کد خبر 1161954
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
عدن

یکی از وزیران دولت مستعفی یمن، شبه نظامیان جدایی طلب وابسته به امارات را مسئول حملات موشکی به فرودگاه عدن دانست که به هنگام ورود کابینه جدید به این فرودگاه اتفاق افتاد.

به گزارش مشرق، معاون وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» شبه نظامیان جدایی‌طلب وابسته به امارات را مسئول و عامل انفجارهای امروز شهر عدن دانست.

«محمد قیزان» امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که نیروهای موسوم به «شورای انتقالی جنوب» مسئول انفجارها به فرودگاه یمن و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از افراد حاضر در این فرودگاه هستند.

بعد از گذشت یک هفته از تشکیل کابینه جدید دولت مستعفی، اعضای این کابینه امروز چهارشنبه با هواپیمایی از ریاض وارد شهر عدن، پایتخت موقت این دولت در جنوب غربی یمن شد و هنوز دقایقی از ورود مقامات دولت مستعفی نگذشته بود که چند انفجار در این فرودگاه رخ داد.

کابینه جدید، ائتلافی بوده و بعد یک سال جنگ و خونریزی و کشته شدن صدها نفر با تقسیم وزارت‌خانه‌ها بین دولت مستعفی (یمنی‌های شمالی) که وابسته به عربستان سعودی است و شبه نظامیان جدایی طلب شورای انتقالی جنوب (یمنی‌های جنوبی) که متحد امارات هستند با ۲۴ وزارت خانه تشکیل شد.

آمار دقیقی از تعداد قربانیان این حمله در دست نیست و گفته می‌شود بین ۱۰ الی ۱۶ نفر تاکنون کشته شده و ده‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند.

منابع نظامی در عدن می‌گویند استان‌دار عدن «احمد لملس» در این حمله زخمی شده است و به دنبال آن فرودگاه و مسیرهای منتهی به آن بسته شده است.

شبکه الجزیره به نقل از منابعی گزارش داد که رئیس زندان «المنصوره» در شهر عدن که وابسته به شورای انتقالی است به همراه معاون وزیر حمل و نقل زخمی شده‌اند. انفجارها در این فرودگاه باعث شده است که یک فروند هواپیمای متعلق به سازمان ملل مسیر خود به عدن را تغییر دهد.

تلاش امارات و عربستان سعودی برای متهم کردن انصارالله یمن

فیلم‌های منتشر شده از فرودگاه حداقل اصابت سه فروند موشک را تأیید می‌کند. با این حال کسی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است. 

رسانه‌های سعودی مانند العربیه و الحدث و شبکه اماراتی اسکای نیوز با قطع برنامه‌های عادی خود با پوشش جهت دار رسما انصارالله یمن را مسئول این انفجارها دانسته‌اند. با این حال، «محمد البخیتی»‌ عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن و «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور (مستقر در صنعاء) این اتهامات را قاطعانه رد کرده‌اند و گفته‌اند: «انفجار عدن ارتباطی به ما ندارد و اتهام‌زنی به ما در این خصوص [موضوعی] تکراری است تا اینگونه ما را وارد درگیری میان مزدوران کنند»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    14 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین واخرج بیننا سالمین غانمین. بحق محمد و آله الطاهرین
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    8 1
    کار خودشون است تا بهانه برای جدایی دوباره پیدا کنند هر دو خصوصا امارات با این دولت منصور ضرر اساسی کرده است
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    2 1
    امارات درس و دست آموز اسرائیل به تبع از رفقای قدیمی خود که کلاه و لباس آنها را نیز میپوشند و افتخار هم میکنند و حتما خود را جز انگلیس میدانند و عمل میکنند . این حادثه مشخص هست کار دشمن مردم یمن هست و با استفاده از اینگونه رفتارهای زشت که در قاموس هیچ انسان آزاده ای نیست و حتما. دوستان قابل ذکر همیشگی در همه صحنه های ضد بشری. و شناخته شده برای مردم منطقه در پشتیبانی و رواج اتهام علیه انصارالله شریک می باشند . لعنت خدا بر دشمنان یمن و مردم مظلوم یمن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس