سردار سلیمانی نخ تسبیح مقاومت بود

فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) با بیان اینکه سردار سلیمانی همچون نخ تسبیح نیروهای مقاومت را در کنار هم قرارداد، گفت: سردار داغ داعش را بر دل دشمنان به خصوص استکبار جهانی و همراهانش گذاشت.

به گزارش مشرق، سردار اسدالله گنجعلی با تشریح ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی به عنوان نخ تسبیح، مهره‌های نظامی مقاومت را در کنار هم قرار داد و دشمن می‌دانست هر کجا در مقابل ایران شکست می‌خورد به ویژه در خارج از مرزها، حتما پای سپاه و حاج قاسم در میان است.

 همرزم شهید سلیمانی، عملگرایی، متعلق به جناح خاصی نبودن و ظرفیت‌سازی در جهان اسلام برای مقابله با تروریسم را سه عامل اصلی اقبال و محبوبیت سردار سلیمانی در میان مردم عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود فرمانده سپاه قدس از چنین محبوبیتی برخوردار شود این است که او کمتر صحبت می‌کرد و بیشتر عمل‌گرا بود.

بیشتر بخوانید:

ثمره انتقام خون شهید سلیمانی نابودی اسرائیل است

وی با یادآوری عدم تعلق سردار سلیمانی به جناح‌های سیاسی ادامه داد: یکی از عوامل محبوبیت شهید سلیمانی، تعلق نداشتن به هیچ طیف و جناح است. ایشان کشور خود را به‌عنوان معیار قبول داشت و در این راستا حرکت می‌کرد. مردم هم می‌دیدند هیچ موضع‌گیری خاصی از فرماندهی سپاه قدس در حوزه سیاسی و جناحی دیده نمی‌شد به شخصیت او احترام می‌گذاشتند.

گنجعلی با یادآوری بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ایشان(سردار سلیمانی) قهرمان ملت ایران است، به خاطر اینکه ملت ایران داشته‌های فرهنگی خودش و معنوی خودش و انقلابی و ارزش‌های خودش را در او متبلور دید، گفت: به خاطر همین تبلور ارزش‌های فرهنگی ایرانی و ایران بود که نزد مردم عزیز بود و این خیلی با ارزش است.

فرمانده لشکر عملیاتی۱۷ علی بن ابی طالب (ع)، با اشاره به تلاش‌های سردار سلیمانی برای ظرفیت‌سازی در جهان اسلام در زمینه مقابله با تروریسم گفت: این ظرفیت‌سازی باعث شد او در منطقه غرب آسیا حتی بالاتر از رییس سابق اطلاعات ترکیه و رییس سابق اطلاعات عربستان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی محبوبیت سردار سلیمانی را می‌توان در این جمله کوتاه خلاصه کرد که شهید سلیمانی هرگز پی مقام و قدرت نبود، نه در عرصه نظامی، نه در عرصه اقتصادی و نه در عرصه سیاسی.

سردار گنجعلی خاطرنشان کرد: متاسفانه ‌در سال‌های اخیر شاهدیم بسیاری از عزیزانی که سابقه درخشانی هم در صحنه مقاومت داشتند، از آن خلوص دوران جنگ تحمیلی فاصله گرفته و اسیر هواهای نفسانی شدند و حتی شاهد بودیم برخی وارد فعالیت‌های اقتصادی یا سیاسی شدند. اما سردار سلیمانی راه امام را ادامه داد و سرباز خط اسلام و ولایت باقی ماند و همواره در پی ایجاد وحدت بود.

سردار سلیمانی داغ داعش را بر دل دشمنان گذاشت

دوست ۳۰ ساله سردار سلیمانی با تشریح درباره اهداف و انگیزه‌های آمریکا از ترور سردار سلیمانی گفت: سردار داغ داعش را بر  دل دشمنان به خصوص استکبار جهانی و همراهانش گذاشت؛ سردار به عنوان نخ تسبیح، درحال چیدن مهره‌های نظامی مقاومت در کنار هم بود و دشمن می‌دانست هر کجا در مقابل ایران شکست می‌خورد به ویژه در خارج از مرزها، حتما پای سپاه و حاج قاسم در میان است.

گنجعلی در پاسخ به این پرسش که در صورت نبود سردار، امروز جغرافیای منطقه چه شکلی بود، گفت: آمریکا در زمان طاغوت ایران را ژاندارم منطقه معرفی کرد. بعد از فروپاشی حکومت طاغوت هم این سرمایه گذاری را به سمت عربستان برد و از این طریق می‌خواهد در جنوب غرب آسیا حکمرانی کرده و دست به چپاول انرژی منطقه بزند.

وی اضافه کرد:‌ از آن مهمتر آمریکا می‌خواهد مبارزه ایدئولوژیک با اسلام داشته باشد که یکی از لازمه‌های این کار ایجاد تغییرات در جغرافیای منطقه از حیث تغییر جغرافیای سرزمینی با تاکید بر تعصبات قومی است. مانند ایجاد غائله کردستان، غائله پان‌ترکیست، غائله داعش (دولت عراق و شام، ..).

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع)، رمز پیروزی‌ها و موفقیت‌های سردار سلیمانی بر داعش را خدایی بودن ایشان عنوان کرد و افزود: حاج قاسم معتقد بود اگر کار برای خدا باشد خدا هم با اوست، به این آیه شریف اعتقاد داشت که یک نفر از سپاه اسلام معادل ۱۰ نفر دشمن است.

وی ادامه داد: ایشان سرباز شجاع، دلیر و ولایت‌مدار بود که هرگز به دشمن اجازه عرض اندام نداد. در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری دست نشانده آمریکا و دفاع از کیان نظام اسلامی در منطقه نقش بسیار زیادی داشت. این شهید عالی‌قدر با تأسی از قرآن کریم و آموخته‌های دینی و درس شجاعت فداکاری از سرور و سالار شهیدان نه اینکه جنایت‌های داعش را کم رنگ، بلکه ریشه کن کرد.

گنجیان تاکید کرد: به طور کلی حاج قاسم با مکتب خود که برگرفته از مکتب امام خمینی (ره) بود، توانست نه تنها بر داعش بلکه بر آمریکا پیروز شود و ما می توانیم از این مکتب درس‌هایی چون مجاهدت و صبر، علم‌آموزی، هجرت از خود، انقلابی بودن، بصیرت، آماده بودن، استقامت، فرماندهی دل‌ها، جاذبه، بیاموزیم.

وی افزود: باید شهید نشدن را یک غنیمت بدانیم تا این عمر ما به بطالت نگذرد، اگر امروز کسی را دیدید که بوی شهید از کلام و رفتار و اخلاق او استشمام شد بدانید او شهید خواهد شد.     

گنجعلی گفت‌: شهید سلیمانی یک انقلابی بود که به آرمان‌ها، اصول و ارکان انقلاب اسلامی معرفت و باور قلبی داشت و دارای اندیشه، روحیه و عمل تحول‌خواهانه، پیش‌رونده، پیش‌برنده بود. برای حضور قاطع، به هنگام و مؤثر در صراط مستقیم انقلاب و پاسداری از انقلاب اسلامی شاداب و بانشاط بود.

 سردار سلیمانی ظهور داعش را پیش بینی کرده بود

وی درایت و تیزهوشی را از دیگر ویژگیهای سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: در این زمینه ایشان ایشان بروز یک جریانِ به ظاهر مذهبیِ متمایل به یکی از فرقه‌ها و علیه‌ مقاومت را ایشان مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرد و  به من گفته بود، آن چیزی که در وضع دنیای اسلام دارم می‌بینم – اسم بعضی از کشورها را ذکر کرد- جریانی درحال به وجود آمدن و شکل گرفتن است و بعد از مدتی داعش به وجود آمد.

این همرزم شهید سلیمانی با اشاره به ذکاوت و باهوشی سردار شهید خاطرنشان کرد: در اداره‌ اموری که با کشورها ارتباط داشت و در آنها دخیل بود، با کمال عقل و درایت رفتار می‌کرد.

گنجعلی ادامه داد:‌ وضع فعلی ما ما مثل دونده ماراتنی است که کیلومترها رنج دویدن را کشیده و کمی مانده به خط پایان، در حالی که جلوتر از همه است، با سنگ پرانی رقبا  احساس شکست می‌کند. رهبر ما فریاد می‌زند راهی تا خط پایان پیروزی نمانده، به زودی بر قله خواهید ایستاد و دشمنان به زانو در خواهند آمد. او بیهوده امید نمی‌دهد بلکه خط پایان را می‌بیند و آن را وعده می‌دهد (مانند حضرت موسی که وقتی به دریا رسیدند در حالی که دشمن از پشت سر به آنها نزدیک می شد به یارانش فرمود : ان معی ربی. یعنی همانا خدا با ماست و آنجا بود که دریا با عصایش شکافته شد.

وی افزود: ایستادگی، مقاومت، ثبات‌قدم، خستگی ناپذیری در میادین و صحنه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی، تسلیم نشدن در برابر دشمنان کافران و فشارهای آنان با تحمل سختی راه را از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم است و از طرفی دارای شجاعت و روحیه مقاومت بود.

گنجعلی با بیان اینکه شجاعت و مقاومت جزو خصلت‌های ایرانی است، یادآور شد: زبونی، عقب‌نشینی، انفعال و مانند اینها ضد روحیه‌ ملی ما است. آنهایی که ادعای ملیت می‌کنند و عملا زبونی از خودشان نشان می‌دهند، دچار تناقض هستند و او مظهر شجاعت و مقاومت بود.

زرنگی در جمع کردن مال نیست در فرصت طلبی برای شهادت است

به گفته وی، سردار سلیمانی روحیه‌ فداکاری و نوع‌دوستی داشت و برایش این ملت و آن ملت و مانند اینها مطرح نبود؛ نوع‌دوست بود، واقعا حالت فداکاری برای همه داشت. فرماندهی بود که افراد خاکستری را هم جذب می‌کرد و اینگونه دست دشمن را خالی می‌گذاشت.

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) خاطرنشان کرد: هوشمندی و ذکاوت در چگونگی کسب مال نیست. ذکاوت یعنی اینکه انسان خود را نگه دارد و ذرات اتصال را در وجود خودش حفظ کند، منتظر فرصتی باشد تا مثل شهید عطری ودیگر شهدای ارزشمند در اولین فرصت بتواند به فوز عظمای شهادت نایل شود؛ این ذکاوت، زرنگی است و تیزهوشی است.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی هرچه  تکلیف بود همان را انجام می‌داد، زمان جنگ و سیل و زلزله در داخل کشور و جنگ در خارج از کشور مانند سوریه، ‌عراق و لبنان وارد عمل می‌شد.

سردار گنجعلی با بیان اینکه حاج قاسم در جایگاه فرماندهی جلوتر از نیرو حرکت می‌کرد، گفت: سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» از همراهان حاج قاسم سلیمانی در جنگ با داعش، در روایت دلاوری‌های سیدالشهدای مقاومت می‌گوید: «حاج قاسم در دوران دفاع مقدس در طریق ‌القدس تا قلب منطقه پل سابله هجوم برد و خودش به  شدت مجروح شد. در عملیات ‌فتح المبین تا ابوقریب پیشروی کرد و مجروح شد. در ‌بیت المقدس به قلب دشمن یورش برد و تا پادگان حمید، سپس مرز کوشک؛ در والفجر۸ پهنه اروند را درنوردید و شاهد حضور دلاورانه او در شدیدترین آتش‌های دریاچه نمک بودیم. در قرارگاه تاکتیکی با او در کربلای ۵ غرب کانال پرورش ماهی ‌زیر آتش‌فشان خمپاره‌ها و آتش‌های مستقیم دشمن در ۱۰۰ ماهی متری خط مقدم بودیم. در سوریه در تمام خطوط عملیاتی حاضر شد و در باشکوی حلب مورد هجوم تیرهای مستقیم داعش قرار گرفت. در سابقیه در جنوب حلب، ماشین او را به رگبار بستند. در قلعه حلب هدف تیر قناسه دشمن قرار گرفت. در شمال حماه انتحاری دشمن در نزدیکی حاج قاسم منفجر شد. موشک مسلحان نزدیک او منفجر شد. اولین نفری بود که با هلی‌کوپتر وارد حلب در زمان محاصره شد و هدف ضدهوایی دشمن قرار گرفت و اولین نفری بود که با هواپیما به‌صورت شبانه وارد فرودگاه حلب شد؛ این در حالی بود که تیرهای مستقیم توپ ۲۳ النصره کل باند را زیر آتش داشتند و بعد از آن دیگر نیروها را آوردند».

گنجعلی با اشاره به استراتژی و نبوغ نظامی شهید سلیمانی گفت: از استراتژی و نبوغ ایشان می‌توان به ایجاد وحدت و یکپارچگی بین سپاه اسلام مانند حیدریون، فاطمیون، زینبیون و عزیزان ایرانی و سوری اشاره کرد.

وی در پایان گفت: در مبحث نظامی فرماندهی، فرمانده بودن در امور بسیار مهم است. ولی رهبر بودن امری بالاتر، رهبری نفوذ در قلب‌هاست که فرمانده بودن در آن مستور است. حاج قاسم رهبر بود و رهبر کسی است که می‌گوید "بیایید جلو نه اینکه بگوید بروید جلو".

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس