کد خبر 1161733
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
نیروی نظامی آمریکا در افغانستان

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر از طرف بعضی از گروه‌های مقاومت دچار ضرباتی شدند، گفت: پیشتر از این از سوی آمریکا اعلام شده بود که حدود ۵۰۰ نظامی از عراق خارج شده است.

به گزارش مشرق، رضا قزوینی غرابی، در خصوص آخرین وضعیت طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک آن کشور اظهار داشت: چندین ماه پیش بود که پارلمان عراق خروج نیروهای نظامی خارجی و به طور مشخص نیروهای آمریکایی را با توجه به پایان ماموریت آن‌ها در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، از خاک عراق منصوب کرد.

یشتر بخوانید:

دخالت آمریکا در منطقه موجب بی‌ثباتی می شود

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر از طرف بعضی از گروه‌های مقاومت دچار ضرباتی شدند، گفت: علاوه بر فشارهای سیاسی که در داخل عراق به آمریکایی‌ها وارد می‌شود شاهد این هستیم که در ماه‌های اخیرا آن‌ها تلاش می‌کنند که عناصر انظامی خود را متمرکز در سه یا چهار پایگاه در عراق کنند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: پیشتر از این از سوی آمریکا اعلام شده بود که حدود ۵۰۰ نظامی از خاک عراق خارج شده اند و البته باید این نکته را مد نظر داشت که موضوع خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق پیچیده است و نمی‌توان به سادگی به آن نگاه کرد.

غرابی با بیان اینکه برخی جریانات سیاسی داخل در عراق از اساس موافق خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک آن کشور نیستند، افزود: به اعتقاد من حملاتی که علیه سفارت آمریکا در بغداد به صورت می‌گیرد مشکوک است و عوامل آن مشخص نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون حمله به سفارت آمریکا در بغداد در برهه فعلی بیشتر منجر به در اختیار قرار گرفتن بهانه‌ای برای آمریکایی‌ها به جهت افزایش و استمرار مدت حضورشان در عراق می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    باید حملات بیشتر شود
  • حسین عدل پرور IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    مرگ برامریکا هرجادسرباز آمریکایی ببینیم می کشیم فقاتلو امته الکفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس