کد خبر 116557
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴

مدیر کمیته جنبی نمایشگاه کتاب تهران از برگزاری 200 نشست در سراهای مختلف اهل قلم در مصلی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، علی شجاعی صائین، درباره فعالیت‌های کمیته جنبی در نمایشگاه امسال گفت: ما فعالیت‌هایمان را مثل سال‌های قبل در 3 بخش انجام می‌دهیم؛ سراهای اهل قلم، سراهای کلیات و سرای کودک و نوجوان.
 
وی افزود: در سرای اصلی اهل قلم برنامه‌هایی مانند رونمایی از کتاب‌های مهم و فاخر و تجلیل از اهالی قلم برپا خواهد شد. در غرفه دیدار که در طبقه شبستان روبه‌روی محراب مصلی برپا شده است، کتاب‌ها برگزیده جوایزی مانند کتاب سال و کتاب فصل مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
 
مدیر کمیته جنبی نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: در سرای کلیات هم جلسات و کارگاه‌هایی با موضوع کتابداری، کتابخانه و کتابخوانی برگزار می‌شود.
 
همچنین به گفته شجاعی صائین، فعالیت‌های جنبی سرای کودک نمایشگاه امسال با تغییراتی عمده مواجه شده که از جمله آنها برگزاری حدود 20 نشست با حضور 20 نویسنده کتاب‌های برگزیده حوزه کتاب در جوایز ملی و مخاطبان خردسال و یا دانش‌آموز آنها برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل هم فعالیت‌های کمیه جنبی برقرار است و در نیم طبقه دوم شبستان برپا خواهد شد. برنامه‌های این بخش شامل معرفی نشر ایران در بازارهای جهانی و بررسی وضعیت ترجمه آثار از زبان فارسی به زبان‌های دیگر است.
 
به گفته مدیر کمیته جنبی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مجموعاً حدود 200 نشست در سراهای مختلف اهل قلم مصلی برگزار خواهد شد.
 
شجاعی صائین درباره فعالیت‌های مربوط به اطلاع رسانی در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم گفت: حدود 200 نفر در 6 ایستگاه مستقر در نقاط مختلف مصلی، کار اطلاع‌رسانی را به بازدیدکنندگان بر عهده دارند و حدود 30 ایستگاه اطلاع‌رسانی محیطی هم ایجاد شده تا مخاطبان با استفاده از اینترنت، به اطلاعات لازم درباره کتاب‌های مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.
 
وی ادامه داد: حدود 10 نفر هم با تعدادی از همکاران ما از طریق 10 خط تلفن ثابت 90 – 88496281 پاسخگوی سئوالات علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه کتاب تهران هستند و آنها می‌توانند در خانه یا محل کار خود یا هر جای دیگری که حضور دارند، به اطلاعات مورد نیازشان از نمایشگاه کتاب تهران دسترسی پیدا کنند.
 
همچنین به گفته مدیر کمیته جنبی نمایشگاه کتاب تهران، در بخش جنبی سالن کودک و نوجوان هم، برنامه‌های جنبی سرای کودک و نوجوان با همکاری انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با تمرکز بر صنعت نشر برگزار خواهد شد و مراجعه کنندگان کودک و نوجوان می‌توانند از نزدیک با مراحل مختلف تولید کتاب از نگارش و صفحه آرایی گرفته تا چاپ و صحافی آشنا شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس