به گزارش مشرق، سناتور دمکرات آمریکا در پیام توییتری نوشت: نه دونالد ترامپ، هیچ رایی برای یافتن پیروزی شما وجود ندارد.

سندرز در ادامه نوشت: مردم آمریکا انتخاب خود را کرده اند و در ساعت ۱۲:۰۱ بعد از ظهر ۲۰ ژانویه(اول بهمن)، شما دیگر رئیس جمهور نخواهید بود.

روزنامه واشنگتن پست ساعاتی گذشته افشا کرد که ترامپ به تازگی با مقامات جورجیا برای تغییر آرای انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت تماس بر قرار کرده است.   

این روزنامه آمریکایی یکشنبه شب گزارش داد که رییس جمهوری آمریکا مستقیما در تماس تلفنی با مقامات انتخاباتی جورجیا از آنان خواسته که با تغییر آرا شکست وی در برابر جو بایدن نامزد دموکرات ها در این ایالت را تغییر دهند.

واشنگتن پست براساس نوار صوتی که بدستش رسیده گزارش داد که در این گفت و گوها، ترامپ از "برد رافنسپسرگر" وزیر ایالت جورجیا می خواهد تا با پیدا کردن بیش از ۱۱ هزار رای فاصله انتخاباتی وی با بایدن در جورجیا را کاهش دهد.

ترامپ به فرمانده جورجیا می گوید: مردم جورجیا و کشور عصبانی هستند و هیچ مشکلی پیش نمی آید اگر شما بگویید که در شمارش مجدد آرا نتایج انتخابات تغییر کرده است.

ترامپ در ادامه تاکید می کند که تنها چیزی که من می خواهم هماهنگ کردن ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای است، ما انتخابات را در جورجیا برده ایم.

با گذشت بیش از یک ماه از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ و متحدانش تاکنون حدود ۵۰ شکایت و دادنامه در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده اند که تقریبا همه آنها رد شده است.

در حالی که شماری زیادی از مقام های مستقل و غیر وابسته به ۲ حزب عمده و جمهوری خواهان تائید کرده اند که تقلبی در رقابت سوم نوامبر رخ نداده که منجر به تغییر نتایج انتخابات شود، ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهوری بازنده در انتخابات مجدد در تقریبا ۳۰ سال گذشته، مدعی تقلب گسترده در رای گیری شده است.

یکی از این افراد ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری پیشین دولت ترامپ بوده که هفته های پیش کناره گیری کرد و گفته دلیلی برای انتصاب مشاور ویژه برای بررسی ادعاهای رئیس جمهوری در باره این انتخابات نمی بیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهرناز IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    2 1
    ساندرز " روش الکترال روش فساد اور در دستان امریکائی صیهونیستی می باشد " به وضوح نشان دادند " با چه روش هائی تلاش برای تغییر ارای مردم دارند " این بارصیهونیست ها با ارای بالای مردم رو دست خوردند " مطمئن باشید اگر تغییری در این روش داده نشود " چهار سال بعدی " انتخاب مردم نخواهد بود.
  • CA ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    خود دمکرات‌ها تا بحال چندین بار از این اعتراض ها کردند آخرین بار زمان الگور معاون کلینتون بود که آرای الکترال کالج فلوریدا رو اعتراض کردند! به هر حال قانون آخر سر تعیین می‌کنه که کی رئیس جمهور هست. در ضمن الان بیشتر سناتورهای جمهوریخواه معترض هستند به جز چند تا مثل میچ مک کانل ولی کافیه فقط یک نماینده و یک سناتور در روز تایید معترض باشند باعث تشکیل جلسه دو ساخته و تصمیم خواهد شد که احتمالا یک هیات تحقیق متشکل از پنج سناتور پنج نماینده و پنج قاضی دادگاه عالی ده روز مسأله تقلب در ایالتهای گردشی رو بررسی کنند و در صورت مثبت بودن نتایج آن باطل و از مجالس ایالتی آن چند ایالت بخواهند الکترال کالج دیگری را بنا بر صلاحیت خود معرفی کنند. چون این چند ایالت گردشی قوانین داخلی ایالت رو رعایت نکردند برای همین این کار بسیار محتمل هست چون همین اتفاق در سال ۱۸۶۷ افتاده و چیز جدیدی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس