کد خبر 1164634
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
نظریان رییس فدراسیون اسکی شد

«عباس نظریان» با رای اکثریت اعضای مجمع فدراسیون اسکی، رییس این فدراسیون شد.

به گزارش مشرق، مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی امروز (چهارشنبه) در سالن جلال‌الدین فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در پایان رای‌گیری این مجمع «عباس نظریان» با کسب ۲۳ رای از مجموع ۲۸ عضو حاضر در مجمع به ریاست فدراسیون رسید.

جواد شهلایی باقری، امیر غفرانی، احسان میرزاده و عباس نظریان مادوانی چهار نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران بودند. سید عبدی افتخاری هم برای نامزدی این پست ثبت نام کرد که به خاطر پایبندی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان از ادامه رقابت انصراف داد.

«مهدی علی‌نژاد» معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ریاست مجمع امروز را عهده داشت و «فضل‌الله باقرزاده» نماینده کمیته ملی المپیک بود.

هر نامزد ۱۰ دقیقه برای ارائه برنامه وقت داشت. جواد شهلایی باقری نخستین کاندیدایی بود که به ارائه برنامه پرداخت. وی با اشاره به اهمیت فدراسیون اسکی در ورزش ایران، سوءمدیریت را آفت این ورزش دانست. وی سئوال کرد که جایگاه اسکی ایران در جهان کجاست؟ کسی می‌داند چندم هستیم؟ فدراسیون دچار روزمرگی شده است و تنها چند رشته در آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

او پس از پایان سخنان خود و قرار گرفتن در کنار دیگر نامزدها به نظریان رقیب خود گفت: بهتر بود نامزد نمی‌شدید کسی انتظاری از شما ندارد.

شهلایی مدیران کنونی و قبلی فدراسیون را به لابی برای یک نامزد خاص متهم کرد و از وزارت خواست ورود کند.

احسان میرزاده دیگر نامزد در  این مجمع حضور نداشت و این اقدام به منزله انصراف وی از  ادامه رقابت بود.

غفرانی هم از شادروان غلامرضا تختی سخن گفت و مجمع را به رعایت انصاف و جوانمردی دعوت کرد. وی ادامه داد: به عنوان یک ورزشکار تلاش خواهم کرد تا قهرمانی را برای ورزشکاران اسکی به ارمغان آورم و برای این کار تفکر حذفی را از خود دور خواهم کرد. در چند هفته گذشته شاهد هجمه‌های زیادی علیه خودم بودم.

عباس نظریان آخرین نامزدی بود که به جایگاه برای ارائه برنامه رفت. او فدراسیون اسکی را فدراسیون فرزندان غیور، شجاع و زحمتکشان کوهستان دانست. وی گفت: این فدراسیون در مدیریت پیشرو و اخلاق‌مدار است و به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند است. کار تیمی و خرد جمعی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی از دیگر برنامه‌های من است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه من این است که طبق قانون اساسی، سند گام دوم انقلاب را چراغ راه قرار دهم و طبق قوانین فدراسیون جهانی عمل کنم.

نظریان پس از پایان رای‌گیری و پیروزی در انتخابات، ضمن تشکر از اعضای مجمع و سایر نامزدها گفت: تمام توان خود را برای توسعه اسکی به کار خواهم گرفت و در جذب منابع اقتصادی از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

علی‌نژاد معاون وزیر ورزش نیز در پایان رای‌گیری گفت: ورزش اسکی علاوه و بر هیجان و نشاط اجتماعی می‌تواند زمینه را برای قهرمانی ورزشکاران فراهم کند. استعدادیابی اهمیت زیادی دارد و در کنار آن مربیان باید دست به کار شوند. در کنار آن، امکانات نیز باید در سطح جهانی باشد.

وی ادامه داد: فدراسیون اسکی باید برنامه منسجم برای قهرمانی و مدیریت اقتصادی داشته باشد. وزارت ورزش در کنار فدراسیون است تا در المپیک جوانان و المپیک زمستانی موفق باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس