فریبا:مگر استقلال به جز قائدی بازیکن خلاق دارد که زیبا بازی کند؟/ یک عده با خط و خطوط فضای تیم را به هم می‌ریزند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: مگر تیم استقلال به جز قائدی بازیکن خلاق دیگری دارد که زیبا بازی کند؟

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا در خصوص دیدار استقلال و گل گهر و فاصله‌ای که بین بازی گذشته آبی‌پوشان تا مصاف با شاگردان قلعه‌نویی وجود داشته است، اظهار داشت: این اتفاق از دو منظر می‌تواند خوب باشد. اول این که ممکن است مصدومان به شرایط بهتری برسند و نفراتی مثل یزدانی به آمادگی کامل رسیده و فرشید اسماعیلی هم می‌تواند بعد از غیبت چند هفته‌ای خودش را با کار تاکتیکی هماهنگ کند.

وی افزود: نکته بد این فاصله هم این است که استقلال از زمان بازی با ذوب‌آهن تا بازی با گل‌گهر ممکن است از شرایط مسابقه خارج شده باشد. از قدیم گفته‌اند هر 50 جلسه تمرین یک مسابقه رسمی است و به همین دلیل است که می‌گویم کاش برنامه بازی‌ها به شکلی بود که استقلال از شرایط مسابقات دور نمی‌شد.

بیشتر بخوانید:

فکری مشکل استقلال را حل می‌کند

پیشکسوت استقلال یادآور شد: گل گهر رقیب سرسخت و صدرنشین جدول است و جزو اولین تیم‌هایی است که کارش را آغاز کرد و 45 روز آماده‌سازی داشت. معمولا تیم‌های قلعه‌نویی هفته‌های اول به خاطر فشار بدنسازی خوب کار نمی‌کنند، اما امسال آنها خوب نتیجه گرفته و فراموش نکنید استقلال باید با صدرنشین  جدول بازی کند.

فریبا خاطرنشان کرد: استقلال همیشه استقلال است و به نظرم از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار دارد و مطمئنا در بازی چهارشنبه به خصوص در نیمه دوم شاهد یک بازی کاملا فیزیکی خواهیم بود. هر دو تیم شناخت کاملی نسبت به یکدیگر دارند و در تیم حریف نفراتی مثل زکی‌پور، برزای و حتی محسن کریمی با انگیزه به میدان خواهند آمد. امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاید چون در این شرایط فعلی مسابقات می‌شود گفت مسابقه استقلال و گل گهر 6 امتیازی است و اگر آبی‌پوشان برنده شوند، صدر جدول را از آن خود خواهند کرد. فکری و قلعه‌نویی هم با هم همبازی بودند و سرمربی گل گهر زمانی کاپیتان فکری بوده و احترام در این مسابقه می‌تواند به قشنگی‌های این دیدار اضافه کند.

وی در خصوص اینکه محمود فکری روز گذشته در جریان تمرین استقلال به خبرنگاران گفت: نه دلال است نه پوکرباز و نه شرط‌بندی می‌کند و به همین دلیل از او انتقاد می‌کنند عنوان کرد: با صحبت‌های فکری کاملا موافق هستم، چون او زمان کافی برای آماده سازی در اختیار نداشته است. اهل فن و فوتبالی‌ها این موضوع را می‌فهمند. بارها و بارها در مصاحبه‌هایم اشاره کرده‌ام که استقلال زیبا بازی نمی‌کند و این نظر ما هم هست. ولی شما تصور کنید استقلال در این هفته‌ها خوب بازی نمی‌کرد و امتیاز هم نمی‌گرفت. یا فرض کنید استقلال خوب بازی می‌کرد و امتیازات الان را نداشت. صفحات مجازی همیشه مخالف هستند و اگر شما بگویید الان روز است، آنها می‌گویند شب است. اگر فکری مصاحبه‌ای کند که منطق نداشته باشد باید آن را گفت، اما من از شما سؤال می‌کنم از روزی که وی هدایت استقلال را برعهده گرفته، در کدام هفته تمام نفراتش را در اختیار داشته است.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: در همین چند بازی اخیر دیاباته، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی، داریوش شجاعیان، محمد نادری و... در تیم استقلال حضور نداشتند. آیا اینها بازیکنان کمی هستند؟ اگر استقلال دیاباته را داشت، نادری آماده بود و بازی کرد و شجاعیان و همه عناصرش در ترکیب  حضور داشتند و آن وقت فوتبال بازی نکرد، باید از این تیم انتقاد کرد، اما انتقاد چشم‌بسته اصلاً صحیح نیست.

وی تأکید کرد: استقلال به جهت امتیازگیری نسبت به 5-4 سال قبل بهتر کار کرده اما واقعا نفراتش را در اختیار نداشته که زیبا بازی کند. یک نکته دیگر این است که ما در فوتبال ایران بازیکن خلاق کم داریم که منجر به بازی زیبا شود. مگر تیم استقلال به جز قائدی بازیکن خلاق دارد که زیبا بازی کند؟ مهدی قائدی در تیم ما و در پرسپولیس کمی بشار رسن این کار را انجام می‌دادند. بعد از پایان فوتبال علی کریمی(پرسپولیس) و مجید نامجومطلق بازیکن خلاق در فوتبال ایران دیگر پیدا نشده است. زمانی که ما بازی می‌کردیم، تاکتیک فقط 10 درصد اثر داشت و نفراتی مثل چنگیز و نعلچگر با خلاقیت فردی باعث پیروزی تیم می‌شدند، اما الان به جز یکی دو مورد که نام بردم بازیکن خلاق نداریم.

فریبا ادامه داد: مثلاً بازیکنی مثل دیاباته با یک استپ سینه می‌تواند به جذابیت بازی اضافه کند، ولی همین بازیکن هم در ترکیب تیم ما وجود نداشت، نه فقط استقلال بلکه کل تیم‌ها بازیکن خلاق آن چنانی ندارند که 4-3 نفر را دریبل کند و گره بازی را باز کند.  چرا می‌گویند مسی بازیکن بزرگ و خوبی است؛ چون او یک تنه 4-3 نفر را از پیش رو برمی‌دارد اما در فوتبال ایران نه در حد مسی اما به هر حال به حد یک بازیکن خالق معمولی دچار فقر شده‌ایم. به خاطر این است که معتقدم استقلال زیبا بازی نکردنش دلایلی دارد و باید زمان بدهیم تا سر و شکل این تیم کامل شود.

مربی اسبق تیم فوتبال استقلال در خصوص تصمیم محمود فکری برای کنترل فضای مجازی بازیکنان عنوان کرد: کاملا با این تصمیم موافق هستم. من اینستاگرام ندارم و خیلی هم راحتم. برخی دوستانم در فضای مجازی فعالیت دارند و بعضی مواقع هم از طریق موبایل آنها صفحات مجازی را می‌بینم، اما انصافا این برنامه اعصاب خراب کن است. یک عده هم با خط و خطوط در اینستاگرام و فضای مجازی شرایط تیم را بهم می‌ریزند. اگر فکری چنین تصمیمی گرفته کار درستی انجام داده و بهتر است بازیکنان روی تیم تمرکز کنند و هر وقت مسابقات تعطیل شد،از این برنامه استفاده کنند و اگر برایشان لذت دارد، لذتش را ببرند. وقتی بازی‌ها 4 روز 4 روز انجام می‌شود، هیچ چیز به جز فوتبال و کسب موفقیت نباید برای بازیکنان اهمیت داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس