کد خبر 1165044
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
۱۵ واکسن دامی تا پایان دولت یازدهم بومی سازی می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه، هم اکنون پنج واکسن در کشور به تولید انبوده رسیده است، تصریح کرد: تا پایان دولت یازدهم ۱۵ واکسن دامی را تحویل خواهیم داد.

به گزارش مشرق،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در چهلمین برنامه افتتاح جشن تولید، بهره برداری از سه طرح کلان ملی و ۲ کارخانه نوآوری که با حضور ویدئو کنفرانسی روحانی برگزار شد، گفت: بودجه کشور متشکل از سه بخش آموزش، بهداشت و دفاع است، ما در حوزه آموزش چه آموزش و پرورش و چه آموزش عالی هزینه فراوانی می‌کنیم که بایستی بازخورد آن در اقتصاد دیده شود، اگر این اتفاق نمی‌افتد به طور حتم یک جای کار مسئله دارد.

وی افزود: اتفاقی که معاونت علمی سعی کرده است در سالهای اخیر رقم بزند، تغییر فرهنگ در تمام دستگاه ها بوده است.معاونت علمی با همراهی وزارت جهاد کشاورزی یک برنامه مفصل را برای امنیت غذایی شروع کرده است، این همکاری شامل تامین تمام نهاده‌های کشاورزی، مواد وارداتی شامل بذر، کود و سم و همچنین دارو و واکسن است.

معاون رئیس‌جمهور درخصوص آخرین وضعیت تهیه واکسن دامی نیز اظهار داشت:  سالانه بیش از  ۲۰۰ میلیون یور واردات واکسن دامی به کشور را شاهد هستیم، هم اکنون پنج واکسن در کشور به تولید انبوده رسیده است و تا پایان دولت یازدهم ۱۵ واکسن را تحویل خواهیم داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس