بابانوئل ناقل کرونا هدیه مرگ را به خانه سالمندان در نروژ برد

بازدید یک بابانوئل مبتلا به ویروس کرونا از یک خانه سالمندان در بلژیک تا به حال منجر به مرگ ده‌ها تن از ساکنان این خانه سالمندان در اثر ابتلا به این بیماری شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، بازدید یک بابانوئل کرونایی از یک خانه سالمندان در بلژیک تا به حال به ابتلا و مرگ ده ها تن از ساکنان این خانه سالمندان به بیماری کووید ۱۹ منجر شده است.

در اوایل دسامبر یک فرد ناقل ویروس کرونا که بعد از چند روز تست کرونایش مثبت اعلام شد از یک خانه سالمندان در شهر مول بلژیک بازدید کرد که تا به حال منجر به مرگ ۲۶ نفر از ساکنان این خانه سالمندان شده است.

این خبر را روز جمعه سخنگوی یک نهاد بهداشتی دولتی در بلژیک اعلام کرد.

به گفته وی بابانوئل کرونایی بعد از ملاقات از این خانه سالمندان تست کرونایش مثبت شد و بعدها همان نوع ویروس کرونا به جان ساکنان این خانه سالمندان افتاده و ۱۷۹ نفر از آن ها را مبتلا کرد. رسانه های بلژیکی از ۸۵ تست مثبت کرونا در بین ساکنان و ۴۰ تست دیگر در بین پرسنل این خانه سالمندان خبر داده اند.

این مقام بهداشتی در بلژیک با بیان اینکه کاملا مشخص نیست که شیوع کرونا به دلیل دیدار بابانوئل از این مرکز اتفاق افتاده در عین حال گفت: همه در این باره اتفاق نظر دارند که برگزاری چنین مراسمی در این دوران سخت ایده خوبی نبوده است.

خانه های سالمندان در بلژیک به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته وآمارهای مبتلایان و فوتی ها در این اماکن به صورت چشمگیر افزایش داشته است. از ابتدای شیوع کرونا در این کشور ۱۱۰۶۶ نفر از ساکنان این اماکن در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که شامل ۵۷ درصد همه مرگ های کرونایی در این کشور می شود.

سازمان عفو بین الملل در ماه نوامبر دولت بلژیک را به قصور و کوتاهی در مسئله حمایت از ساکنان خانه های سالمندان متهم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    اگه تو ایران و به خاطر یک مراسم مذهبی در خانه سالمندان بود الان بی بی سی دنیا رو به اشوب کشونده بود
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    درس عبرت بگیرید برای نوروز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس