امیر عابدزاده در کنار اوبلاک و آلیسون بکر

یک سایت تخصصی فوتبال به معرفی برترین دروازه‌بان‌های قاره‌های مختلف پرداخت که نام امیر عابدزاده به‌عنوان برترین دروازه‌بان آسیایی شاغل در فوتبال اروپا به چشم می‌خورد.

به گزارش مشرق، فوتبال ایران این روزها با داشتن سه دروازه‌بان در فوتبال اروپا که سابقه عضویت در تیم ملی را داشته یا هم‌اکنون عضو تیم ملی هستند، در این امر پیشتاز است. علیرضا بیرانوند در آنتورپ بلژیک، امیر عابدزاده در ماریتیموی پرتغال و سوشا مکانی در میوندالن نروژ، سه بازیکنی هستند که لژیونرهای دروازه‌بانی فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

سایت ۹۰min در مطلبی به عملکرد دروازه‌بان‌های شش قاره مختلف که در فوتبال اروپا مشغول هستند پرداخته که در این بین، امیر عابدزاده پسر احمدرضا عابدزاده که جزو مشهورترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران و ملقب به عقاب آسیا بود، به‌عنوان بهترین دروازه‌بان قاره آسیا معرفی شده است. لیست نفرات برتر هر قاره را در ادامه می‌بینید:

۱- امیر عابدزاده - آسیا

بهترین دروازه‌بان آسیایی این روزها امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم ملی ایران و ماریتیموی پرتغال است. او سابقه عضویت در پایه‌های برنتفورد، تاتنهام و حضور در فوتبال آمریکا را دارد و با دعوت کارلوس کی‌روش در لیست تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت.

۲- آندره اونانا - آفریقا

در میان آفریقایی‌ها، برجسته‌ترین آنها دروازه‌بان کامرونی آژاکس است. او که در لاماسیا (آکادمی بارسلونا) آموزش دید، اما بدون بازی در تیم اصلی بارسلونا، در سال ۲۰۱۵ توسط تیم هلندی خریداری شد. اونانا در این پنج سال رشد قابل توجهی در آژاکس داشته و امروز ارزش او در بازار نقل و انتقالات به ۳۶ میلیون یورو می‌رسد. اونانا همچنین از اولین بازی خود برای کامرون در سال ۲۰۱۶ تا کنون، ۱۸ بازی ملی انجام داده است.

۴- یان اوبلاک - اروپا

دروازه‌بان اسلوونیایی اتلتیکومادرید نه تنها در اروپا، بلکه در جهان به‌عنوان باارزش‌ترین دروازه‌بان در بازار است. این دروازه‌بان ۲۷ ساله در سال ۲۰۱۴ وارد اتلتیکومادرید شد تا پله پله تبدیل به دروازه‌بانی مطمئن زیر نظر دیه‌گو سیمئونه شود.

۴- کیلور ناواس - کونکاکاف

پس از کسب چند قهرمانی در رئال مادرید و با ورود تیبو کورتوا، کیلور ناواس مجبور به ترک این باشگاه شد و اکنون عضو باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است که همچنان کیفیت بالای خود را حفظ کرده است. او با پاری‌سن‌ژرمن قهرمانی لوشامپیونه و اولین فینال تاریخ این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

۵- آلیسون بکر - آمریکای جنوبی

بهترین دروازه‌بان آمریکای جنوبی، دروازه‌بان برزیلی لیورپول است. آلیسون بکر در اینتر ناسیونال آموزش دید و پیش از پیوستن به قهرمان فعلی لیگ برتر در تیم رم عضویت داشت. بکر همچنین با تیم ملی برزیل قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۱۹ شده و تا کنون ۴۴ بازی ملی انجام داده است.

۶- متیو رایان - اقیانوسیه

متیو رایان، بهترین دروازه‌بان قاره اقیانوسیه است که در تیم برایتون (هم تیمی علیرضا جهانبخش) عضویت دارد. رایان ۲۸ ساله، سال ۲۰۱۷ از والنسیا وارد لیگ برتر شد و تاکنون ۵۸ بازی برای تیم ملی استرالیا انجام داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس