پلیس بلژیک

در پی مرگ مشکوک یک جوان سیاهپوست ۲۳ ساله در بازداشت پلیس بلژیک، تظاهرات گسترده‌ای در مقابل اداره پلیس بروکسل برگزار شد که به خشونت کشیده شد و دست‌کم ۷۰ نفر بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، به دنبال مرگ مشکوک یک جوان سیاهپوست در بازداشت پلیس بلژیک، عصر روز گذشته (چهارشنبه) تظاهرات گسترده‌ای در مقابل اداره پلیس در منطقه «برابانسترات» برگزار کردند که به خشونت کشیده شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، علی‌رغم آنکه تظاهرات علیه خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس بلژیک در ابتدا به صورت آرام برگزار شد، سپس به خشونت کشیده شد و برخی اداره پلیس را به آتش کشیدند.

دانلود

برخی گزارش ها حاکی از آن است که معترضان در جریان اعتراضات شعارهایی علیه نژادپرستی سرمی‌دادند و فریاد می‌زدند: «جان سیاهپوستان اهمیت دارد».

رسانه‌های محلی گزارش کردند که تظاهرات آرام در پایتخت بلژیک حدود ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی به پایان رسید و پس از آن معترضان اجسامی را به سمت مأموران پلیس پرتاب کردند و در خیابان‌های پایتخت آتش روشن کردند و نیروهای پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان از ماشین‌های آبپاش استفاده کرد.

دانلود

بنا بر این گزارش، در جریان اعتراضات بروکسل نیروهای امنیتی بلژیک، دست‌کم ۷۰ نفر از معترضان را بازداشت کردند.

ویدئوهایی که از ناآرامی‌ها در پایتخت کشور اروپایی بلژیک در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، اداره پلیس را در حال سوختن در آتش نشان می‌دهد و معترضان نیز در خیابان‌ها آتش روشن کرده‌اند و یک خودروی پلیس بلژیک نیز در محاصره معترضان درآمده است.

دانلود

ناآرامی‌ها در پایتخت بلژیک پس از آن شروع شد که یک جوان سیاهپوست ۲۳ ساله به نام ابراهیم باری در بازداشت پلیس بروکسل جان خود را از دست داد.

دانلود

پلیس بروکسل شنبه شب ابراهیم باری را در نزدیکی ایستگاه قطار در شمال بروکسل به دلیل عدم رعایت محدودیت‌های مرتبط با کرونا بازداشت کرده بود و ظاهراً آنطور که پلیس مدعی است، وی از دادن مدارک شناسایی به نیروهای امنیتی امتناع ورزیده و قصد داشته از صحنه بگریزد ولی بازداشت شده و به اداره پلیس منتقل می‌شود و پس از ساعاتی و بعد از انتقال به بیمارستان به طرز مشکوکی جانش را از دست می‌دهد.

دانلود

شبکه «تی آر تی» نیز گزارش کرد که برخی از معترضان در مقابل اداره پلیس، خودروها و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند و شیشه‌های تعداد زیادی از خودروهای پلیس را با پرتاب سنگ شکستند و در این میان خساراتی نیز به مغازه‌های اطراف وارد آمد.

طبق این گزارش، در جریان اعتراضات روز گذشته در پایتخت بلژیک، خودروی پادشاه بلژیک نیز که به طور اتفاقی از محل اعتراضات عبور می‌کرد، مورد حمله قرار گرفت که البته بسرعت از محل اعتراضات دور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس