کد خبر 1165605
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
۱۲ لرستانی بر اثر گازگرفتگی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: ۱۲ نفر از شهروندان این استان طی ۹ ماهه امسال بر اثر گازگرفتگی و مسمومیت با مونو اکسیدکربن جان باختند.

به گزارش مشرق از پزشکی قانونی لرستان، حمیدرضا نظیفی افزود: این در حالی است که مدت مشابه سال گذشته، ۹ نفر در استان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

وی با بیان اینکه پارسال ۲۳ نفر در لرستان براثر گازگرفتگی جان باخته اند اظهار داشت: خانواده‌ها همچنان باید مراقب مرگ خاموش باشند.

مونو اکسیدکربن ناشی از سوختن گاز خانگی فاقد رنگ و بو است و کشنده بسیار قوی محسوب می‌شود که از آن به عنوان قاتل نامریی نام می‌برند.

این گاز بسیار سنگین‌تر از هوا است ولی قابلیت انتشار بسیاربالایی در محیط دارد که طی چند دقیقه، ده‌ها مترمکعب هوای یک محیط بسته را آلوده می‌کند.

 علائم گاز گرفتگی شامل احساس فشار زیاد در قفسه سینه و سنگینی تنفس، احساس سوزش در چشم‌، ایجاد ضربان نامنظم قلب تا حدی که فرد مسموم احساس آشفتگی شدید در ضربان دارد،  سرخ شدن لب‌ها،  بزرگ شدن مردمک چشم، احساس سرگیجه شدید، تار شدن دید چشم‌،  ضعف شدید در بدن، کسالت و احساس خواب‌آلودگی شدید و حالت تهوع و استفراغ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    9 1
    باید اطلاع رسانی و آموزش همگانی بشود در مورد مسائل ایمنی گاز . خدا روحشان‌را شاد کند
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    بابا با کمی دقت ورعایت میشه جلوی این مرگ ومیرها را گرفت یا دود کش اصلا نداره...یا دود کش مشکل داره وگرفته..ویا امثال این ها!مشخص است وقتی جایی گاز مونو اکسید کربن باشه اینطوری هم نیست که اصلا ادم متوجه نشه حالت خفگی به ادم دست میده.حالا خونه هایی که تهویه دارند کمتر این اتفاقات میفته..ای کاش تمام.خونه ها حتی اجبار هم.شده تهویه بزنند.. خدابیامرزدشون چقدر ادم ناراحت میشه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس