کد خبر 1164207
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
اسماعیلی: در انتقال اموال خارج از کشور بابک زنجانی فعلا توفیقی حاصل نشده/قطعیت حکم مهدی جهانگیری کذب است

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: تمام اموال شناسایی شده وی در داخل کشور ضبط و به ذی‌نفعات تحویل شده است اما درباره انتقال اموال وی توفیقی حاصل نشده است.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود درباره متهمان پرونده "روح‌الله زم" به ویژه شیرین نجفی، گفت: پرونده زم ابعاد مختلفی دارد بخشی از آن منتهی به رأی شده است. اخیرا دادسرا توسط دادگاه عمومی و انقلاب تهران درباره ۶ تن دیگر متهمان حکم داده است. برخی از متهمان از جمله شخصی که اسم برده شد، ۲ تا ۱۰ سال زندان گرفته‌اند. هنوز به قطعیت نرسیده و در مرحله تجدیدنظرخواهی است. از اعلام عناوین اتهامی و میزان حکم آنها معذور هستیم.

بیشتر بخوانید:

اسماعیلی: سند تحول قضائی، سند اعتماد و خدمت به مردم است

وی ادامه داد: در مورد نفر دیگری از این پرونده کیفرخواست صادر شده و دادگه او هفته آینده آغاز می‌شود و درباره سایر متهمان هم فرایند رسیدگی به اتهامات ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: خط قرمز قوه قضائیه بدون استناد صحبت و برخلاف قانون عمل کردن است. کسانی که در درون قوه مرتکب خلاف شوند حتماً با آنها برخورد می شود همچنان که در مواردی در حوزه‌های قضائی و شورای حل اختلاف و ثبتی در استان‌های مختلف افرادی به عنوان متخلف شناسایی و تعقیب شدند. پرونده آنها در حال رسیدگی است. اگر جزو مصادیق ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی باشند عنوان اتهامی و احکام آنها صادر خواهد شد.

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت رسیدگی قضائی و واگذاری ایران ایرتور و ارتباط آن با پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی گفت: این بخش سه ضلع دارد. ضلع اول را اعلام کردیم که با خصوصی‌سازی کاملاً موافق هستیم و اعلام می کنیم اصل ۴۴ قانون اساسی حتماً باید دقیق اجرا شود. بخش دوم تخلفاتی است که در فرآیند واگذاری‌ها انجام شده است که آیا در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی انجام شده است. متولی آن خصوصی سازی است و مرجع رسیدگی اولیه آن هیئت داوری و بعد از آن  دادگاه ویژه در قوه  قضائیه است. ضلع سوم موضوع، تخلفاتی است که شاغلان در خصوصی‌سازی در فرآیند واگذاری مرتکب تخلف شده‌اند که ما ورود می‌کنیم و الان دادگاه رئیس سابق خصوصی سازی در حال رسیدگی است. تعدادی از واگذاری‌ها مرتبط با شخص متخلف است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه وعده داده بودید حکم مهدی جهانگیری در صورت قطعیت اعلام می‌شود گفت: این حکم هنوز قطعی نشده و خبر یکی از فعالان فضای مجازی در این باره صحت ندارد. دادگاه تجدیدنظر حکمی صادر نکرده و هفته آینده جلسه‌ای در این باره برگزار میشود و رسیدگی دادگاه تجدید نظر ادامه دارد. این روزها متأسفانه شاهد اخبار کذب فراوانی در مورد پرونده‌های قضائی هستیم مانند خبر کذبی که درباره دختر آبادانی و مأمور نگهبانی در آبادان گفته شده که تکذیب می شود. یا اینکه پرونده هفت تپه به دلیل مداخله دادستان با تأخیر مواجه شده است و یا مداخله دادستان در خصوص سوخت مازوت که همه کذب هستند.

وی همچنین درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده حسن رعیت و نظر دیوان عالی نسبت به پرونده اکبر طبری گفت: اصل پرونده در دیوان عالی است و تا الان صدور رأی نداشته است. در خصوص بخش دوم پرونده طبری با ۲۲ متهم که یکی از متهمان فردی است که از او نام برده است منتهی به صدور کیفرخواست از ناحیه دادسرا شده و به دادگاه ارجاع شده و به زودی دادگاه این ۲۲ متهم آغاز می شود.

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز گفت: پرونده مشهور بابک زنجانی را مکرر توضیح دادیم. ایشان به مجازات کیفری و استرداد اموال محکوم شده است. اموال داخل کشور او همه توقیف شده و در اختیار شخص‌های ذینفع، بانک‌ها و وزارت نفت قرار گرفت. تلاش‌های جدی انجام می‌شود در خصوص سایر اموال و دارایی‌های ایشان که ادعا می‌شود در خارج از کشور است. در بخش اموال خارجی هنوز در ارتباط با انتقال به کشور توفیقی حاصل نشده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس