لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - سپاهان؛ دربی ایران قبل از دربی تهران

لیگ برتر فوتبال امروز با انجام یک مسابقه از هفته هفتم و دو دیدار از هفته دهم پیگیری می‌شود و در مهمترین بازی پرسپولیس و سپاهان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش مشرق، لیگ برتر فوتبال، امروز (سه‌شنبه) با انجام دو دیدار از هفته دهم و یک مسابقه از هفته هفتم پیگیری خواهد شد که در حساس‌ترین بازی  پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در زیر نگاهی به مسابقات این هفته می‌اندازیم:

* پرسپولیس - سپاهان

دیداری معوقه از هفته هفتم که همیشه با حواشی و جنجال‌های خاص همراه بوده است. پرسپولیس و سپاهان پس از جنجال‌های دیدار برگشت فصل گذشته و در نهایت ۳ بر صفر اعلام شدن آن مسابقه، حالا بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. پُرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که به نظر می‌رسد این فصل نیز رقابت حساسی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

شاگردان گل‌محمدی پس از ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا، به دو تساوی در لیگ برتر دست یافتند و همین موضوع انگیزه آنها برای پیروزی مقابل سپاهان را بیش از پیش خواهد کرد. سعید آقایی تنها غایب سرخپوشان در این مسابقه خواهد بود.

حمید مطهری مربی پرسپولیس در نشست خبری روز گذشته از این دیدار به عنوان ال‌کلاسیکو یا دربی ایران نام برده و پیروزی مقابل سپاهان می‌تواند آنها را آماده دربی تهران که دوشنبه آینده برگزار می‌شود، کند به خصوص که استقلال هم روز گذشته برد روحیه‌بخشی مقابل آلومینیوم اراک به دست آورد و در صدر جدول باقی ماند.

* پیکان - نساجی مازندران

رویارویی تیم‌های ۱۳ و ۸ امتیازی جدول که به ترتیب در جایگاه هفتم و سیزدهم جدول قرار دارند. شاگردان مهدی تارتار پس از شروع خوبی که در لیگ برتر داشتند، هفته گذشته نیز نفت مسجد سلیمان را شکست دادند تا وضعیت نسبتاً خوبی در جدول رده‌بندی داشته باشند. پیکانی‌ها در صورت پیروزی در این بازی خانگی می‌توانند به رتبه‌های بالایی جدول نیز برسند.

* ذوب‌آهن اصفهان - تراکتور تبریز

ذوبی‌ها پس از نمایش خوب مقابل پرسپولیس، امیدوارند طلسم بردشان نیز پس از هشت هفته شکسته شود و رحمان رضایی طعم پیروزی در لیگ برتر را نیز بچشد. ذوب‌آهن که خارج از بحث نتیجه‌گیری، عملکرد قابل قبولی در بحث فنی داشته، در هشت مسابقه قبلی خود به شش تساوی و دو شکست دست یافته و حالا به دنبال اولین برد خود در فصل جاری است.

مسعود شجاعی و تیمش نیز پس از تساوی خانگی هفته قبل مقابل شهر خودرو، برای عقب نماندن از کورس مدعیان به اصفهان سفر کردند و امیدوارند دست پُر از این بازی به خانه بازگردند. تراکتوری‌ها برای این مسابقه اشکان دژاگه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و علاوه بر این بازیکن، محمدرضا خانزاده نیز وضعیت مشخصی برای دیدار با ذوب‌آهن ندارد. تراکتور با ۱۳ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده‌بندی قرار دارد.

برنامه دیدارهای امروز به شرح زیر است:

معوقه از هفته هفتم
* پرسپولیس – سپاهان، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه آزای
داوران: اشکان خورشیدی – حسن ظهیری – فرهاد مروجی – مهدی عالیقدر   

هفته دهم لیگ برتر
* ذوب آهن اصفهان- تراکتور، ساعت ۱۵
داوران: حسن اکرمی – علی میرزابیگی – امید افخمی – رحیم حاجیلو   

* پیکان تهران- نساجی مازندران 
داوران: حسین زیاری – علی اکبر نوری – احمد کاظم لو – امیر رضا آشور ماهانی

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    2 0
    دربی (انگلیسی) = شهرآورد
  • شاهد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 0
    تا اونجایی که ما میدونیم "دربی = یعنی شهر آورد " و اطلاق این واژه برای بازی معمولی پرسپولیس و سپاهان که البته حساسه، خیلی اغراق آمیزه.نمیدونم شاید معنی وسیعتری پیدا کرده و مثلا شده استان آورد! بجای شهر آورد.
  • محمد صادق عباسی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    8 3
    عشقم سپاهان در بازی با مفت خوران ایران امید وار م که به پیروزی دست یابد و حریف مفت خور خود را بردارد ما یا میبریم یا مساوی میکنیم
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      1 2
      اول باید سر زمین حاضر شید. یادتون نره.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      5 0
      مسلما امروز سپاهان نماینده ملت ایرانه و این بازی برای مردم ایران ملی محسوب میشه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 3
      مفت خور که شمایید که پول میگیرید و سر بازی نمیان
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    3 0
    دربی ایران که پیروزی قشقاییه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس