کد خبر 1163476
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرزوبوم خاطره حاج صادق آهنگران از نظر آیت الله یعقوبی قائنی، در مورد سردار شهید جبهه ی مقاومت حاج قاسم سلیمانی را منتشر کرد.

هروقت من را می دید، چه زمان جنگ و چه بعد از آن، می گفت: دعا کنید شهید شوم. نه تنها به من، به هر کسی که می رسید، این را میگفت. به من که می رسید، چون میدانست دعا و ذکر مصبیت میخوانم، بیشتر التماس دعا داشت.

آخرین دفعه هم که او را دیدم، چند بار این سفارش را به من کرد و گفت که دعا کن شهید شوم.

 دوستان نزدیکش میگفتند مهیای شهادت بود و خبر از رفتنش داده بود. یک خاطره از ملاقات حاج قاسم با مرحوم آیت الله یعقوبی قائنی تعریف کنم.

بعد از دیدار آن دو بزرگوار، از آقای یعقوبی نظرش را در مورد حاج قاسم پرسیدم، گفت: حاج قاسم نوع مرگش را خودش انتخاب می کند. این خاطره از ذهن من محو شده بود تا اینکه در مراسم تودیع سردار قاآنی، سردار حجازی، جانشین فرماندهی سپاه قدس، مطالبی درباره حاج قاسم در ماه های آخر حیات پربرکتش تعریف کرد که من را به یاد آن خاطره انداخت.

 آقای حجازی گفت: به حاجی گفتم در این وضعیت که اوضاع منطقه آشفته است، به عراق نرو. او در جواب، از من خواست دعا کنم که شهید شود. گفتم: "ان شاء الله ۱۲۰ سال دیگر." گفت: "نه، الآن باید یک خون ریخته شود." ظاهرا ابومهدی هم به او گفته بود که مدتی صبر کند، اما حاجی مثل کسی که بی تاب رسیدن به چیزی است، گفته بود که من به طرف مقتلم میروم.

 به دوستانش در فاطمیه کرمان هم گفته بود: «فاطمیه سال بعد با امسال فرق دارد. پرسیده بودند: «چه فرقی دارد؟» جواب داده بود: «ایام فاطمیه سال بعد، من نیستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 2
    "باید یک خون ریخته شود"،خدا میداند این خون جلوی چه فتنه هایی داخل ایران و در منطقه را گرفت و چند نفر را از خواب غفلت بیدار کرد.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    18 5
    بله حاج قاسم عزیز شهادت پاداش تلاش های تو بود گوارای وجودت
  • ڪیان IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    3 4
    چرا قرصِ‌ماهِ حاج‌قاسمو ابروخورشید گذاشتین !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس