فتح الله زاده: مددی برای مدیریت استقلال ضعف دارد/پرسپولیس را به آذری جهرمی بدهند تا اداره کند - کراپ‌شده

مدیر عامل سابق استقلال گفت: پرسپولیس را به دست آذری جهرمی بدهند که پرسپولیسی هم است و می‌تواند تیم را اداره کند و مشکلی نیز پیش نمی آید.

به گزارش مشرق، علی فتح الله زاده مدیر عامل سابق استقلال در پاسخ به این سوال که حسن روشن هفته قبل اعلام کرد که بازی‌های استقلال را دنبال نمی‌کند آیا شما بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید، گفت: حسن روشن از اسطوره‌های باشگاه استقلال هستند و حتما دلیل نگاه نکردن بازی‌های استقلال از جانب ایشان ناراحت شدن از نتایج و نحوه بازی استقلال است که من به او حق می دهم اما من به شخصه استقلالی هستم و چه اول شود چه آخر من دوست‌دار این تیم هستم و بازی‌ها را دنبال می‌کنم البته که من هم زیاد راضی نیستم و ناراحت می‌شوم و هرچه که به ذهنم برسد به محمود فکری منتقل می‌کنم. تیم های بزرگ وقتی حاشیه برایشان درست می شود این حواشی تبدیل به طوفان می شود و باید مراقب باشند تیم‌های استقلال و پرسپولیس به حاشیه نروند چون جمع کردن آن ها سخت و دشوار است.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل سابق آبی‌های پایتخت در خصوص اینکه استقلال با محمود فکری می‌تواند موفق باشد یا خیر عنوان کرد: استراماچونی وقتی به استقلال آمد ما هیچ یک از بازیکنان را نمی‌شناختیم و همه اذعان داشتند که تیم خوبی بسته نشده است اما استراماچونی بجای پرداختن به حواشی تمام تمرکز خود را بر روی تیم گذاشت و نتیجه اش را هم همه دیدیم، و از مهدی قائدی همه دیدند که چه ستاره ای ساخت. مربی فوتبال مثل کارگردان سینما است اگر کارگردان از یک بازیگر بازی خوبی بگیرد همه او را تحسین می‌کنند و این مقوله در فوتبال نیز صدق می‌کند و بستگی به سرمربی دارد که از بازیکن چگونه بازی بگیرد. محمود فکری در شرایط بد به استقلال آمده است و تیم همدل نیست و در باشگاه استقلال همه باهم همدل نیستند و دلیل آن این است که آدم هایی که یک سری اختیار دارند یا اجازه نمی دهند از اختیاراتشان استفاده کنند یا نمی‌توانند استفاده کنند. شما دیدید که دو هفته قبل سه تن از اعضای هیئت مدیره استقلال گفتند اگر فلان کس انتخاب شود ما استعفا می‌دهیم آیا شما استعفایی دیدید؟ کدام یک ار آن‌ها استعفا داد؟

فتح الله زاده در خصوص اینکه گفته می‌شود وزیر مخالف انتخاب مددی به عنوان مدیر عامل بوده است و او با فشار علی‌نژاد به این سمت رسیده است که تعجب بزرگان استقلال را هم نیز در پی داشته است، پاسخ داد: من 6 سال دور از استقلال بودم و تلاش کردم که وقتی به استقلال برگردم که بتوانم ستاره ی سوم را برای استقلال به ارمغان بیاورم، بعد از 6 سال که برگشتم دیدم اصلا اوضاع مساعد نیست ، یعنی من نمی‌توانم افرادم را خودم انتخاب کنم، در حالی که جواب هوادار را من باید می‌دادم و به این نتیجه رسیدم که اینجا جای من نیست و آدم های اطراف وزارتخانه ، ای کاش آدم های سطح بالایی بودند، جالب است آدم های معمولی وزارت ورزش از من انتظار داشتند که افراد خودشان را به من تحمیل کنند ومن حرف آن ها را گوش نکردم تا اینکه دیدم زورم به آن ها نمی‌رسد و به هر قیمتی حاضر به ماندن و مدیرعاملی در استقلال نشدم. من که تصمیم گیرنده در باشگاه نبودم و با حکمی من را انتخاب و با حکمی من را برکنار می کردند.

وی افزود: آن کسی که این اختیارات را به یک فرد می‌دهد مقصر است، آن یک فرد در سطح وزیر و معاون وزیر نبوده بلکه بالاتر از این‌ها بوده است، و این نکته را یادآور شوم وقتی رییس جمهور کسی را به عنوان وزیر انتخاب می کند نمی شود دوتا تیم را که باهم رقیب هستند، یک رقیب را به عنوان وزیر برگزیند و عملا تیم مقابل نتواند کاری از پیش بردارد و این کار اشتباه است که تمام اختیارات و مالکیت دو تیم را به یک شخص و به یک وزارتخانه دهند، الان این خلاف قانون است که یک نفر رییس مجمع دو باشگاه باشد، بهتر بود یکی از تیم ها را به یک وزیر دیگری می‌سپردند آیا اشکالی بوجود می آمد؟ مثلا اگر الان پرسپولیس را به دست آذری جهرمی بدهند که آنقدر پرسپولیسی است می‌تواند تیم را اداره کند و مشکلی نیز پیش نمی آید، و ما نمی‌توانیم سرنوشت دو تیم را به یک نفر دهیم که احیانا تعلقات رنگی هم داشته باشند.

فتح الله زاده که با رادیو ایران گفت و گو می‌کرد، در پاسخ به اینکه در حال حاضر مددی این توانایی را دارد امورات باشگاه استقلال را بگذراند یا خیر گفت: با توجه به اینکه اختیار انتخاب مدیر عامل با هیات مدیره است آیا هیات مدیره تشخیص نمی دهد که این فرد می تواند یا نمی‌تواند؟ اگر نمی تواند چرا انتخابش کردند؟ مشکل بزرگ اینجاست که مدیرعامل استقلال را هیات مدیره انتخاب نکرده است و او را معاون وزیر پیشنهاد داده است و آن ها مجبور شده اند که آن حکم را بپذیرند و چون از روی اجبار حکم را پذیرفته اند پس طبیعتا همسو نیستند و خود احمد مددی برای این سطح از مدیریت باشگاه استقلال ضعف دارد و این موضوع را هم اضافه کنید که هیات مدیره با او مخالف باشند و ببینید که چه اتفاقی می افتد و با این فرمانی که استقلال در پیش گرفته است سخت بتواند امسال مقام خوبی را کسب کند.

فتح الله زاده در خصوص پنهان شدن مدیران باشگاه استقلال از جمله احمد سعادتمند پشت اسم استراماچونی و وعده وعیدهای مدیران برای راضی نگه داشتن هواداران و حتی در برهه ای خود شما وعده دادید که لیونل مسی را به استقلال خواهم آورد، ادامه داد: من به شوخی گفتم مسی را به استقلال می آورم و اگر در سن 47 سالگی مسی، من در استقلال باشم این کار را خواهم کرد، مگر نه ژاوی و بازیکنان بزرگ دیگری به قطر آمدند و بازی کردند و بازیکنانی که به این سن می‌رسند آوردنشان مشکلی ندارد و در خصوص استراماچونی هم اعلام کردم اگر نتوانم استرا را به استقلال برگردانم می‌روم و چون نتوانستم او را برگردانم از استقلال رفتم، با اینکه علاقه داشتم در استقلال بمانم.

مدیر عامل سابق استقلال گفت: من هروقت مدیرعامل باشگاه استقلال شدم بدهی‌های انباشته وجود داشته و این مشکل باشگاه بزرگ استقلال نیست و استقلال با تمام امکانات موجود به لحاظ درآمدزایی مشکل آنچنانی ندارد و پول خوبی دارد به باشگاه تزریق می‌شود و از روزی که من از باشگاه جدا شدم تا به امروز چیزی در حدود 600 تا 700 میلیارد پول وارد باشگاه شده است و هرکسی هم که بگوید همچین پولی نیامده بیاد تا من به او ثابت کنم. بیش از 700 میلیارد تومان به باشگاه استقلال پول تزریق شده است و ما 200 میلیارد پول را بدون دلیل دور ریخته ایم مثلا بازیکنی مثل بویان با دو دقیقه بازی کردن کلی پول گرفته است و من معتقدم اگر شفر آن سال در ایران می‌ماند استقلال قهرمان می شد اما بی جهت او را بیرون کردیم و چیزی در حدود 20 میلیارد پول مفت باید به او پرداخت کنیم، در حالی که زمان مدیریت من به جباروف و ساموئل بدهی داشتیم و بازی کرده بودند و زحمت کشیده بودند و استقلال از وجودشان بهره برده است. الان احمد مددی اگر همکاری هیات مدیره را نداشته باشد اگر ضعیف باشد ضعیف تر می شود، اگر ایشان با تبصره می توانست نمره 11 بگیرد الان با این عدم همکاری ممکن است 9 بگیرد و تجدید شود.

علی فتح الله زاده در پایان در پاسخ به اینکه اگر استقلال با مددی به بن بست بخورد و وزارت ورزش از شما درخواست کند به استقلال برگردید، در پاسخ به رادیو ایران گفت: من یک استقلالی هستم و هرموقع از من بخواهند برمی‌گردم، اما به این شرط که من را غرق نکنند اینکه من را دعوت کنند و بگویند برویم در دریا شنا کنیم ولی به محض اینکه رفتیم در آب وزنه های صد کیلویی به من وصل کنند که من غرق شوم که حتی اگر جلیقه نجات هم داشته باشی با آن هم غرق خواهی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبادی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 1
    حرف حساب جواب ندارد
  • Kamran IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 2
    جناب شوالیه خود جنابعالی هر زمان که در استقلال بودید چقدر بیت المال رو حیف ومیل کردید. یه زمان پشت مرحوم حجازی و زمانی دیگر پشت قلعه نوعی پنهان شدیدالان استراماچونی؟ چقدر با مصاحبه هاتون زیر آب مدیر عامل های قبلی رو زدید؟بخدا استقلال انسان های کار بلد زیاد داره . بازم تو این ورزش بی دروپیکر شماهم دوباره مدیر عامل میشی با حمایت آدمای خودتون . نگران استقلال نباش . خلاصه اینکه کلا دعوا سر لحاف ملاس
  • پرسپولیس کبیر IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 5
    حاجی فتل بس کن کم از کنار استقلال خوردی و بردی بزار این تیم آرامش داشته باشه
    • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      1 0
      اولا که حاجی نخورده اگر خورده در عوض خوب مديريت کرده و برای استقلال افتخاره الان که هم چندین برابر میخورند و نم پس نمیدن و مديريت بلد نیستن چون سواد مدیر بودن رو ندارن تا زمانی بابا مسعود هست استقلال همینه الان شما از همون تیم پیروزی هستید که میاد فاز منفی میدید چون از حاجی می ترسید انشالله برای فصل بعد که بابا مسعود دیگه نیست حاجی میاد استقلال درسته میکنه استقلال سرور پرسپولیسه
  • دکتر IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 1
    حاجی شما به بیماریتون برسید نمیخاد خودتون اذیت کنید. این حرفهای شما فقط حرفه. دفعه قبل تو عمل نشون دادین مرد عمل نیستی... برو جون خودت فقط استراحت کن حرفم نزن اذیت بشی. ممنونیم
    • سعید IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      1 0
      اولا فکر نمیکنم استقلالی باشی دوم اگه ایشون اون دفعه اومد اوضاع خیلی بی ریخت بود و وزیر مگه می‌گذاشت حاجی خودش تصمیم بگیره فقط اون به عنوان مترسک می خواستن اگه واقعا وزیر میخاد حاجی برگرده برای فصل بعد هیت مدیره بشه کاملا استقلالی و حاجی مدیر عامل بشه با اختیارات کامل مثل چند سال قبل متوجه شدی
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    شما درست میگید الان هم حاجی فتح الله زاده خودت باید آستین بالا بزنی با کمک هواداران و تجریه که داری بیای استقلال برای فصل بعد استرا ماچونی رو برگردونی مجیدی روی دستیار اول استرا بکنی تا استقلال درست بشه وگرنه همین هست که هست اون استقلال با قدرت و صلابت و قهرمان رو از تو میخایم این خواسته همه هوادران هستش منتظرت هستیم شما لب تر کن ببین چگونه از طرف ما حمایت میشی
  • سعید IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    حاجی درست میگه برگرد به استقلال ما هواداران منتظرت هستیم تو میتونی استرا و مجیدی رو باهم داشته باشی
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    نمیدونم لنگیها اینجا چه غلطی می کنن. تا اسم حاجی فتح الله میاد به خودشون....
  • عبداله IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 1
    چطوره استقلال دست شما بدن.شما که هر مدیری میاد انتقاد میکنی.تجربه شما از مربیان استقلال بیشتره پس هم مدیر بشو هم سر مربی.بیاد حرف استاد مایلی کهن افتادم که میگفت فلانی رو از در بیرون میکنن از پنجره میاد تو.لطفا درمورد تیم محبوب ما پرسپولیس اظهار نظر نکن.
  • سعید IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    اینهای که در مورد فتح آلله زاده اینجوی صحبت میکنند و فاز منفی میدن دوستدار استقلال نیستند و کاملا پرسپولیسی هستند حاجی کم برای استقلال زحمت نکشیده همینا امثال قلعه نوعی رو از استقلال دور کردن برگردی سوابق رو نگاه کنی دوره حاجی و قلعه نوعی ها استقلال افتخار آفریده واز همون زمان که اینا رفتند استقلال روز خوش ندیده وقتی قلعه نوعی در استقلال به عنوان مربی آفایی میکرد یحیی دنبال کسب تجربه بود پس از قلعه نوعی و حاجی ،مجیدی حمایت کنید
  • Asgr IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    پیروزی وپدرشون وزیر از فتحالله زاده میترسن نمیزارن بیاد پدرشون رفت میاد تیمو قهرمان اسیا مکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس