ترامپ با تکرار اتهام تقلب: به خانه بازگردید

رئیس جمهوری آمریکا که نزدیک به ۲ ماه به طور مداوم از تقلب انتخاباتی سخن گفت و طرفدارانش را به شورش خیابانی دعوت کرد، خواستار بازگشت آنها به خانه‌هایشان شد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ عصر چهارشنبه با انتشار یک پیام ویدئویی گفت: می دانم که شما دردمندید و آسیب دیده‌اید اما باید به خانه برگردیم، ما انتخاباتی داشتیم که از ما به سرقت رفت.

وی افزود: ما باید به خانه بازگردیم و باید صلح داشته باشیم. ما باید نظم و قانون داشته باشیم و مجبوریم از ماموران اجرای قانون محافظت کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما نمی خواهیم هیچ کسی آسیب ببیند. یک دوره بسیار سختی قرار داریم که هرگز مشابه آن وجود نداشته است، چنین اتفاقی بیفتد.

ترامپ اضافه کرد: برای من، برای شما و برای کشورم، این یک انتخابات شکننده بود اما نمی توانیم بازیچه دست این افراد قرار گیریم. بنابراین باید صلح داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به خانه بروید، ما شما را دوست داریم. شما دیده‌اید چه اتفاقی افتاده است و دیدید که دیگران چقدر بد و شرورانه رفتار کردند. می دانم چه احساسی دارید. پس به خانه بروید و با آرامش به خانه بازگردید.

این اظهارات ترامپ در شرایطی منتشر شد که صبح امروز در جمع هواداران خود خواستار ایستادن بود.

پس از شورش طرفداران ترامپ که از پیش هم مطرح شده بود گروه‌های راست افراط‌گرا همچون «پسران مغرور» قصد یورش به ساختمان کنگره را دارند، ترامپ خواستار آرامش آنها شد.

وی در مناظره انتخاباتی با جو بایدن هم از این گروه خواسته بود، عقب بایستند و منتظر باشند.

با بالاگرفتن تشنج در ساختمان کنگره که منجر به تعطیلی نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنا برای شمارش آرای گزینشگران شد، بایدن در نطق کوتاه تلویزیونی از ترامپ خواست به تلویزیون ملی برود و به سوگندی که خورده است، پایبند بماند و از طرفداران خود بخواهد به این محاصره پایان دهند.

دعوت ترامپ برای بازگشت طرفدارانش به خانه، زمانی انجام شد که گارد ملی و پلیس فدرال آمریکا در حال حرکت به سوی ساختمان کنگره هستند و شهردار واشنگتن دی سی هم دستور منع مقررات رفت و آمد را از ساعت ۶ بعدازظهر صادر کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس