کد خبر 1161996
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
«مأرب» چند گام تا آزادی؛ قبایل یمنی، رشوه‌های سعودی را رد کردند

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان از وقوع انفجار در نزدیکی کاخی در شهر عدن خبر داد که کابینه جدید دولت منصورهادی بعد از انفجارهای فرودگاه عدن در آنجا مستقر شده‌اند.

به گزارش مشرق، شاهدان عینی از وقوع انفجار جدید در شهر عدن، واقع در جنوب غربی یمن که به عنوان پایتخت موقت دولت مستعفی انتخاب شده است، خبر دادند.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب به نقل از این شاهدان گزارش داد که انفجار دیگری در این شهر نزدیک کاخ «المعاشیق» رخ داده است.

این کاخ پیشتر محل استقرار دولت مستعفی بود. انفجارهای امروز در فرودگاه عدن که همزمان با رسیدن کابینه  جدید رخ داد تاکنون ۲۲ کشته و نزدیک به ۱۰۰ نفر زخمی برجای گذاشته است.

رویترز نوشت که انفجار ساعتی بعد از آن اتفاق افتاده است که وزیران جدید دولت مستعفی در کاخ معاشیق مستقر شده اند.

رسانه‌های سعودی مانند العربیه و الحدث و شبکه اماراتی اسکای نیوز با قطع برنامه‌های عادی خود با پوشش جهت دار رسما انصارالله یمن را مسئول این انفجارها دانسته‌اند.

با این حال، «محمد البخیتی»‌ عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن و «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور (مستقر در صنعاء) این اتهامات را قاطعانه رد کرده‌اند و گفته‌اند: «انفجار عدن ارتباطی به ما ندارد و اتهام‌زنی به ما در این خصوص [موضوعی] تکراری است تا اینگونه ما را وارد درگیری میان مزدوران کنند» (جزئیات بیشتر).

اتحادیه عرب، امارات و وزارت خارجه بحرین این انفجارها را محکوم کرده‌اند. با این حال، مقاماتی در دولت منصورهادی، شبه نظامیان وابسته به امارات را مسئول این حمله دانسته آند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس