کد خبر 116385
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲

نخستين جلد از مجموعه چهار جلدي «ستاره‌هاي نبرد هوايي» با موضوع زندگينامه و خاطرات 50 خلبان نيروي هوايي به قلم احمد مهرنيا از سوي انتشارات سوره مهر به بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مي‌رسد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سرتیپ احمد مهرنيا در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره مجموعه كتاب‌هاي «ستاره‌هاي نبرد هوايي» اظهار كرد: جلد نخست اين مجموعه زندگينامه 50 خلبان را در كنار دو خاطره از هر يك در بر دارد. جلد دوم اين مجموعه در مرحله ويرايش است و اكنون در حال تدوين جلد سوم هستم و براي جلد چهارم افراد مصاحبه شونده را انتخاب مي‌كنم.

مهرنيا هدف از نگارش اين مجموعه را ماندگار شدن ياد خلبانان نيروي‌هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در صفحات تاريخ و نيز معرفي بهتر آن‌ها به جامعه عنوان كرد و افزود: در آغاز مي‌خواستم زندگينامه خلبانان را در قالب يك كتاب بياوريم اما به دليل حجم بالاي مطالب و زمان‌بر بودن توليد آن‌ها تصميم گرفتم يك مجموعه آماده كنم.

وي درباره چرايي آوردن خاطرات در كنار زندگينامه خلبانان گفت: اين نوع كتاب‌ها مخاطبان خاص خود را دارند و افرادي كه در اين كتاب‌ها از آن‌ها صحبت مي‌شود از يك جنس‌اند. به همين دليل تصميم گرفتم علاوه بر زندگينامه‌ هر خلبان دو خاطره را به همراه عكس‌‌هايي از دوران جواني و امروزشان به كتاب اضافه كنيم. بعد از چاپ كتاب «حمله به الوليد» متوجه شدم كه مخاطبان به كتاب‌هايي كه تصاويري در داخل متن آن‌ها آمده توجه بيشتري دارند.

مهرنيا افزود: در جلد اول «ستاره‌هاي نبرد هوايي» زندگينامه 50 خلبان به ترتيب حروف الفباي ابتداي نام خانوادگي‌شان آمده است كه مي‌توان اسامي افرادي نظير شهيد مصطفي اردستاني، امير فرج‌الله برات‌پور و تقي آرياپور را ديد. چاپ اول نخستين جلد از مجموعه «ستاره نبرد‌هاي هوايي» در 495 صفحه از سوي انتشارات سوره مهر به بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس