کد خبر 1164893
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
طوفان در کنگره

توقف نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت.

به گزارش مشرق، ینس استولتنبرگ، رئیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در توئیتی نوشت: ‏"صحنه‌هایی تکان‌دهنده در واشنگتن دی‌سی. باید به نتیجه این انتخابات دموکراتیک احترام گذاشته شود."

تام توگندهات رئیس کمیته پارلمانی روابط خارجی انگلیس هم با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: امروز بسیاری با وحشت نظاره گر این واقعیت هستند که قدرت حاکمان عوام فریب که ادعا می‌کنند مدافع جریان ناتوان هستند قانون را نقض که طرف قوی را مهار و ضعیف را حفاظت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقدامات دونالد ترامپ همه ما را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه آلمان هم از ترامپ و طرفدارانش خواست به تصمیم رای‌دهندگان آمریکایی تن دهند و پایمال کردن دموکراسی را متوقف کنند.

هایکو ماس روز چهارشنبه پس از شورش خیابانی طرفداران ترامپ و تسخیر کنگره آمریکا که در حال شمارش آرای پیروزی جو بایدن بودند، در صحفه توئیتری خود این مطلب را منتشر کرد.

وی افزود: دشمنان دموکراسی با این تصاویر باورنکردنی از واشنگتن دی سی خوشحال خواهند شد. کلمات دیوانه وار به اقدامات خشونت آمیز تبدیل می شوند . بیزاری از نهادهای دموکراتیک ویرانگر است.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: ترامپ و طرفدارانش باید سرانجام تصمیم رای دهندگان آمریکایی را بپذیرند و پایمال کردن دموکراسی را متوقف کنند.

در پی یورش طرفداران ترامپ و معترضان به نتیجه انتخابات آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا و درگیری پلیس با معترضان، کشورهای مختلف جهان نیز به این بحران داخلی آمریکا واکنش نشان دادند:

نخست وزیر کانادا درباره خشونت‌ها در واشنگتن ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با اعلام این که نگران خشونت‌ها در واشنگتن است، گفت اوضاع را به دقت پیگیری می‌کند.
 
ترکیه از شهروندان خود در واشنگتن خواست نزدیک کنگره آمریکا نشوند

وزارت خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای از شهروندان ترکیه مقیم در واشنگتن خواست، از نزدیک شدن به اطراف ساختمان کنگره آمریکا و کاخ سفید خودداری کنند.
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد اتفاقات واشنگتن شرم آور است

خبرگزاری رویترز به نقل از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد صحنه‌هایی که در کنگره آمریکا مشاهده می‌شود، شرم آور است.
واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  

خبرگزاری فرانسه گزارش داد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا "حمله به دموکراسی آمریکا" را محکوم کرد.
درخواست وزیر خارجه فرانسه برای احترام به نتیجه انتخابات آمریکا  

خبرگزاری رویترز به نقل از ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد باید به نتیجه انتخابات آمریکا احترام گذاشته شود.
واکنش زاخارووا به بحران آمریکا

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در پست فیس بوکی خود از رئیس سابق دفتر مسکو در سی.ان.ان جیل داگرتی، پستی به اشتراک گذاشت که اکنون ایالات متحده قادر نخواهد بود به جهانیان بگوید که آنها نمونه هایی از دموکراسی هستند.

داگرتی که سالها در روسیه کار کرده و اکنون مدرس دانشگاه جورج تاون و انستیتوی کنان (واشنگتن) است، در فیس بوک خود نوشت که "ایالات متحده هرگز دیگر نخواهد توانست به جهانیان بگوید که ما الگوی دموکراسی هستیم."

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    36 7
    دموکراسی رو اول در ایران سال ۸۸ پایمال کردند فتنه گران مورد حمایت غرب....
    • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      10 2
      آیا این افراد معترض ، همان لشکر خداجوی میرحسین موسوی نیستند که اکنون به کمک ترامپ رفته اند در واشنگتن دی سی یا اراذل و اوباش طرفدار ترامپ هستند در آمریکا……!؟!؟!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      14 1
      واقعا این اروپایی های وقیح و بی حیا رو ببین.سال 88 در اغتشاشات و فتنه چه جور موضع گیری کردند و فتنه گران را معترض می خواندند که حقشان پایمال شده.حال در مورد آمریکا معترضان را آشوبگر و اوباش و .....می خوانند. خداوند منان خوب رسواتون کرد.بی شرف ها.....
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    27 7
    جالبه که این اروپائی ها و کلا غربی ها ازین می ترسن که رئیسشون که آمریکاست ضعیف بشه و اونها هم ضرر کنن. خاک بر سرشون با این پیامهاشون. اگر یک کشور اصطلاحاشرقی می بود چطور بیانیه میدادن!
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    21 4
    الحمد الله
  • علی مشهدی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    20 7
    در خانه پوشالی و مدعی دموکراسی دروغین یعنی آمریکا…… حباب ها در حال ترکیدن است اگر غربگدایان داخلی اندکی چشم بصیرت و واقعیت گرایی داشته باشند که بعید میدانم ………!!!
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    35 9
    آمریکا مثل کشتی تایتانیک در حال غرق شدنه
  • US ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    28 4
    دموکراسی فقط در لفظ و تئوری در آمریکا هست ،در عمل نژاد پرست و ضد مهاجر و مسلمان هستند فقط دنبال پول برای خود هستند و بس یعنی خدای این ملاعین پول است گول کت و شلوار و کراوات آنها را نخورید
  • بهرام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    19 7
    دیروز، ملانیا ترامپ دیروز در مصاحبه ای کوتاه با خبرگزاری ها اعلام کرد اگر کنکره خواست به نفع بایدن رای بده، بریزید تو خیابون!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه شما چی تون از ایرانیا کمتر!!!!؟؟؟
  • مرتضی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    16 1
    آمریکا = کشتی تایتانیک
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    18 1
    ومکرو ومکر الله والله خیرالماکرین روزی که (فتنه88) از فتنه گران و برهم زنندگان دمکراسی(جمهوریت نظام اسلامی) در ایران حمایت می کردند و آنان را مبار ان آزادی می خواندند فکر نمی کردند که خودشان گرفتار آن خواهند شد
  • حسين DE ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    10 1
    اصلاح طلبان و كارگزارانيها و ايدئولگهاشون بيان دمكراسى رو تعريف كنند.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    9 1
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین واجعلنا بیننا سالمین غانمین
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    7 0
    چیزتاه ای نیست امریکا سالیان سال در کشورهای دیگر دست به اشوب وباجگیری میکرد حال دیگر درخود امریکا کارشان راانجام میدهند تعجب ندارد
  • محمدجواد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    4 0
    نمیدونم دولت خدمتگذار به فکرش نرسیده حداقل بهره برداری رو از این روزها بکنه...
  • ایرانی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    17 0
    زبان حال هواداران غربیان دلسوخته. دل میرود زدستم صاحب دلار خدا را با عشق می پرستیم صد بار کدخدارا
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    12 0
    آقای قشنگ کلام کجاست این آبروریزی هارو واسه آمریکا جونش ماست مالی کنه ؟! تاجزاده هم نظریه جدید صادر کنه !
  • علیزاده IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    10 1
    سلام طرف دارهای دموکراسی کجایند بیان برای ما توضیح بدن ما هم سر در بیاریم. اگه آمریکا متلاشی بشه اسرائیل کودک کش دشمن بشریت باید دنبال سوراخ موش بگرده آخ چی میشه جشن صهیونیست کشون تو منطقه راه بیفته. بوی داغ شدن صهیونیست ها رو استشمام میکنیم بوی کباب خوک ها به مشام می رسه
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    9 0
    چاه مکن بهر کسی که اول خودت بعدا کسی
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    11 0
    دولت و ملت ایران از معترضان به حق آمریکا دفاع می کنند. من دولت آمریکا را به خویشتن داری و رعایت قانون دعوت می کنم. و الا همه گزینه ها روی میز خواهد بود.
  • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    خوبه سال 88دموکراسی پایمال هست؟!؟؟!
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 0
    خدا فتنه گران داخلی و ارباب های خارجی اش را تا خرخره بی آبرو کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس