کد خبر 1163618
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
محمد بنا: زشت است بگویم کمیته المپیک از کشتی حمایت نمی کند/ فقط تا المپیک هستم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با گلایه از بی توجهی مسئولان به رشته های مدال آور ایران در المپیک، گفت: مسئولان فقط در حد رقابت های آسیایی حمایت می کنند اما مدال المپیک می خواهند.

به گزارش مشرق، محمد بنا درباره وضعیت فرنگی کاران حاضر در اردوی تیم ملی، اظهار کرد: نزدیک به یک سال است که کشتی گیران مانند بسیاری از رشته های دیگر به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی بیشتر مسابقات و اردوها، از وضعیت ایده آل بدنی به دور هستند که طبیعتا دور از انتظار نیست. مسابقات لیگ کشتی و مباحث مربوط به درآمد کشتی گیران باعث شد فرنگی کاران در رقابت های لیگ حاضر شوند و مقداری در شرایط تمرینی و مسابقه قرار گیرند، البته این میزان آمادگی و تمرین فاصله زیادی با شرایط ایده آل و حضور در رقابت های مهم بین المللی دارد.

*انگیزه کشتی گیران به آینده امیدوارمان می کند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، افزود: مهمترین موضوعی که من در اردوی ۱۱ روزه تیم ملی دیدم، انگیزه بالای ‌تمامی کشتی گیران از جوان ها تا باتجربه ها بود که من و سایر اعضای کادر فنی را به آینده بیش از پیش امیدوار کرد.

*تا المپیک بیشتر نمی مانم

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این اوصاف بیشتر به کسب نتیجه مطلوب در رویدادهای پیش رو امیدوار شده یا خیر، خاطرنشان کرد: به هر حال پایان هر تلاشی بحث نتیجه است اما نتیجه ای که پایدار باشد به سود کشتی خواهد بود. با توجه به شرایط سنی که دارم نهایتا تا المپیک سرمربی تیم ملی هستم و پس از آن دیگر نمی توانم به کار ادامه بدهم. باید جوانترها بیایند و کار را جلو ببرند. به شخصه خیلی علاقه دارم کمک کنند و گروهی جوان با استعداد بیایند و پس از المپیک توکیو با هدف کسب موفقیت در المپیک پاریس کار را در دست بگیرند.

*کرونا هم به دغدغه هایمان اضافه شده است

بنا در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت کسب ۳ سهمیه باقی مانده المپیک در کشتی فرنگی، به ترکیب مورد نظر خود در رقابت های کسب سهمیه المپیک در قزاقستان رسیده است یا خیر، گفت: در مجموع ۷ مرحله اردو تا مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک داریم که یک مرحله آن برگزار شد. قصد داریم ۱۰ کشتی گیر به قهرمانی آسیا و ۳ کشتی گیر نیز به رقابت های کسب سهمیه اعزام کنیم. همیشه طی سال هایی که در تیم ملی مربیگری کردم هدفم این بود که با کمک کادر فنی بهترین ها را با طی کردن یک مسیر مشخص انتخاب کنیم. ممکن است ۲ یا ۳ کشتی گیر همیشه در اوزان مختلف مد نظر کادر فنی باشند که در یک مسیر از هم حتی در لحظات آخر جلو بزنند و خود را اثبات کنند، بنابراین نمی توان با قطعیت در مورد انتخاب یک کشتی گیر صحبت کرد، از سوی دیگر ما همیشه نگرانی بابت مصدومیت کشتی گیران را نیز داریم که اینبار بحث کرونا نیز به دغدغه هایمان اضافه شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش بنا به غیبت روس‌ها در المپیک

*بهترین ها را برای کسب سهمیه اعزام می کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: با این وجود در دو وزن از ۳ وزنی که باید به مسابقات کسب سهمیه برویم، در هر کدام ۲ کشتی گیر را مد نظر داریم و در وزن دیگر نیز یک کشتی گیر حضورش در مسابقات قطعی است اما این به معنای قطعی شدن ترکیب نفرات نخواهد بود و تا لحظه آخر وضعیت کشتی گیران را در اردوها و مسابقات رصد می کنیم تا بهترین نفرات را اعزام کنیم‌.

*بابت ناداوری در قزاقستان نگرانیم

وی با ابراز نگرانی از احتمال ناداوری در رقابت های کسب سهمیه المپیک به میزبانی قزاقستان، گفت: ما همیشه در کشور قزاقستان بابت داوری مشکل داشتیم. قزاق ها با قرقیزها و ازبک ها همیشه با هم هستند و یکسری از عوامل نیز از آن ها تبعیت می کنند. ممکن است به لحاظ داوری در قزاقستان کمی اذیت شویم. در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم هیچ کس سهمیه نگرفته اما در ۸۷ کیلوگرم ازبک و قرقیز سهمیه گرفته اند. بیشترین نگرانی ما در وزن ۶۷ کیلوگرم است که چهره های خوبی از آسیا برای کسب سهمیه به میدان می آیند.

*نگاه مسئولان المپیکی نیست

بنا در ادامه گفتگو درباره اینکه آیا اینبار در آستانه المپیک از حمایت مسئولان ورزش رضایت دارد یا خیر، گفت: فدراسیون که با بازسازی خانه کشتی شهید ابراهیم هادی و همچنین خانه کشتی شهید صدرزاده سعی کرده تا حد توان امکانات لازم را برای تیم های ملی کشتی تامین کند تا با آرامش به فکر تمرین باشند. بحث اصلی این است که نگاه مسئولان ورزش ایران المپیکی نیست.

* چرا در فوتبال انقدر پول مفت به باد می دهند؟

وی تصریح کرد: هر چند در این شرایط سختی که مردم در آن بسر می برند، صحبت از مادیات و پول سخت است اما چطور در رشته های دیگر(فوتبال) مدام پول های مفت را در پرونده هایی که دارند بر باد می دهند اما به چشم نمی آید؟ صاحبنظران کشورهای قدرتمند در ورزش می گویند برای هر طلای المپیک باید یک میلیون دلار هزینه شود. آیا برای کشتی، تکواندو، کاراته و وزنه برداری که امیدهای کسب مدال در المپیک هستند، این هزینه انجام شده است؟ این نباشد که فقط نزدیک المپیک که می شود بیایند و یک سلام و علیکی بکنند.

*مربی تیم ملی با حقوق ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی چکار کند؟

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: البته به شخصه صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک را دوست دارم و می دانم تلاشش را می کند اما زشت است بگویم کمیته المپیک کمکی به فدراسیون کشتی نمی کند. مسئولان در حد آسیا حمایت می کنند اما مدال المپیک می خواهند. کمک های من در کادر فنی تیم ملی فقط ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان حقوق می گیرند. در این اوضاع خراب اقتصادی و گرانی ها این مبلغ آیا کفاف مخارج سنگین را می دهد؟ امیدوارم در فرصت باقیمانده حداقل بخاطر المپیک بیشتر شاهد حمایت مسئولان باشیم.

* هر کس اندازه شعورش از کشتی درک دارد

وی در پایان درباره انتقادات تند امید نوروزی از او پس از عدم دعوت سعید عبدولی به اردوی تیم ملی گفت: من هیچ صحبتی در اینباره ندارم و تمرکزم بر روی کارم است. هر کس به اندازه شعور و فهمش از کشتی درک دارد. هیچ گاه به حواشی توجهی نداشتم و عکس العمل نشان ندادم. قضاوت با مردم است و آن ها باید درباره افراد نظر بدهند. بنده به عنوان سرمربی تیم ملی اختیار تام دارم و سعی مان این است با کمک همکارانم درباره تیم ملی بهترین تصمیم را بگیریم. من کارم را بلدم و سال هاست مشغول این کار هستم. برایم اصلا اهمیتی ندارد کسی چه می خواهد و چه می گوید، بلکه مهمترین موضوع موفقیت تیم ملی و شاد شدن دل مردم است. هر چه که به صلاح تیم ملی باشد انجام می دهم. هیچوقت هم ادعایی نداشتم که در کارم فوق العاده هستم اما همیشه سعی کردم بهترین تصمیم را بگیرم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    3 0
    پولی که باید خرج کشتی و وزنه برداری پر افتخارمون بشه داره ریخته میشه تو کیسه ی فوتبال بی خاصیت متاسفانه
  • یاسر IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    متاسفانه رشته های افتخار آوری مثل کشتی و والیبال رو رها کردن چسبیدن به یک مشت فوتبالیست بی تجربه و پول پرست شاید حرف 60درصد از مردم ایران باشه که نه فوتبال ایران و نه بازیکنان آن رو قبول ندارند بیشتر مسئولان که دنبال فوتبال وحمایت از آن هستند به خاطر یک سری منافع و مادیات است چون که در فوتبال ایران ریخت و پاش زیادی وبدون حساب کتاب است بعضیا جیب های خود را از این پول مفت و بادآورده رو پر می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس