رسول شکری نیا

تعدادی تهیه کننده موسیقی و فعال در این عرصه هستند که کارتل‌ها و انحصارگرانی هستند که این حوزه را مدیریت می‌کنند و هر کسی را بخواهند برجسته می‌کنند و هر کسی را که بخواهند پایین می‌کشند.

به گزارش مشرق، رسول شکری‌نیا کارشناس فرهنگی در برنامه شب‌های هنر گفت: گوش موسیقیایی مردم دستخوش تغییرات اساسی شده  که به نظر من تغییرات قابل توجهی است. زمانی در فضای هنری با شنیدن یک ملودی مردم به فکر مفاخر موسیقی و شعر و ادبیات می‌افتادند. چند دهه‌ای (دو دهه یا بیشتر) ذائقه مردم تغییر کرده و یک عده ذائقه سازی کرده اند.

این کارشناس فرهنگی در ادامه گفت : جریانی این کار را مدیریت می‌کند که برخی به نام مافیای موسیقی از آن نام می‌برند. تعدادی تهیه کننده موسیقی و فعال در این عرصه هستند که کارتل‌ها و انحصارگرانی هستند که این حوزه را مدیریت می‌کنند و هر کسی را بخواهند برجسته می‌کنند و هر کسی را که بخواهند پایین می‌کشند. یک بسته‌ای را ارائه می‌دهند و یک نفری که لزوما خواننده و آهنگساز نیست با نگاه تجاری علم می‌کنند و ابایی از این مسئله ندارند.

بسته‌ای از داب اسمش و کلیپ در فضای مجازی، یبیلبورد و کنسرت با قراردادهای استثماری با این افراد بسته می‌شود. مجموعه دستگاه‌های مختلف در این موضوع مسئولیت دارند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی، حوزه هنری، صدا و سیماو ... اما عمده مسئولیت بر عهده وزارت ارشاد و دفتر موسیقی است که در این عرصه علی‌القاعده باید طلایه‌دار باشند. دوستان در وزارت فرهنگ و دفتر موسیقی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند اما همان دوستان را این افراد دارند مدیریت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

در ایران دومافیا با قدرت بسیار زیاد وجود دارند،مافیای خودرو و مافیای موسیقی

بازی را به سمتی می‌برند که آن آقایانی که مسئولیت دارند، درگیر این موضوع نشوند. راه معقول و منطقی هم این است که یک نقشه‌راه درستی برای اینکار تعریف شود و محدود به دولت‌های مختلف نشود و هنرمندانی که در این عرصه هستند، در نظر گرفته شوند و  آثار ماندگار مورد اعتنا قرار بگیرد. چرا هنرمندان پیشکسوت که وجاهتی دارند، گوشه‌ای بنشینند و فقط نظاره‌گر باشند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس