حماس: تاکنون گوشه‌ای از کمک‌های شهید سلیمانی به مقاومت فلسطین آشکار شده است

یکی از رهبران حماس با بیان اینکه تاکنون بخش کوچکی از کمک‌های شهید سلیمانی به مقاومت فلسطین آشکار شده است، گفت که جمهوری اسلامی ایران درباره ادامه حمایت از مقاومت فلسطین اطمینان خاطر داده است.

به گزارش مشرق، «اسامه حمدان» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین رابطه شهید حاج قاسم سلیمانی با رهبران نظامی و سیاسی حماس را عمیق توصیف کرد.

حمدان در گفت‌وگو با شبکه المیادین با اشاره به پشتیبانی سردار سلیمانی از نبرد فرقان(مقاومت  در برابر تجاوز ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹) گفت: شهید سلیمانی از نبرد فرقان دور نبود و لحظه به لحظه با مقاومت همگام بود.

بیشتر بخوانید:

این رهبر حماس همچنین گفت: آنچه که تاکنون از نقش شهید سلیمانی در پشتیبانی از مقاومت فلسطین آشکار شده تنها بخش کوچکی از همه واقعیت‌هاست.

حمدان در تایید سخنان دبیر کل حزب الله درباره ارسال موشک‌های کورنت از سوریه به دست حزب الله و حماس با وساطت شهید سلیمانی گفت: «این شهید سلیمانی بود که تصمیم گرفت موشک‌های کورنت به نوار غزه فرستاده شود و این کار را کرد.»

این رهبر حماس همچنین تاکید کرد که رزمایش‌های روزهای اخیر مقاومت با نام «تکیه گاه محکم» تنها برای تمرین پاسخ به تجاوز دشمن نیست بلکه در راستای پروژه آزادسازی فلسطین است.

او همچنین به نقش مهم شهید سلیمانی در یکپارچگی صفوف همه نیروهای مقاومت منطقه در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و استکبار اشاره کرد و گفت: «سردار قاآنی نیز در حمایت از مقاومت و به خصوص مقاومت فلسطین از تلاش‌های شهید سلیمانی در این زمینه فاصله ندارد.»

حمدان با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت قدرتمندتر و یکپارچه تر از گذشته شده است گفت: «سردار سلامی به ما اطلاع داده است که موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت کما فی السابق باقی خواهد ماند و ما به جمهوری اسلامی ایران اعتماد داریم.»

او درباره سازش برخی حکام عرب با رژیم صهیونیستی نیز گفت : «سازشگرانی که از قدس کوتاه آمدند، پشیمان خواهند شد.»

حمدان ضمن اعلام مخالفت مطلق فلسطینی‌ها با همه اشکال عادی سازی با دشمن صهیونیستی و ایجاد روابط با آن، گفت: «روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه بازتاب واقعیت اراده امت نیست؛ بلکه چهره واقعی سازشگران را در برابر ملت‌هایشان آشکار می‌سازد.»

او تاکید کرد: «باید با روند سازش مقابله کرد و به اسرائیل اجازه نفوذ بیش‌تر را نداد.»

حمدان گفت: «سازشگران از مردم خود جدا هستند و واشنگتن از طریق عادی‌سازی روابط حکام عرب با رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد فتنه و شکاف در صفوف امت اسلامی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس