واعظی نمایه

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها گفت: سازمان انرژی اتمی بر اساس دستور العمل ابلاغ شده قانون لغو تحریم‌ها مقدمات کار را فراهم می‌کند.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سازمان انرژی اتمی بر اساس دستور العمل ابلاغ شده قانون لغو تحریم‌ها مقدمات کار را فراهم می‌کند. همه بندهای ابلاغ شده را دستگاه‌های مختلف موظف هستند  اجرا کنند از جمله همین موضوع غنی‌سازی ۲۰ درصد. 

بیشتر بخوانید:

واعظی: مشکل واردات واکسن کرونا تحریم‌هاست

وی ادامه داد: به هرحال این قانون مقدمات دارد و ضمن اینکه حساسیتی هم روی آن است و  آقای دکتر صالحی درباره آن اطلاعات لازم را خواهند داد. در طول یک سال  باید ۱۲۰ کیلو غنی سازی انجام شود و ظرف یک سال حتماً این کار  انجام می‌شود.

واعظی با اشاره به لوایح مرتبط با FATF گفت: یک بحث چهار لایحه است که در دولت و مجلس هم تصویب شده و دو لایحه آن تصویب نهایی و دو لایحه در مجمع باقی مانده است. نباید مسائل سیاسی را وارد مسائل مالی کرد.

بیشتر بخوانید:

 آیین‌نامه انحرافی روحانی برای مصوبه هسته‌ای مجلس

وی ادامه داد: ما اصلا نسبت به پذیرفتن FATF صحبتی نکردیم بلکه این لوایح داخلی است و خودمان آن را تنظیم کرده ایم.مگر آن دولایحه دیگر که تصویب شد مشکلی داشت. باید اجازه دهیم اعضای محترم مجمع بدون سیاسی شدن و فشار اجتماعی در یک محیط آرام کار خود را انجام دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق، گفت: سازمان برنامه و بودجه حدود ده ماه است که بر روی بودجه ۱۴۰۰ کار می‌کند و بالاخره وقتی شرایط تحریمی است و کرونا بر کسب و کار فشار وارد کرده، مقداری طراحی بودجه و بودجه نویسی نسبت به سال‌های قبل مشکل‌تر می‌شود؛ برهمین اساس کارشناسان و مسئولان سازمان برنامه و بودجه پیش نویسی را تهیه کردند و ما دوهفته در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دولت بررسی کردیم و آنچه که فکر می‌کردیم برای اداره کشور مفید و مناسب است تقدیم مجلس کردیم. 

وی ادامه داد: این اولین بودجه دولت نیست بلکه هشتمین بودجه است، هر پیشنهادی چه از داخل مجلس و چه از خارج مجلس چه در بخش درآمدها و چه در بخش هزینه‌ها بتواند به این بودجه کمک کند، ما قطعاً استقبال خواهیم کرد و فکر نمی‌کنیم که همه ایده‌های خوب در دولت است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: هر دانشگاهی هم که به ما پیشنهاد جدید دهد ما استقبال می‌کنیم. اما تاکنون هر چه که شنیدیم بیشتر آرمان‌ها و ایده‌های خوب است که مطرح می‌شود، ما تاکنون از مجلس به جز حرف‌های خوب و شعار و سخنرانی چیزی ندیدیم که به نظر می‌رسد ایده‌های مشخص باید کارشناسی شود.

واعظی افزود: سیاست و برنامه ما همکاری و تعامل با مجلس است و البته تا جایی پیش می‌رویم که شاکله بودجه تغییر نکند؛ براساس قانون شاکله بودجه نباید تغییر کند و شورای نگهبان نیز نخواهد پذیرفت. 

وی در خصوص اظهارات اخیر رئیس مجلس مبنی بر سومدیریت در کشور، اظهار کرد: من فکر می‌کنم که این کار درستی نیست که ما از هر فرصتی برای حمله به دولت استفاده کنیم. شهرداری تهران در زمان آقای قالیباف بدهکاری زیادی داشت و بهتر است نگاهی به گذشته داشته باشیم. 

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: اینکه ما برای انتخابات آینده به دولت امروز حمله کنیم درست نیست و به نظر من این اظهارات کم لطفی به دولت است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • وطن پرست DE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    3 0
    قانونی که در بخشنامه ها عملا بی اثر شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس