کد خبر 1161253
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
پلیس آمریکا: انفجار در نشویل عمدی بود

پس از شناسایی هویت عامل انفجار مرموز در نشویل آمریکا، تحقیقات در این پرونده بر روی انگیزه عامل آن متمرکز شده است.

به گزارش مشرق، مقامات «اف بی آی»، به تازگی اعلام کردند که «آنتونی کوین وارنر» ۶۳ ساله، عامل انفجار در شهر «نشویل» ایالت «تنسی» آمریکا بوده است.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گزارش داد که اکنون و بعد از شناسایی عامل انفجار مرموز در نشویل، اکنون تحقیقات بر کشف انگیزه وی متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید:

وقتی نه مهاجری نه مسلمان، نه سیاه پوست، نه مکزیکی

اگرچه مقامات «اف بی آی» و پلیس آمریکا، «آنتونی وارنر»، را عامل این حادثه می‌دانند، اما انگیزه وی برای انجام این کار مشخص نشده است.

در همین حال پایگاه شبکه «فاکس نیوز» به نقل از تحلیلگران، نوشت «انفجار نشویل یک ضعف اساسی را در آمریکا برملا کرد؛ ضعف در امنیت زیرساخت‌های ارتباطی

ببینید:

فیلم/ نمایی تازه از انفجار روز کریسمس در آمریکا

این انفجار که منجر به زخمی شدن دستکم ۳ نفر شد، باعث قطع گسترده تلفن، اینترنت و سایر موارد در مرکز «تنسی» و در مناطقی از ایالت‌های همسایه شد.

بیشتر بخوانید:

پلیس آمریکا هویت عامل حمله انتحاری نشویل را اعلام کرد

فاکس نیوز در این بارهمی نویسد «انفجار نشویل بیرون یکی از ساختمان‌های شرکت ارتباطی ای تی اند تی، روی داد و در پی آن انفجار خطوط ارتباطی به طور گشترده قطع و یا دچار اختلال شدند.»

«کولین کلارک»، محقق ارشد موسسه «سوفان» در این باره می‌گوید «این یک آسیب پذیری بسیار جدی است و تنها به دلیل اینکه ما معمولا آنقدرها درباره حفاظت از دارایی خود نمی‌اندیشیم.»

در همین حال شهردار نشویل مدعی شده که هدف بمب گذار آسیب رساندن به زیرساخت‌های شرکت‌ای تی اند تی، بوده است.

دونالد کوکران، دادستان آمریکا، آنتونی کیو وارنر را روز یکشنبه، ۷ دی، به عنوان بمب گذار انفجار روز کریسمس در مرکز شهر نشویل، معرفی کرد.

ببینید:

تصاویر جدید از خسارات انفجار در نشویل آمریکا

رییس پلیس نشویل هم وارنر ۶۳ ساله را به عنوان یکی از مظنونین در این پرونده معرفی کرده بود. گفته می‌شود که وارنر در این انفجار کشته شده است.

روز یکشنبه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی، محققان فدرال گفتند که آن‌ها معتقدند وارنر، که در زمینه فناوری اطلاعات کار می‌کرده و تجربه زیادی در زمینه الکترونیک داشته، تنها فرد مظنون انفجار بود و در همین حادثه جان خود را از دست داده است.

در همین حال رسانه ها از اطلاعیه اداره پلیس نیویورک در آمریکا درخصوص تهدید به بمب‌گذاری در یکی از آسمان‌خراش‌های مشهور در این شهر خبر داد.

نیروهای ویژه کشف و خنثی سازی بمب پس از استقرار در آسمان خراش معروفِ Empire State Building، تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    ما انتظار این پیش آمدها و حتی بسیار شدیدتر و نابودکننده ترش را هم داریم! به یک سبب واضح! حکومت تحت نیروهای شیطانی آخر و عاقبتش جهنم است! چه در دنیایش و چه در آخرتش!!!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    این انفجار در برابر یه ساختمان مهم امنیتی نظارت وارائه خدمات پستی و اینترنتی و ارتباطات به نقاط وسیعی از آمریکاست و این ساختمان بدون پنجره خارجی و ضد انفجاره بنظر من شرکت یه پوششه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس