نظرسنجی| حمایت ۱۸ درصدی جمهوریخواهان از حمله به ساختمان کنگره

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۱۸ درصد جمهوریخواهان از آشوبگران طرفدار ترامپ که اخیرا به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی مشترک پی بی اس نیوزآور- ماریست که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد حدود ۱۸ درصد جمهوریخواهان از آشوبگرانی که روز چهارشنبه به ساختمان کنگره حمله کردند، حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید:

صدور کیفرخواست علیه ۱۵ نفر از افراد دخیل در حمله به کنگره

بر اساس این گزارش، نظرسنجی که روز پنجشنبه یعنی پس از یورش خشونت آمیز طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره از بیش از ۸۰۰ شهروند آمریکایی انجام شده نشان می دهد بیش از ۸۸ درصد آمریکایی ها با این گونه اقدامات مخالفت کرده اند.

بیش از ۶۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفته‌اند که ترامپ مستحق سرزنش شدن به خاطر اقدامات خشونت آمیز در ساختمان کنگره است.

ترامپ دقیقا در همان روزی که طرفدارانش به ساختمان کنگره حمله ور شدند، از برپایی تظاهرات در شهر واشنگتن حمایت کرده و رای گیری کنگره را به چالش کشیده بود.

ببینید:

عکس/ کنگره آمریکا پس از حمله طرفداران ترامپ

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۴۸ درصد مردم آمریکا خواستار برکناری ترامپ از قدرت هستند. البته ۴۹ درصد مردم آمریکا نیز با این اقدام نمایندگان مخالفت کرده اند. در بین مستقل ها نیز ۵۱ درصد اعلام کرده اند که با توجه به اینکه کمتر از دو هفته دیگر بایدن سوگند ریاست جمهوری یاد خواهد کرد، ترامپ باید در قدرت باقی بماند.

بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز گفته‌اند که عاملان اصلی آشوب های اخیر در کنگره باید به خاطر اقدامات شان محاکمه شوند.

روز چهارشنبه گذشته همزمان با برگزاری جلسه کنگره برای تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله ور شدند که به دنبال این حادثه، چهار نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 1
    ترامپ قمار باز و بی منطق تا چند روز دیگه برکنار ، محاکمه و مجازات خواهد شد.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      ترامپ صدبار خرتر از نامردهایی چون اوباما و بایدن و هیلاری کلینتون است
  • CA ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    بزودی آمریکا می‌ره فضا ولی نه فضای آسمانها بلکه فضای خیابانهای سنگر بندی شده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس