کد خبر 1165700
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
دغدغه کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک/ انتخاب و اعزام بهترین نفرات

مربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است کسب سه سهمیه باقیمانده المپیک به عنوان اصلی‌ترین هدف پیش روی کادر فنی از سختی و حساسیت زیادی برخوردار است.

به گزارش مشرق، کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۵۷ کیلوگرم توسط رضا اطری، ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم توسط یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شد و حالا باید در رقابت‌های گزینشی برای کسب سهمیه‌های اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم تلاش کند. در همین راستا تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و مسابقات گزینشی المپیک، نخستین اردوی خود را در خانه کشتی تهران پشت سر گذاشت و به تازگی وارد دومین مرحله تمرینات آماده سازی شده است.

ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان همزمان با آغاز دومین اردوی تیم ملی گفت: متأسفانه در اوایل سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمرینات، زمان زیادی از دست رفت که البته با همت و تلاش متولیان فدراسیون کشتی توانستیم سرانجام اردوهای تیم ملی را استارت بزنیم. این تمرینات با تاکید بر ایجاد شرایط ایمن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای دیماه آغاز شد و امیدوارم تا حضور در مسابقات پیش رو طبق برنامه پیگیری شود.

بیشتر بخوانید:

بنا: زشت است بگویم از کشتی حمایت نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی کادر فنی، کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک است و باید در همان گزینشی مرحله اول، تکلیف سهمیه‌ها روشن شود، گفت: کشتی آزاد هنوز در سه وزن ۶۵، ٧۴ و ٩٧ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشده که به واقع کار سختی را برای تحقق این هدف پیش رو داریم. ضمن اینکه کار ملی پوشان در دو وزن اول به مراتب سخت‌تر از وزن سوم است، اما تلاش خواهیم کرد در حد توان از بهترین و آماده‌ترین نفرات برای کامل کردن سهمیه‌ها در میدان آسیایی بهره ببریم.

مهربان به نحوه انتخاب ملی پوشان برای کسب سهمیه‌های باقیمانده اشاره کرد و گفت: ما برای ساخته و پرداخته کردن بچه‌ها حداقل به سه ماه زمان نیاز داریم که بعد از انجام این مرحله به سراغ انتخاب سه ملی پوش اعزامی به رقابت‌های گزینشی المپیک برویم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان به منتفی شدن برگزاری اردوهای تیم ملی خارج از تهران اشاره و خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی و محدودیت‌های کرونایی در کشور، بهتر دیدیم تا اردوها را همچنان مثل گذشته در تهران برگزار کنیم، چراکه شرایط و امکانات بهتری در پایتخت وجود دارد.

رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین و رقابت‌های قهرمانی آسیا در روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین سال آینده در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس