کد خبر 1163376
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
فکری: بازیکن باید حیطه وظایفش را بداند/ نظم در استقلال کمرنگ شده بود

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه نظم و انضباط در این تیم کمرنگ شده بود، گفت: همه بازیکنان باید حیطه وظایف خود را بدانند و هر فردی خارج از این مساله حرکت کند با برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق، «محمد فکری» در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آلومینیوم اراک، اظهار داشت: دیدار سختی داریم و هر تیمی مقابل استقلال قرار می‌گیرد با انگیزه مضاعف وارد میدان می‌شود. آلومینیوم در هفته‌های اخیر شرایط خوبی داشته و امتیازات کافی را جمع کرده است. رسول خطیبی سال گذشته با تیم ماشین‌سازی دو بار استقلال را شکست داده و کارش را بلد است. با توجه به شرایط روحی تیم، سعی می‌کنیم بازی خوبی ارائه کرده و به برتری برسیم تا شرایط‌مان را در جدول حفظ کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بازی فردا فدای شهرآورد نخواهد شد؟ گفت: شهرآورد مهم است اما سه امتیاز بازی فردا هم اهمیت زیادی دارد. دیدار خانگی داریم و مهم است که قبل در شهرآورد به برتری رسیده و آرامش داشته باشیم.

فکری در مورد وضعیت دیاباته و نادری، گفت: دیاباته به فهرست اردو اضافه شده اما محمد نادری باید تمرینات بهتری را بگذارند تا برای شهرآورد آماده شده و آسیب دیدگی خاصی نداشته باشد.

وی در خصوص برخورد با «هروویه میلیچ» بازیکن اهل کرواسی تیمش، گفت: نظم و انضباط مقداری در باشگاه کمرنگ شده بود و یکی از مهمترین کارها همین نظم است و همه باید جایگاه خودشان را بدانند. میلیچ بازیکن حرفه‌ای است و خودش می‌داند برای بازی نکردن نباید دنبال دلیل باشد. بازیکنان نجیب و خوبی داریم که صبوری را سرلوحه کارشان قرار داده‌اند و اگر بازیکنی بخواهد اینگونه رفتار کند، دیگران را هم آلوده می کند.

بیشتر بخوانید:

میلیچ: اینکه به خاطر عدم آمادگی از ترکیب دور ماندم خنده‌دار است

سرمربی استقلال ادامه داد: به هیچ بازیکنی فضا نمی‌دهیم که از حیطه مسئولیت خودش خارج شود. بعد از بازی فردا جلسه انضباطی میلیچ برگزار می‌شود و به تیم باز می‌گردد. هر بازیکنی بخواهد کاری خارج از وظایفش انجام دهد، با او بخورد می‌شود تا متوجه اشتباه خودش شود.

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی در تیم داشتیم که باتلاش و صبوری بازیکنان حل شد. اکنون نفرات ما 10 درصد از پول خود را گرفته‌اند اما با جان و دل کار می‌کنند؛ پس باید حواسمان باشد فردی کارمان را خراب نکند. استقلال باید در هر لیگی بالای جدول باشد. چنانچه مشکلات ریز حل شود، استقلال می‌تواند هر سالی قهرمانی بیاورد.

فکری در مورد بازی در آلودگی هوا، عنوان کرد: بحرحال هر سال در زمستان این مشکل وجود دارد و امیدوارم تاثیر زیادی روی بازیکنان و روند مسابقات نداشته باشد. باید با آلودگی هم همچون کرونا بسازیم و کنار بیایم.

سرمربی استقلال در مورد شلوغ‌کاری نیمکت برخی تیم‌ها، گفت: از سازمان لیگ تشکر می کنم که به صورت کتبی اعلام کرد که فقط سرمربی کنار خط باشد. در دیدارها باید  فضای بازی جوانمردانه رعایت شود و اگر تیمی بخواهد از این روش استفاده کند مسابقات خراب می‌شود. رفتار غیر اخلاقی می‌تواند جریمه داشته باشد و با برخورد محکم این مساله از بین می‌رود تا تیم‌ها با آرامش بیشتر به بحث فنی خود بپردازند.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود از مدیران باشگاه اولتیماتوم گرفته است، اظهار داشت: اولتیماتوم برای مربی‌ای که صدر جدول است! همان داستانی است که باید خرج کنم که از اینگونه مشکلات و سوالات مطرح نشود که من خرج نمی‌کنم. شاید این هم پاداشی باشد که دوستان برای ما درست کرده‌اند. افرادی که این سوالات را مطرح می کنند خودشان را زیر سوال می‌برند.

فکری ادامه داد: برای سربلندی طرفداران استقلال تلاش می‌کنم و هیچگونه خودخواهی در رفتار ما وجود ندارد. به اندازه کافی در استقلال تجربه دارم و می‌دانم باید قبل از شهرآورد و بعد از آن رفتارهایی داشته باشیم که به سود تیم باشد و نیاز به کمک و حمایت هواداران داریم. در نهایت از هواداران می‌خواهم بازیچه دست برخی نشوند تا بتوانیم با اتحاد بیشتر استقلال را به جایگاه اصلی‌اش در ایران و آسیا برسانیم.

این دیدار قرار است از ساعت 16:30 دقیقه فردا (دوشنبه) در هفته دهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران و در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

هم اکنون، استقلال با 15 امتیاز صدرنشین است و آلومینیوم با 10 امتیاز در رتبه دهم قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس