مهدی: تاریخ دربی مشخص است و در حال بررسی نهایی هستیم/برهانی برای صدور مدرک نیاز به دوندگی اداری دارد

برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر این روزها نیز مانند فصول گذشته بار دیگر صدای همه تیم های لیگ برتری را درآورده و به نظر می رسد قرار نیست لیگ برترمان پس از ۲۰ دوره باز هم حرفه ای شود!

سرویس ورزش مشرق – از اقدامات عجیب و غریب سازمان لیگ با شعار حمایت از نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا برای قهرمانی در فینال این بود که دیدارهای تیم پرسپولیس را به مدت سه هفته به تعویق انداخته و نظم کم و بیشی که در برگزاری این دیدارها تا پیش از هفته ششم برقرار بود را برهم زد!

مسئولان این سازمان که ظاهرا همگی سابقه حضور در پست های مدیریتی در سطح باشگاه ها و یا فدراسیون را در کارنامه دارند، بدون در نظر گرفتن تقویم فصل بیستم لیگ برتر که به واسطه شیوع بیماری کرونا در سال جاری دیرتر از همه سالها استارت خورد با تغییرات برنامه دیدارهای تیم پرسپولیس کل برنامه های لیگ و ۱۵ تیم دیگر را هم دستخوش تغییر کرده و شرایطی را بوجود آوردند که برخی تیم ها با فاصله ۶ روزه، برخی با فاصله ۵ روزه و برخی هر ۴ روز یکبار در لیگ شرکت کنند تا عدالت در مدت زمان استراحت تیم ها به هیچ وجه رعایت نشود!

از این عجیب تر شرطی بود که باشگاه استقلال برای سازمان لیگ گذاشت و اعلام کرد زمانی به دیدار تیم پرسپولیس می رود که این تیم روبروی سپاهان بازی کرده باشد؛ دستوری که از پایین به بالا داده و در نهایت مورد قبول هم واقع شد! اتفاقی کم سابقه که این را هم باید در گوشه ای از تاریخ بیست ساله مسابقات لیگ برتر نوشت تا بعدها به عجیب بودنش استناد کرد. عجیب از این نظر که چرا سازمان لیگ باید اینچنین به خواست یک باشگاه تغییر برنامه داده و نظم مسابقاتش را از بین ببرد! در اینکه از ابتدا تعویق سه هفته مسابقات پرسپولیس اشتباه بود شکی نیست ولی پذیرش شرط استقلال برای حضور در دربی اشتباهی بدتر از اشتباه اول بود. گرچه استقلال در این زمینه سود هم برد چرا که اگر دربی در همان موعد مقرر برگزار می شد این تیم قطعا محمد نادری، شیخ دیاباته، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی را همراه نداشت در حالی که امروز با تعویق سه هفته ای دربی همه این نفرات را تا روز دیدار با پرسپولیس (۲۲ دیماه) در اختیار دارد.

با بدعتی که باشگاه استقلال و البته سازمان لیگ در ادامه برای جابجایی مسابقات شان گذاشتند نه تنها تقویم دیدارها دچار مشکل شد و امروز مقابل اسامی برخی تیم ها ۷ بازی، برخی ۸ بازی و پرسپولیس ۵ بازی می بینیم. ضمنا این موضوع هم به دایره ادبیات باشگاه های لیگ برتری اضافه می شود که با اعلام شرط بازی در هفته هایی که پیش رو دارند گام به مسابقات بگذارند!

سازمان لیگی که اقتدار لازم برای برپایی مسابقات منظم خود را نداشته باشد که سازمان لیگ نیست. یک دورهمی فوتبالی است که هر کس هر زمان دل خواست بازی کند و هرزمان دلش نخواست به مسابقاتش ادامه ندهد. هر تیمی مصدومی داشت با شرط گذاشتن برای سازمان لیگ دیدارهایش را به تعویق بیندازد تا آسیب دیده هایش برسند و هر تیمی بیرون از ایران مسابقه داشت برای استراحت بیشتر دیدارهایش را برگزار نکند. با این رویه قطعا تا آخر همین فصل، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

در هر لیگی اصل و مبنای کلی برنامه ریزی مسابقات است. رقابت هایی که مدیران سازمان لیگ برای طراحی و نوشتن آن کلی هم منت بر سر اهالی فوتبال می گذارند که با در نظر گرفتن روزهای بارانی و برفی یا آلودگی هوا به اضافه اردوهای تیم ملی و دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا، ترتیبی داده اند که همه رقابتها رأس تاریخی مشخص برگزار و تمام شود ولی این برنامه ریزی وقتی با شروط تیم های مختلف برهم ریخته شود آن زمان هماهنگی بین ۱۶ تیم با این همه اتفاقات غیرمترقبه کاری غیرممکن می شود و نتیجه اش بی نظمی در مدت زمان رعایت شده بین مسابقات است. اتفاقی که باعث می شود میلیاردها تومان هزینه باشگاه ها در اوضاع اقتصادی این روزهای کشور برباد رفته و یا نتیجه ای که برایش برنامه ریزی کرده اند بدست نیاید! مشکلاتی مانند مصدومیت ها، خستگی ناشی از فشردگی رقابتها و غیره! آن هم در در شرایطی که هیچ برنامه ای اعلام نشده است. نه برای لیگ قهرمانان آسیا و نه انتخابی جام جهانی که آن هم در فروردین ماه است. بنابراین هیچ ضرورتی در فشرده تر کردن مسابقات وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • زرین IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    25 9
    همین طرفداری یک طرفه شما نشان از بی طرفی شماست . پرسپولیس به مازندران نرفت مشکلی نیست .با ذوب آهن بازی نکرد مشکلی نیست . بعد از فینال دوهفته کل لیک را تعطیل میکردند و پیروزی هر سه بازی را انجام میداد تمام میشد . اینها فرافکنی میکنند که حمایت از پیروزی دیده نشود.
    • رضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      12 10
      استقلال سال ۹۲ قبل نیمه نهایی ۳ بازیش لغو شد بعد بازیهای عادیشو کرد بعد معوق! با پارس به دروغ کرونا بازی نکرد، با نفت مسجد بازی نکرد، بخاطر شرایط بد با پدیده بازی نکرد، الانم میگه من میگم پرسپولیس کی بازی کنه و تا مصدومام نیان بازی نمیکنن! فکر نکنم طرفدارای استقلال متولد دهه ۹۰ هستند و نیمه نهایی سال ۹۲ یادشون نیست چیکار برا استقلال کردن
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      8 5
      چرا این جرفو میزنی میخاستی تیمی که فینال داره بره وطنی؟ گفتن بیان تهران کی یحیی خواست ذوب آهن لغو شه؟ کی تصمیم گرفت لغو بشه؟ اصلا هنوز معلوم نیست تخلف بوده یانه ! چرا مشخص نمیکنن؟
  • جواد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    11 7
    استقلال چکار کرده خاستند عدالت باشه شدن مقصر نه مشرق غربی تیم خاص هست که تو این چند سال هر کاری خواست کرد الان هم تمام تیم ها ناراضی از فقط یک تیم خاص هستن شریک متراش
    • Reza IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      8 6
      استقلال سال ۹۲ قبل نیمه نهایی ۳ بازیش لغو شد بعد بازیهای عادیشو کرد بعد معوق! با پارس به دروغ کرونا بازی نکرد، با نفت مسجد بازی نکرد، بخاطر شرایط بد با پدیده بازی نکرد، الانم میگه من میگم پرسپولیس کی بازی کنه و تا مصدومام نیان بازی نمیکنن! فکر نکنم طرفدارای استقلال متولد دهه ۹۰ هستند و نیمه نهایی سال ۹۲ یادشون نیست چیکار برا استقلال کردن
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      7 6
      استقلال می خواد هم مصدومانش برسند و هم با پرسپولیس کم نفرات خسته از سه مسابقه نزدیک به هم بازی کنه
    • سعید IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      6 6
      اگه لیگ صاحب داشت فینالیست آسیا نباید یک هفته قبل از بازی فینال تو چمن مصنوعی تیم نساجی بازی میکرد. اصلا به این تیم ها کی مجوز داده با این امکاناتشون تو لیگ شرکت کنن؟؟ مگه پرسپولیس نمیگفت میخواد با ذوب آهن بازی کنه؟؟ کی بازیو لغو کرد؟؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    11 2
    فوتبال در ایران ورزشی هست که طرفداران زیادی دارد و طبعا توسط تعداد زیادی از مردم دنبال می شود. هر نوع بی عدالتی، از طرف مردم بخوبی درک می شود و در ناخودآگاه مردم قرار می گیرد و به عنوان یک زمینه در هر موضوع سیاسی اقتصادی اجتماعی دیگر بروز میکند. متاسفانه برخی سنت های غلط طاغوتی نظیر همین اهمیت دادن بی اندازه به دو تیم پایتخت مشکلات دیگر را پدید آورده است. در اسپانیا آلمان انگلیس و شاید هیچ کجای دنیا دیده نمی شود مثلا برای فینالیستی مثل بارسلونا بایرن یا لیورپول برنامه لیگ جابجا شود یا یک بازی باشگاهی معمولی به عنوان کارزار ملی و اغراق آمیز درآید که به طبعات شکست آن هم فکر نشود.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    12 6
    الان گند سازمان لیگ وتیم سوم پایتخت معروف به اسنپ کاپ چه ربطی به استقلال داره فرافکنی وفرارروبه جلو را هم بلد نیستید بازی لنگ ونساجی را مگه استقلال به تعویق انداخت لطفا دست ازقلم های مسموم رسانه ای خود برداریدمردم راچی فرض می کنید بااین مطالب صد من یه غاز
  • یاسر IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    11 9
    استقلال اول میگفت تا پرسپولیس بازی نکرده ما بازی نمیکنیم فدراسیون گفت چشم بچه لوس ما حالا میگه نه چرا پرسپولیس اول با ما بازی نکرد؟ استقلال حمایت های عجیب سال ۹۲ رو یادش نمیاد که ۲۰ روز بازی نکرد و کشور بخاطرش تعطیل شد!سه تا تیم استقلال داره همه بازیکنای تیمای دیگه رو دزدید بازم طلبکاره
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    6 5
    اگر استقلال تو جام باشگاهها بود هر بازیی که میخاست لغو میشد بعدشم اول روال عادی مسابقات انجام میشد و هر وخ وقتی بود عقب افتاده ها رو انجام میداد همه هم میپدیرفتن مشکل جای دیگس!
  • علی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    11 7
    وقتی همه چیز در اختیار یک تیم باشد باید دیگر تیم ها برای احقاق حق خود بجای زمین در بیرون زمین بجنگند
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      9 7
      اگه همه چی در اختیار این تیم بود حداقل تو فینال رو نیمکت بازیکن داشت! نه هیچکی به یه تیم بی پول و مقروض توجه نمیکنه! معمولا توجهاتدر طول تاریخ جایی معطوفه که بوی پول بیاد!!!!
  • روزبه IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 3
    خواهشا بیخودی وقت جوونها را خرج این بازی فوتبال نکنید.
  • امیر IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    7 8
    حمایت همه جانبه از لنگ.چطور پیروزی با نساجی و ذوب اهن بازی نکرد مشکلی نیست سرمربی پیروزی گفت باید برای بازی با ذوب اهن 6 روز اتراحت کنیم حرفی نداری الان فقط برای این موضوع اعتراض می کنی؟دیگه همه میدونن برنامه لیگ توسط باشگاه پیروزی نوشته میشه!
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      5 2
      اولا فقط گفتن نمیریم وطنی نخواستن لغو شه دیدی بازی تووطنی رو؟ دوم کی گفتن ذوب لغو شه؟ پرسپولیس خودش شاکیه و سوم چه تیمی حاضره با فاصله زمانی نزدیک بهم بازی کنه اونم برا بازی که با تخلف لغوشد؟ اون مربی شماس که برنامه داده!
    • امیر IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      1 0
      مربی شما برنامه داده،همه هم این رو میدونن،الان هم که زهره هراتیان سند جعل کرده که بازی ذوب آهن 3-0 به نفع شما بشه،از اون ور هم برای شادی دل مربی شما از بالا دستور دادن رشید رو برای دربی محروم کنن،دیگه چی میخواین؟
  • کاربرجدید IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    8 2
    این وسط تراکتوریا از آب گل آلود ماهی می گیرن
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 2
    منم مییام. بوریم مشهد
  • میرهاشمی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 5
    چرا استقلال را قاطی پرسپولیس می کنید؟اینکه تیمها بخوان با بازی مساوی به دیدار هم برن آیا مشکلیه؟ضمنا مگه پرسپولیس و عوامل قدرت پشت پرده ش زیر بار این حرف حق رفتند؟
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      5 0
      این عوامل قدرتی که میفرمایید دقیقا چیکار میکنن براش؟ مربیاشو بیرون میکنن پولشونو نمیدن که برن شکایت کنن، بازیکناشو مفت میفروشن، بدون اطلاع مربی بازیکن و میفروشن بازی ذوبم بعلت تخلف بازیکنش لغو میکنن الانم معلوم نیست چطور تیم متخلف بی دردسر بازی میکنه !!!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 5
    لنگ =منفورترین تیم
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      7 1
      دقیقا مثل کیسه
  • ابی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 7
    بلد نیستی تحلیل کنی ساکت باش. این تیم لنگیا هستن که دستور به بالاییها میدن. در چندین مصاحبه گل محمدی گفته اگه فاصله بین بازیهامون 6روز نباشه بازی نمیکنیم.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      3 1
      شما همیشه با لنگ تحلیل میکنی ؟ تازمانیکه ادبیاتت اینه تحلیلتم باس همین قد سطحی باشه پس راحت باش!!! بی زحمت داری میری به فکری بگو بلاخره بازیا برابر بشه یابریم واسه دربی، بقیه تیما معطلن!!
  • رضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 0
    بفرمایید بدعت بدی که وزارت ورزش گذاشته است. این بی انصافی است که استقلال را هم ارز با پرسپولیس قرار دهید.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 1
    این همه به مغزت فشار آوردی که استقلال رو بگویی وجدان نداری بگی که پیروزی به زور میخواست نساجی رو بیاره تهران ویا به زور می‌خوان ذوب آهن رو سه هیچ کنن به نفع پیروزی
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      2 0
      بقیه رو چی فرض کردی؟ ذوب آهن تخلف کرده بازی و لغو کنه اگه 3-0 نشه جای تعجب داره
  • کیا IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    تمام بی نظمی ها از مکتب کیسه هستش
    • ع IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      1 0
      تمام‌بی‌منطقی و‌بی نظمی را استقلالیها‌بوجود‌آورده اند‌تا بتوانندنتیجه بگیرند
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 1
    این همه بی برنامه لیگ به خاطر ی تیم انهم پرس پلیس محبوب شما بود قبلاً حرفی از بی‌نظمی نمی زدید چون همه چیز ففق مرادتان بودتا دیدی صدای همه ای لیگ آمد بیرون استقلال بیچاره وسط کشیدید چندسال به خاطر تیمتان لیگ رو به لجن کشیدید
  • رضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 1
    همش تقصیر کیسه تنان هست
  • Amir IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    درد شما اینه که استقلال که گفته باید پیروزی با سپاهان بازی کنه؟نه خیر اگر تو طرفدار لنگ نبودی میومدی و میگفتی باید بازیهای عقب افتادش برگزار بشه بعد با هر کی بازی داره
  • حسن IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 0
    نمیخواد حواس طرفداران را پرت کنید پرسپولیس بعداز فینال چهارشنبه و یکشنبه دو بازی عقب مانده را انجام میداد مثل تیمهای اروپایی به قول محمدعلی بعد بازی هاش با بقیه یکی میشد بالاخره مشکل اونها بود مثل سالهای پیش برای بقیه تیمها که در آسیا بازی داشتن چرا بقیه تیمها باید جور آنها را بکشند
  • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 1
    در مورد شرط گذاشتن آقای گلمحمدی که فرمودند باید فاصله بازی ما با نساجی تا ذوب آهن ۶ روز باشد وگرنه بازی تمی کنم چیزی نگفتی و لی از خواسته به حق تیمی که میگه همه باید بازی مساوی داشته باشند انتقاد می کنی؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس