کد خبر 1160973
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
بورس نمایه

با شروع معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل برخلاف روزهای گذشته از محدوده منفی خود گذشت و روندی مثبت را در پیش گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته به محدوده یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی وارد شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، با شروع معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل برخلاف روزهای گذشته از محدوده منفی خود گذر کرد و روندی مثبت را در پیش گرفته است. در این میان شاخص هم‌وزن در روندی مخالف شاخص کل همچنان مانند روز گذشته منفی است.

بیشتر بخوانید:

بورس سبز شد و با رشد شاخص کارش را آغاز کرد

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره عملکرد بورس تا به این لحظه توضیح داد: انتظار منفی شدن شاخص هم‌وزن وجود داشت و باید اصلاحی در سهم‌های کوچک اتفاق می‌افتاد و در روند صعودی بازار شاخص‌سازان تاثیر زیادی را نداشتند و اصلاح تقریبا ۷۰ درصدی نمادهای کوچک بر بازار سرمایه تاثیر گذاشته است. احتمال می‌رود شاخص هم‌وزن تا ۴۵۰ یا ۴۶۰ هزار واحد به اصلاح خود ادامه دهد و سپس با شاخص کل همراه شود.

او ادامه داد: بازار برای صعود شاخص کل نیازمند نمادهای شاخص‌ساز است و نمی‌شود تنها با نمادهای کوچک بازار سرمایه حرکت رو به جلو داشته باشد. روز گذشته نیز با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد شستا روندی صعودی در پیش گرفت. اما همچنان ترسی در جریان معاملات بازار حس می‌شود که شاید بخشی از به دلیل قیمت دلار باشد.

این کارشناس تاکید کرد: فکر می‌کنم شاخص کل تا محدوده یک و ۵۵۰ رشد خواهد داشت و اتفاق مهم این است که بتواند از این محدوده عبور کند.

او درباره توقف سه نماد بزرگ بانکی تجارت، ملت و صادرات که امروز شاهد آن بودیم، بیان کرد: به اجبار سهم‌هایی به این نمادها داده شده است اما درنهایت این اتفاق ضرری برای این نمادهای بانکی ندارد زیرا بانک‌ها درحال حاضر مطالبات خود را دریافت می‌کنند و باید دید این اتفاق چه تاثیری بر سهم‌هایی که به این نمادها داده شده است، دارد.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس