کد خبر 1160859
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
بورس نمایه

در روز یکشنبه شاخص‌های بورس نزول کرد و شاهد خروج ۴۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم.

به گزارش سرویس بورس مشرق ، در روز یکشنبه شاخص کل بورس افت ۴ هزار و ۵۶۱ واحدی داشت و به رقم یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت هزار و ۲۸۲ واحد در رقم ۴۷۲ هزار و ۱۴۱ واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید:

نقش بورس در رشد اقتصادی و تولید چیست؟

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت‌های آسان پرداخت پرشین (با نماد معاملاتی آپ)، عمران و توسعه فارس (ثفارس)، سیمان اصفهان (سصفها)، معادن بافق (کبافق)، ذغال سنگ نگین طبس (کطبس) و کاشی پارس (کپارس) با رشد ۵ درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز اهتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و کشت و دامداری فکا (زفکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

شرکت درخشان ایران (با نماد پدرخش) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت را در میان شرکت‌های بورسی به خود اختصاص داد. پس از پدرخش، شرکت‌های بهنوش ایران (غبهنوش) و پارس مینو (غپینو) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشت و صنعت دشت خرم‌دره (زدشت) و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی۷۰۱ و تملی۷۰۵ بیشترین کاهش قیمت را داشت.

عرضه و تقاضای بازار

بررسی عرضه و تقاضاهای پایانی روز یکشنبه، به تشخیص روند حرکتی بورس کمک می‌کند. نمادهایی که در پایان معاملات با صف خرید همراه هستند در روز بعد هم پرتقاضا هستند و نمادهای دارای صف فروش در پایان معاملات، در روز بعد هم با عرضه بالایی مواجه می‌شوند.

افت ارزش صف های خرید

روز یکشنبه ارزش صف‌های خرید هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان شد که نسبت به روز شنبه افت ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. 

رشد ارزش صف های فروش

دیروز ارزش صف‌های فروش ۱.۷ درصد افزایش یافت و به رقم ۸۲۰ میلیارد تومان رسید. 

بیشترین تقاضاها

دیروز شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) با صف‌ خرید ۱۹۱ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وآذر، شرکت باما (کاما) و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

دیروز بیشترین صف فروش نیز به نماد غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۰۳ میلیارد تومانی داشت. پس از غبهنوش، پارس مینو (غپینو) و بانک دی (دی) بیشترین صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس امروز

در روز یکشنبه شاخص کل و هم‌وزن بورس ریزش اندکی داشتند، اما با این حال علاوه بر ریزش این دو شاخص، سه علامت منفی دیگر در بازار سهام دیده شد. سه علامتی که برای سهام‌داران هشدار دهنده است و می‌تواند موجب تداوم ریزش بازار شود.

رشد عرضه

در معاملات دیروز، برای دومین روز پیاپی ارزش صف‌های فروش روندی صعودی داشت. رشد صف‌های فروش در پایان معاملات بورس به عنوان عاملی در جهت پایین کشیدن‌ شاخص در معاملات امروز عمل خواهد کرد.

کاهش تقاضا

دیروز ارزش صف‌های خرید نیز برای سومین روز پیاپی روندی نزولی داشت و با کاهش ۲۵ درصدی مواجه شد. هر چند که در پایان معاملات روز یکشنبه همچنان بازار مازاد تقاضا داشت اما افت تقاضا موجب نگرانی سهام‌داران است.

خروج پول حقیقی

بورس برای دومین روز متوالی با خروج پول‌های حقیقی همراه بود. دیروز ارزش پول‌های خروجی ۴۵۹ میلیارد تومان بود که نسبت به روز شنبه ۳۰ درصد افزایش یافت. خروج پول‌های حقیقی و افزایش نرخ آن، عامل کاهنده شاخص‌های بازار سهام خواهد بود.

منبع:اقتصادنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    15 2
    تا میتوانید سهام بخرید
  • جواد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    5 0
    دولت دست کرده تو جیب مردم..پالایشی رو 10 خریدیم ..8 بفروشیم .کجای دنیا این طوری هست ..خدا ازتون نگذره به دولت دیگه اعتمادی نیست
  • NL ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    نگران نباشین دولت اجباری هم که باشه بورس صعودی میکنه اونم به دلایل مختلف
  • NL ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    بهترین و سریعترین کاری که بیشتر سود کنن مردم خرید بیشتر سهام تا قبل از ۱۰هم دیماه هست پیشنهاد میکنم تا میتونین خرید کنین
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    فقط بخرید فردا نگید هیچکس نگفت
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    بازارگردان نوسان میگیره کارگزاری که نونش تو روغن سهامدار بدبخت هم داره نابود میشه اینجا ایران هست و .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس