کد خبر 1161096
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آسمان ژنو ۲۴ دی۱۳۹۳ ابری بود. آن روز، جواد ظریف و جان کری، پس از مذاکرات رسمی، به خیابان آمدند و مقابل خبرنگاران با هم قدم زدند.

اوباما قبلا، چند بار در سال های ۸۷ و ۸۸ به مقامات ایرانی نامه نوشته و مدعی تغییر شده بود، اما با وقوع فتنه ۸۸، دست چدنی خود را پشت روکش مخملی رو کرد.

آنها ترور دانشمندان هسته ای و تحریم های فلج کننده را هم چاشنی آشوب افکنی کردند، به خیال این که کار جمهوری اسلامی تمام است. اما شکست خوردند و حالا، باز هم مدعی تغییر و تفاهم بودند. تصاویر قدم زدن ظریف و کری، از نزدیکی بیشتر حکایت می کرد.

سردار سلیمانی به شهادت ظریف، که بیشترین حمایت و همراهی را با دولت و وزارت خارجه داشته، آن روز با دیدن تصاویر، دلش شور زد. تلفن را برداشت و به معاون ظریف زنگ زد تا خطر مهمی را هشدار دهد. باقی ماجرا را امیر عبداللهیان روایت می کند:

"سردار سلیمانی به من زنگ زدند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشر شده بود. سردار با کنایه و خنده‌ ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟! سپس گفتند این پیامی را که می‌خواهم بگویم، به آقای ظریف برسانید.

گفتند ما اسناد دقیقی بدست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط موصل، چند هواپیمای غول پیکر آمریکایی در فرودگاه موصل به زمین نشسته و ژنرال‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش، روی فرش قرمز به استقبال آنها می‌روند.

آنها به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل مذاکره می‌ کنند. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار سلیمانی بود. در تمام این ۵ ساعت هم، سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیماها پیاده می‌ شد و در اختیار نیروهای داعش قرار می‌گرفت.

تمام تصاویر و نوع سلاح‌ها در این اسناد مشخص بود. سردار سلیمانی می‌ خواستند با این اسناد به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل اعتماد نیست و بدانید در آن روی سکه، این کارها را می‌کند".

اما این هشدار دقیق، فهمیده نشد؛ چنان که مدتی بعد، عراقچی معاون ظریف گفت "امضای کری تضمین است"! آمریکا به فاصله یک سال، داعش را تا پشت مرزهای ایران و عمق خاک سوریه کشاند. و اگر جان فشانی حاج حسین همدانی و حاج قاسم و هزاران رزمنده گمنام نبود، جنگ به عمق خاک ایران هم کشانده می شد.

به فاصله شش سال پس از آن تماس هشدار، چند اتفاق مهم افتاده: همرزمان بیدار حاج قاسم،  آمریکا را در جنگ نیابتی منهزم کردند؛ اما برجام، یک خسارت کامل را برای کشور ما رقم زد. تحریم ها که قرار بود با توافق برداشته شود، بلافاصله پس از اجرای توافق، رو به فزونی گذاشت. دشمن از رفتار روحانی و ظریف، پیام ضعف گرفته بود.

تلخ است بازخوانی هشداری که حاج قاسم با لبخند و نرمی گفت؛ اما شنیده نشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    58 10
    درود بر سردار دلها
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      39 4
      سلام خدا بر شهیدان علی الخصوص حاج قاسم سلیمانی
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    31 3
    شیطان بزرگ =منافق بزرگ که بقول علی ع همانند مار افعی هست وقتی به آن دست میکشی نرم ولی زهر آن کشنده است.هر مومن زرنگی باید متوجه باشد ظاهر و باطن آنها چقدر ازهم فاصله دارد.
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      42 1
      اون موقعی که کشور درگیر جنگ بود و همین امریکا با حمایتش از صدام ایران رو موشک بارون می کرد این ول کرد و رفت پیش کدخداش. الان توقع دارین قدم نزنه؟! :/
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    51 4
    واقعا حق داشته دل واپس باشه امان از دست خودی نماهای دشمن شاد کن
  • بنده خدا US ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    35 2
    وقتی نگاهت بجای خدا به کدخدا باشه نتیجه اش میشه همین برجام خسارتبار و تحریمهای بسیار زیاد و ۸ برابر شدن نرخ دلار و مسکن. شما دقت کنید ببینید یکی از این غربگراها شهید میشه؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظرتون شهادت اتفاقیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ التماس تفکر
  • پیمان IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    22 2
    ان شا الله به برکت خون شهدا بخصوص شهید سلیمانی تمام کسانی که به غرب اعتماد کرده بودند به اشتباه خودشان پی ببرندو راهی که اخیرا پیش گرفتند و به فکر تعامل با همسایگان افتادند ادامه دهند و پاسخ زیاده خواهی و ادعاهای چرت امریکایی ها و غربی هارا محکم تر بدهند و بدانند که ورق برگشته و غرب و رژیم انریکا از تعاملات ما با همسایگان و قدرت دیپلماسی ایرانی و نفوذ منطقه ای ما بشدت هراسانندو ترسشان از همیشه واضحتر و بیشتره که در اکثر موضع گیری هاشان و اقدماتشان مشهوده
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    16 2
    سردار دلها یکی بود ..... خائنین بیشمار
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    30 1
    لعنت بر خائنین
  • یزدی FR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    25 1
    خدا هدایت کنه غربزده های بی هویت ر ا
  • احمد IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    24 1
    در 1+5 تمامی ارگان های سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی و ... این کشورها تیم خود را پشتیبانی می کردند اما متاسفانه در کشور ما وزارت خارجه راساً اقدام می کرد و اگر قرار بود از سایر ارگان ها دخیل باشند فقط افرادی با خود می برد که یا نفوذی بودن و یا خنثی!! بهمین دلیل کشور ما متضرر شد و جالب اینکه هیات مورد اشاره نشان ملی هم دریافت کردند!!!! آخه این درد را کجا ببریم و به کجا شکایت کنیم تازه با این دسته گلی که به سر ملت زدنند طلبکار هم شدند!!
  • احمد IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    17 2
    افسوس از دل غافل ؛ خنده قاتل؛ حرف باطل دوست جاهل ، دیوارحائل درقلوب شاغل درتمنای خسارت وبرجام ناکام ..سخن بی حاصل وسلام برخونهای پاک وبیدارگر ومدافعان دیده بان دشمن غدار وامیدهایی که هرشب وروز ندا داده میشوند که راه حق باز است و باطل رفتنی ..مابرده شکم نیستیم مانور وچراغ شهدارا داریم واین ثروت ماست افتخارماست ورهبر ما همنشین بزرگان دین بخصوص مهدی موعوداست . باورنمیکنی فکرکن به دلت مراجعه کن . باشدسربازشایسته اوباشیم . ایمان بیاور
  • DE ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    32 1
    توی زندگیم برای هیچ کس انقدر گریه نکردم اما از ته دل برای ایشان خیلی گریه کردم دنیا بعد از شهادت ایشون جهنم شده و روی خوش ندیده اون اسرارشون رو می دانست و دانستن اسرار و افشاگری از نظر اونا سزاوار مجازات مرگه اونا دنیا رو تاریک میخوان هستند هنوز مزدورانشون در ایران که گاه نخبه های افشاگر فساد رو تهدید می کنند که دست بالای دست زیاد دارن و گردن کلفتن و مافیای پدرخوانده افشاگران فساد رو هر جا باشه گیر میاره و می کشه و اتو بردار هم نیست اما دست خدا بالاتره و در کاره تا رسوا بشن و نقاب تزویر از چهره شون بیفته منظورم جاسوسان اسرائیله که در لباس سلبریتی، سیاستمدار و مامور و...برای دنیا خودشان به تحریک اوناست که دشمنان خدمتگزاران مردم و افشاگران فساد رو به شهادت می رسانند گر چه با برون سپاری به فریبخوردگان خودشان به تزویر ادامه می دهند اما برای مردم این هم امتحان الهی است و صبر باید کرد.
    • احمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      1 0
      منم حال تو رو دارم تسلیت بهت میگم اماخوبان زخوبان خبردارند همدل من
  • DE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    18 1
    مرد پاکدامن مومن و موحدی و فرشته سیرتی بود که جایش در بهشت است و قاتلین او مسلما خوار خواهند شد و جایگاه فاسدین دوزخ است. روحش شاد خیلی به مردم کمک می کرد
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    13 0
    چرخ اقتصاد کارخانه های لیبرالهای داخلی باید می چرخید بیخال مردم.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    حاج قاسم هنوز مظلومه . چون کامل شناخته نشده . بعد نظامی نمود بیشتر داره . در حالیکه او عارف و سالک بود . حتی من هم اوصاف والای او را نمیتوانم کامل نام ببرم . وصیتنامه او باید بند بندش تفسیر شود . سخنان او مورد کاوش و بررسی مدقانه قرار گیرد . بفهمیم او چی میخواست .دنبال چی میگشت و دعا میکرد . اینکه او سالها پیش آسمانی شده بود . و بخواست آفریدگارش محبوب دلها شد . مسئولیت مراکز فرهنگی سنگینه . به مکتب حاج قاسم کمک کنید . بعنوان وظیفه شرعی بر خود بدانید که موظفید تا با برنامه ها و دعوت از اساتید و ساختن فیلم ها و انتشار کتب و ترجمه به دیگر زبان ها . او را آنگونه که از جهات مختلف برجسته بود و حق و شایسته است معرفی کنند . از او خالصانه میخواهیم . که حاجی عزیز دل در حق ما هم دعا کن . بلکه تتمه عمر با کمک خداوند . مزه ای از آن بسیار شیرین گوارائی که نوشیدی نصیب ما هم بشود . و از دنیا فقط وسیله برای رسیدن به معشوق بسازیم . و سرگرم بازیچه های رنگارنگ دنیوی که فرصت را از ما میگیرند تا بروشنائی حق نرسیم . نشویم . بامید خدا. دعا بفرمائید . برای هم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    قرار ربود تحریمها بالمره لغو شود ولی نشد .درعوض بالمره قیمت پراید 20میلیونی شد 120میلیون بالمره صادرات نفت هم تحریم شد گاز هم نمیتونیم بفروشیم خلاصه بالمره تحریم وتورم بیسابقه رقم خورد مسکن مهر تعطیل شد وحتی حسرت یک املت ساده هم بر دل محرومین گذاشتند .این است حکایت ذوق زده های غربگرا که دم برای کدخدا تکان می دهند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس