مانور

برگزاری اولین مانور نظامی مشترک گروه‌های مقاومت در کنار وحدت و آمادگی گروه‌های مقاومت، یک تحول جدید در منطقه محسوب می‌شود و تحولات عمیقی را در فلسطین رقم خواهد زد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه به وقت محلی با شلیک چند موشک زمین به دریا از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه مانور گروه‌های مقاومت با عنوان «تکیه گاه محکم» آغاز شد. در این مانور که برای اولین بار با حضور ۱۲ شاخه نظامی از گروه‌های مقاومت برگزار می‌شود گروه های مقاومت ضمن تمرین آمادگی، اقدام نظامی متحد را برای نخستین بار در قالب مانور تجربه می‌کنند. این مانور که برای نخستین بار انجام شده است پیام‌هایی در بطن خود برای داخل و خارج فلسطین دارد و منطقه را دچار تحولات جدید خواهد کرد.

آمادگی برای دفاع

فرماندهان مقاومت در توصیف اهداف این مانور، آن را یک مانور دفاعی برای مقابله با دشمن صهیونیست و کمک به ملت فلسطین برای رسیدن به اهداف حقیقی و حقه خود تعریف کرده‌اند. اینکه گروه‌های مقاومت گروه‌هایی جنگ طلب نیستند ولی برای مقابله با دشمنی که سرزمین آنها را غصب کرده و جز زبان زور نمی فهمد مجبور شده‌اند دست به سلاح شوند و در این مسیر حق مطلب را دفاع از خود ادا خواهند کرد.

برگزاری مانور توسط اتاق عملیات مشترک

مانور «تکیه گاه محکم» با فرماندهی اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه برگزار می‌شود. این اتاق عملیات مشترک که برای نخستین بار سال ۲۰۱۴ در جریان جنگ ۵۱ روزه ایجاد شد از آن زمان تاکنون هدایت اقدامات نظامی گروه‌های مقاومت را برعهده دارد. اما این نخستین بار است که هدایت یک مانور را برعهده گرفته است. این فرماندهی یکی از  پیام‌های مانور به تمام طرف‌های منطقه‌ای و جهانی است که هماهنگی نظامی مقاومت تا آنجا پیش رفته که اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی در قالب این اتاق، مانورهای خود را برگزار می‌کنند.

پیام وحدت

مهمترین نکته‌ای که در این مانور نهفته است وحدتی است که در عرصه نظامی در قالب مانور نظامی صورت پذیرفته است. پیش از این گروه‌های مقاومت فلسطینی کمتر به مقوله مانور نظامی پرداخته‌اند و گاهگاهی برخی گروه‌های بزرگ‌تر مثل حماس و جهاد اقدام به برگزاری مانور نظامی کرده‌اند. اما این بار تمام گروه‌های مقاومت تحت لوای اتاق عملیات مشترک اقدام به برگزاری مانور کرده‌اند این یعنی اینکه گروه‌های مقاومت به یک انسجام و وحدت درونی دست یافته‌اند که نوید روزهای موفقی را در آینده با خود خواهد داشت. مسئله‌ای که پیش از این بین گروه‌های فلسطینی کمتر دیده شده است.

مقدمات تشکیل ارتش فلسطین

با توجه به اینکه برگزاری مانور از ویژگی‌های ارتش‌های دنیا است و ارتش‌ها اقدام به برگزاری مانورهای نظامی  با اهداف گوناگون می‌کنند برگزاری مانوری در نوار غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی این پیام را برای صهیونیست‌ها و غرب به همراه دارد که گروه‌های مقاومت با ایجاد یک وحدت رویه و اتحاد درونی در حال تبدیل به ارتش قدرتمندی در فلسطین هستند که آینده فلسطین را رقم خواهد زد.

به کارگیری موشک‌های زمین به دریا و به پرواز درآمدن پهپادهای مقاومت در نوار غزه در کنار آمادگی‌های زمینی که به نمایش در آمده‌اند در حال به رخ کشیدن توانمندی‌های توسعه یافته گروه‌های مقاومت در کنار دیگر پیام‌های این مانور به دشمن صهیونیست هستند. یعنی اینکه آنها هر روز در حال پیشرفت و توسعه توانمندی‌های خود هستند.

آمادگی در بدترین شرایط

مانور «تکیه گاه محکم» در زمانی برگزار می‌شود که بحران کرونا تمام وجوه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را در تمام جهان تحت تأثیر خود قرار داده است. برخی کشورهای اولویت‌های ادعایی گذشته خود را رها کرده و رابطه قدیمی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردهاند یا در مسیر این علنی‌سازی قرار دارند و همچنی برخی کشورها نیز به کرونا و مقابله با اثرات مرگبار این ویروس مشغول شده اند اما گروه های فلسطینی با برگزاری اولین مانور نظامی مشترک خود از آمادگی در بدترین شرایط خبر می دهند.

همراهی با فرماندهان جبهه مقاومت

برگزاری این مانور عظیم، مهم و مشترک در سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، که توسط فرماندهان مقاومت فلسطین شهدای قدس نامیده شده‌اند، پیام محکمی به صهیونیست‌ها است مبنی بر اینکه مقاومت فلسطین رهرو مکتبی است که سردار سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در آن سیر کرده‌اند و خواسته آنها چیزی جز از بین رفتن رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین و قدس شریف نیست.

آنچه در این مانور در حال رقم خوردن است در کنار وحدت و آمادگی گروه‌های مقاومت، یک تحول جدید در منطقه محسوب می‌شود و تحولات عمیقی را در فلسطین رقم خواهد زد و ثمرات آن طی سال‌های آینده در فلسطین و در تمام کشورهای منطقه امنیت و ثبات را با خود به همراه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    9 0
    ایده این کار به احتمال زیاد از سمت ایرانه
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      6 0
      منطقه زیر دستانه ایرانه
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    7 0
    باید با حماس و حزب الله و یمنی ها مانور مشترک برگزار کنیم
  • پیمان IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    ان شاالله هرچه بیشتر و سریعتر مردم فلسطین و منطقه ثمره این اتحاد را بچشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس