. خیلی بد کردن به بشریت. لعنت الله علیهم.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      5 4
      شما بهتر بدونی هیشکی بخصوص یهودی ها در غرب برای رضای خدا موش نمی گیرنداین کشف هم برای خدمت به بشریت نبوده برای پول و ثروت و شهرت بوده که دنبالش هستن ! و درضمن کسی هم نمی گه همه یهودی ها بد هست بله اقلیت خوبی هم درشون وجود دارد ولی دربین سرمایه داران یهودی هیچ آدم خوبی وجود ندارد بهتره از هیلولاهای واقعی مثل موشه دایان و شارون و نیانیابو هم نام می بردید. درضمن اوپنهایمر مخترع بمب اتم هم یک یهودی بوده حتما این هم برای خدمت به بشریت بوده.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      4 1
      شما بهتر بدونی هیشکی بخصوص یهودی ها در غرب برای رضای خدا موش نمی گیرنداین کشف هم برای خدمت به بشریت نبوده برای پول و ثروت و شهرت بوده که دنبالش هستن ! و درضمن کسی هم نمی گه همه یهودی ها بد هست بله اقلیت خوبی هم درشون وجود دارد ولی دربین سرمایه داران یهودی هیچ آدم خوبی وجود ندارد بهتره از هیلولاهای واقعی مثل موشه دایان و شارون و نیانیابو هم نام می بردید. درضمن اوپنهایمر مخترع بمب اتم هم یک یهودی بوده حتما این هم برای خدمت به بشریت بوده.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      5 5
      تازه این جوناس سالک اینقدر یهودی و بد بود که وقتی بهش گفتن برو دنبال ثبت اختراع برای واکسن فلج اطفال تا کلی پول به جیب بزنی در پاسخ گفته: "هیچ ثبت اختراع وجود ندارد. آیا می‌توانید خورشید را ثبت اختراع کنید؟" آدم هم ایقدر پلشت؟!
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      4 0
      هیشکی نمی گه تمام یهودیان بد هستن در بین یهودیان انسانهای خوب و آزاده ای هستن مثل یهودیان مخالف صهیونیست و اسراییل یا دانشمندانی مثل اسپینوزا و انیشتین و ... ولی این موارد نادرهم از طبقه مستضعف یهودیت بوده اند نه از الیگارشی و سرمایه داران و خاخام های یهودی و این افراد هم انسانیتشان ناشی از دیانت تلمودی یهود نبوده است بلکه ناشی از خودشون بوده ! و این روسای کمپانی های سرمایه دار یهودی مثل سرمایه دارن غیر یهودی قابل اعتماد نیستن چون ذات سرمایه داری پول پرستی هست .
  • حسین IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    34 21
    روز اول که این واکسن رونمایی شد، رسانه های ایران گفتند که سازنده واکسن در ایران جایزه مصطفی(ص) گرفته و چنین و چنان. حال این واکسن تبدیل به بدترین سلاح بیولوژکی شده. کدام حلف تان را باور کنیم؟
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      37 13
      پسرم در زیست شناسی با این پروتئین ها،کلی برنامه ریزی نابه جا میشه کرد،عین انبار باروت که میشه مدتی حتی اون ها را در بدن مخفی کرد و دوباره روشن کرد.. پس ادم عاقل پروتئین های غریبه ناخلف رو نمی خره و نمی خوره...
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      23 5
      فارغ از این تفاسیر بلند باید به اینهایی که دم از این واکسن که هر روز داره گندش بیشتر در میاد بگیم ....کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
    • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      21 9
      آخه بلاهت که شاخ و دم نداره، شما تضمین میکنی همون واکسنی که در آمریکا تزریق میشه به ایران ارسال کنن؟ اصلا تو چیکاره ای که تضمین کنی؟ تو فقط مامور بخش هوچی بازی قضیه هستی که خودت هرگز این واکسن رو تزریق نمیکنی
    • DE ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      5 4
      هيچكدام
  • DE ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    22 6
    امریکایی که صدها و هزارها میلیون تن بمب رو کره زمین ریخته واکسن سمی و فاسد و ایدزی هم به مردم ایران میده .
  • علی اصغر چراغچی _جانباز IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    12 18
    هرفردی که یهودی یا در اسراییل بدنیا امده ,ایا ادم بدی است?!!!!!!!! ما هم از این احادیث شاذو یا غیر معتبر الا ماشاالله در کتب.....داریم ,ایا ما هم ادم بدی هستیم?!!!! و...
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    7 7
    کرونا بدون واکسن هم از بین میره
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    27 8
    کلا کابالیستِ فراماسونِ یهودیِ صیهونیسم حرام زاده هست . از جمع حرام زاده هم جز شرارت و شیطان چیزی دیگری نخواهد بود.
  • DE ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    12 29
    فایزر بد، مشرق خوب. فراموش نکن بنیانگذاران ویندوز و همه سخت افزارهایی که شما استفاده می‌کنید علیه‌السلام نبوده و دوستان بنیانگذاران فایزر هستند.
  • DE ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    9 15
    با واکسن ایرانی می‌خواهید چیپی درون ما کار بگذارید و ما را کنترل کنید. مشرقیون الان چه حسی پیدا کردند؟!
  • DE ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    11 25
    لااقل چند عکس از خاخام های صحیونیست میذاشتی مردم راحت تر قبول کنند. خخخ. ما رو چی فرض کردین؟!
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      7 7
      تورو اصلا هیچ چیزی فرض نکردیم چون نیستی!!!!
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      7 5
      نمیدونی؟!
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      5 2
      چیزی فرض نکردیم یقین پیدا کردیم ۱بیسوادی که عمده دانشت رو از بحثای تو تاکسی بدست اوردی.اونم از املات.صهیونیست درسته دادا
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    8 2
    امام علی(علیه‌السلام):العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيه. دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و پیروز شود، و هر كه آن را نیابد بر او يورش برند و مغلوب گردد. داستان سرایی نکنید
  • DE ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    16 17
    حاضرم واکسن امریکایی را بزنم. اگر زنده ماندم که هیچ. درصورت مرگ، جای شکرش باقیست که از شر زندگی در جمع برخی متوهمین خلاص شدم.
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      12 7
      حتما بزن ، پیشاپیش تسلیت میگم
    • داریوش SE ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      خوشبختانه هیچ واکسمی نزدم و نخواهم زد صدها هزار نفر در آمریکا با فایزر سکته کردن و مردن میلیونها نفر هم سرطان و هزار بیماری دیگه گرفتن
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    17 9
    واکسن ایرانی میزنم والسلام
  • DE ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    9 8
    مرگ بر هر چی صهیونیست هستش این حرامزاده ها باید قتل عام شوند تا مردم بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند
  • RU ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    14 8
    خیلی از غربگداها حرف ها بدون تفکر زدند و لازم نیست یک روز آیندگان قضاوت کنند کافیست به تاریخ گذشته نگاه کنید تا بفهمید دشمنان ایران هیچ رحمی ندارند و فرهنگ آنها عوض نشده همچنین باید صهیونیست را شناخت تا بتوان حرکات کثیفشان را حدس زد.
  • DE ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    4 7
    سوال اگر قرار بود توالی خاصی از RNA را وارد بدن افراد کنند بهتر نبود وارد ترکیب ژنوم ویروس کنند و از طریق پخش ویروس تکثیر به همه برسانند ؟ اساسا اگر توطئه خاصی میشد تصور کرد در خود همه گیری ویروس هست نه واکسن آن . واکسن فقط برای پول درآوردن هست .
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    9 10
    مشرق باز هم به ماله کشی ادامه خواهد داد!
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    15 5
    مرگ بر اسرائیل
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      0 0
      مردمی که اونجا زندگی می کنن گناه نکردن. باید بگی مرگ بر صهیونیسم که همه دنیا رو بیچاره کرده
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    12 12
    فایزر خر است.ول کن مشرق دیگه شورشو درآوردی
  • DE ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    6 12
    در اسلام، احكام نسبت به غيرمسلمانان چيست؟ جزيه؟ ديه اهل كتاب آيا با ديه مسلمان برابر است؟ اگر مال اونها بده مال شما هم بده شترسواري دولا دولا نميشه
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      8 2
      اولا معلوم هست تو که با پرچم آلمان چند پیام مضحک گذاشتی ، مسلمان نیستی چون میگی شما !؟ پس جزو ما نیستی سپاه سایبری اسراییل ! درضمن از غیرمسلمان ها بخاطر معافیتشون از سربازی دراسلام جزیه گرفته می شود ، و این خیلی با یهود فرق داره که غیر یهود را حیوان می داند و جان و مال و همسر و اولادشون رو برای خود حلال دانسته است . امام علی (ع) در عهدنامه مالک می فرمایند : «مردم دو دسته‏اند:يا برادر دينى تو هستند،يا انسانى مانند تو.»
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      8 0
      اولا معلوم هست تو که با پرچم آلمان چند پیام مضحک گذاشتی ، مسلمان نیستی چون میگی شما !؟ پس جزو ما نیستی سپاه سایبری اسراییل ! درضمن از غیرمسلمان ها بخاطر معافیتشون از سربازی دراسلام جزیه گرفته می شود ، و این خیلی با یهود فرق داره که غیر یهود را حیوان می داند و جان و مال و همسر و اولادشون رو برای خود حلال دانسته است . امام علی (ع) در عهدنامه مالک می فرمایند : «مردم دو دسته‏اند:يا برادر دينى تو هستند،يا انسانى مانند تو.»
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    10 7
    واکسن فقط ایرانی
  • SG ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    11 7
    اسرائیل نابود است
  • صادق IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    14 12
    سلام به عنوان یک بیولوژیست از رهبر انقلاب تشکر می کنم و می دانم همانقدر که کرونا خطرناک هست داروهای ناشناخته هم خطرناک هستند. مخصوصا از شرکت هایی که برای آن ها قدرت و کنترل جهان از هر چیزی مهم تر است
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    8 6
    خب خیلی ساده لوح و احمق باید باشیم که فکر کنیم از واکسن های ساخت یهودی های افراطی سلامت برای ما به ارمغان بیاید. جانم فدای رهبرم
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    11 10
    خطر پراید و نیسان آبی از فایزر بیشتر است به گواهی تاریخ و مستندات موجود نه توهمات موهوم!
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    9 3
    عالی بود
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    6 13
    ما در داخل کشور مسایل و مشکلاتی داریم که خطرشون به مراتب خیلی بیشتر از یه واکسن ساخت امریکا و به قول شما تولید شرکتی هست که رئیسش یهودی هست
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    8 6
    درود به شرف رهبر آزاده ایران حضرت امام خامنه ای خدا سایه اش را بر سر ما مستدام بدارد و پرچم را با دست باکفایتش به صاحب اصلی کشور یعنی امام زمان برساند طبق دستور امام جامعه ما، ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی ممنوع است برداشت ما از کلام ایشان این است که غیر شرعی است چون امام جامعه فرموده
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    7 7
    تنها راه نجات: واکسن ایرانی
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    5 3
    واکسن فایزر باید به تو تزریق شود... تو هم از آلبانی پیام گذاشتی...
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    4 3
    واکسن فایزر باید به تو تزریق شود... تو هم از آلبانی پیام گذاشتی...
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    4 3
    واکسن فایزر باید به تو تزریق شود... تو هم از آلبانی پیام گذاشتی...
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    4 3
    لازم است واکسن فایزر به تو 6 دوز تزریق شود... تو هم از آلبانی پیام گذاشتی...
  • ایرانی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    5 2
    احسنت. مقاله بسیار عالی و دقیق هرچند کمی دیر منتشر شد. ای کاش این زودتر درج میشد تا اونایی که میخواستن واکسنهای اینچنینی را به کشور وارد کنند اینقدر اوج نمیگرفتند. امیدوارم در مورد FATF همین اتفاق بیفتد. با تشکر.
  • علیمی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    7 1
    بسیار تحلیل جالب و البته بسیار تانل برانگیز.خصوصا همکاری ملک زاده در تهیه نقشه ژنومی ایرانیها واقعا تاسف باره.باید با این افراد همانند جاسوسها رفتار و محاکمه بشوند.در قرآن هم اشاره شده که کفار و یهود از دشمنان اصلی پیامبر ص و اسلام هستند.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    3 2
    اصلاخود کرونای دروغینریشه اش اسراییلی هست
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    6 1
    اقا ما مغز خر نخوردین واکسن خارجی بزنیم یاشاسین رهبر دور اندیش
  • حقگو IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    3 1
    باروخ اسپینوزا فیلسوف مرتد یهودی می‌نویسد: یهودیان از سایر مردم نفرت دارند و این تنفر به طبیعت ثانوی آنان بدل شده زیرا هر روزه آن را به‏ وسیله مناسک دینی خود تقویت می‌کنند. شیوه پرستش آنان نه تنها با سایر مردم تفاوت دارد بلکه در تضاد است. حتی مختصات خوبی که در یهودیان می‌توان یافت ناشی از سرشت شیطانی آنان است: وحدت یهودیان و حمایت آنان از یکدیگر ناشی از نفرت آنان از همه مردم دیگر است و در نتیجه سایر مردم نیز از آنان نفرت دارند. حکومت آنان در فلسطین منقرض شد زیرا [حتی] خداوند نیز از آنان نفرت داشت
  • منصف IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    5 0
    یهودیان و بخصوص خاخام های یهودی کاملا بر برتری خود برسایر انسانها نه در آخرت که در دنیا معتقد هستند و یهودیت هم یک مسئله نژادی هست نه اعتقادی یعنی شما باید ژن یهودی داشته باشید تا یهودی تلقی شوید مگر یک فرد بدون ژن یهودی هرگز نمی تواند یهودی شود ، تلمود و تورات تحریف شده معتقد به دارا بودن ژن برتر برای یهودی ها است، بلکه جنتیل ها غیریهودیان از نظر خاخام ها حیواناتی هستن و هیچ حقوقی ندارند اصحاب اخدود که در قرآن به داستان آن اشاره شده نشان می دهد وقتی تلمود حکومت کند غیریهودی ها را قتل عام خواهد کرد همان کاری که 100سال است در فلسطین صورت می گیرد .
  • منصف IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    5 1
    یهودیان و بخصوص خاخام های یهودی کاملا بر برتری خود برسایر انسانها نه در آخرت که در دنیا معتقد هستند و یهودیت هم یک مسئله نژادی هست نه اعتقادی یعنی شما باید ژن یهودی داشته باشید تا یهودی تلقی شوید مگر یک فرد بدون ژن یهودی هرگز نمی تواند یهودی شود ، تلمود و تورات تحریف شده معتقد به دارا بودن ژن برتر برای یهودی ها است، بلکه جنتیل ها غیریهودیان از نظر خاخام ها حیواناتی هستن و هیچ حقوقی ندارند اصحاب اخدود که در قرآن به داستان آن اشاره شده نشان می دهد وقتی تلمود حکومت کند غیریهودی ها را قتل عام خواهد کرد همان کاری که 100سال است در فلسطین صورت می گیرد .
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    6 1
    از ماجرای تصرف فلسطین توسط یهودیان و قتل عام کنعانیان غیریهودی و ماجرای استر و مردخای و قتل عام ایرانیان تا ماجرای بولس و قتل عام مسیحیان و تا ماجرای ذونواس و اصحاب اخدود تا ماجرای اندلوس و کشتار مسلمانان و قیام کمونوستی برپایه افکار مارکس یهودی توسط یهودیان روسیه لنین و تروتسکی و قتل عام سایر اقوام و مهاجرت های اجباری به سیبری و گولاک ها و تا اشغال قلسطین و قتل عام فلسطینیان همیشه ثابت شده که یهودیان وقتی قدرت داشتن به تعالیم تلمود عمل کرده اند .
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    5 0
    از ماجرای تصرف فلسطین توسط یهودیان و قتل عام کنعانیان غیریهودی و ماجرای استر و مردخای و قتل عام ایرانیان تا ماجرای بولس و قتل عام مسیحیان و تا ماجرای ذونواس و اصحاب اخدود تا ماجرای اندلوس و کشتار مسلمانان و قیام کمونوستی برپایه افکار مارکس یهودی توسط یهودیان روسیه لنین و تروتسکی و قتل عام سایر اقوام و مهاجرت های اجباری به سیبری و گولاک ها و تا اشغال قلسطین و قتل عام فلسطینیان همیشه ثابت شده که یهودیان وقتی قدرت داشتن به تعالیم تلمود عمل کرده اند .
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 7
    الان همه دنيا دارن از واكسن فايزر استفاده مي كنند و بجز مواردي اندك اكثرا نتيجه و عملكرد مثبتي از خودش نشون داده اصولا اين واكسن ها قبل از اينكه به بازار بيان تو آزمايشگاه هاي تست ميشن و درصورت قبولي تستها مجوز ورود به بازار رو بهشون ميدن شما صرفا داري سنگ برادران عربتون رو به سينه ميزني و نفرتت از اسراييل ها
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    9 1
    داروی معمولی رو تحریم کردند که بدست بیمار ما نرسد، چطور باید اینقدر احمق باشم که خودم را نمونه آزمایشگاهی دشمنم قرار دهیم ، بهترین فرصت برای برای یهود صهیونیست است بدون سر و صدا نسل ایرانی باهوش که پیامبر که هیچ شکی در گفته هایشان نیست فرمودند اگر علم در ثریا باشد ایرانیان به آن دست پیدا خواهند کرد را نابود کنند . این نکته سختی نیست که نتوانیم درک کنیم ، آنها که در دربار شاهان ایران باستان نفوذ کردند باعث شدند ۵۰۰۰۰۰ یا بیشتر بدست خود حکومت قتل عام بشوند ، آیا نمی‌توانند هشتاد میلیون را آلوده کنند ؟ چطور دلشان من و شما سوخته که اگر انقلاب اسلامی نبود جهان را تسخیر کرده بودند . اگر قرار است نمونه باشم چرا برای دانشمند ایرانی خودم نباشم که برای این فداکاری اگر بمیرم شهیدم و اگر زنده باشم تایید کردم امنیت و جان هم وطنم و مسلمون توانایی دانشمند عزیز کشورم . یا علی
    • مریم IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      4 0
      زنده باد افراد روشن فکر
  • FR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    6 0
    این دولت و عوامل نفوذی آن باید بر کنار و محاکمه شوند ....
  • ghalb IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    2 0
    مشرق تصاویرتو سانسور نکن حیف میشن
  • hashem.mo IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 5
    باشه همه بدن هم شما خوبین
  • DE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    5 1
    مشرق نیوز تنها سایت خبری ـ تحلیلی به زبان فارسی است، که گه گاهی مقاله های جالب و مستند (بخوانید قابل خواندن) منتشر می کند.
  • --- IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 6
    بابا خجالت بکشید
  • مصطفی NL ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 7
    با همین اراجیف داعش درست کردن دیگه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    10 2
    من آدم متحجری نیستم ولی واقعا به واکسنی که از خارج و بخصوص آمریکا اومده اطمینان نمیکنم.
  • Mohammad IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    7 1
    خدا یا زودتر وعده ای را که در نابودی این وحوش انسان نما دادهای محقق فرما تا دل مومنان آرام گیرد.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    2 2
    واکسن ایرانی فقط
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    3 1
    واکسن نمیزنم اگر بزنم فقط ایرانی ایرانی ایرانی
    • ناشناس IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      1 0
      پیشنهاد میشود یک مقدار دوز سفارشی برای افراد شناخته شده ودلسوخته غرب با تعهد ومسو لیت کتبی خودشان سفارش داده شود وتزریق شود ولی محرمانه نتیجه را کنترول کنید.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 5
    جقدر متوهم هستید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیر FR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 1
    درود بر آگاهی درود بر مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس