شبه‌نظامیان وابسته به امارات در یمن به جان هم افتادند - کراپ‌شده

منابع یمنی گزارش دادند که در پی درگیری شبه‌نظامیان وابسته به امارات در عدن (جنوب یمن)، عده‌ای کشته و مجروح شده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی، عصر امروز (چهارشنبه)، از درگیری شدید شبه‌نظامیان وابسته به امارات متحده عربی در عدن (جنوب یمن) خبر دادند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «المشهد الیمنی»، شبه‌نظامیان گروم موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) که از حمایت امارات برخوردار هستند، در برابر مقر حوزه هشتم «الحزام الامنی» (کمبرند امنیتی) در ناحیه «الشیخ عثمان» با تسلیحات سبک و نیمه‌سنگین درگیر شده‌اند.

 پایگاه خبری «روسیا الیوم» نیز به نقل از خبرنگار خود در یمن گزارش داد که تعدادی از خودروهای نظامی و غیرنظامی در این درگیری به آتش کشیده شده‌اند.

خبرنگار روسیا الیوم در ادامه اضافه کرد که اخباری نیز درباره کشته‌ و مجروح شدن شبه‌نظامیان وابسته به امارات گزارش شده؛ اما هنوز شمار دقیق تلفات معلوم نیست.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که این درگیری ابتدا میان دو گروه امنیتی شورای انتقالی شروع شد سپس دامنه آن گسترش پیدا کرد و وحشت ساکنان محلی را به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، ناحیه الشیخ عثمان در عدن یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین نواحی این استان است.

شورای انتقالی جنوب گروهی جدایی طلب است که توسط امارات متحده عربی آموزش دیده و مسلح شده است. این گروه به دنبال جدایی طلبی و استقلال جنوب یمن از بخش شمالی بود اگر چه در حال حاضر عربستان سعودی با یک توافق تقسیم قدرت شکننده‌ این گروه و دولت مستعفی یمن را متحد ساخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس