کد خبر 1160626
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
بورس نمایه

یک کارشناس بازار سرمایه از دلایل افت بازار سهام بر خلاف تقاضا و حمایت سهامداران توضیحاتی را ارائه کرد.

 به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه باز هم افت را تجربه کرد. در معاملات روز جاری یعنی روزی که معاملات گروه خودرویی بازار باز هم پرتراکنش و با حجم بالا دنبال می‌شد و به دنبال آن بانکی‌ها بودند، بازار سرمایه باز هم امروز فرو ریخت و تمام رشته‌های سهامداران را پنبه کرد. امروز در حالی که سهم‌های کوچک بازار در اولین دقایق معاملات کار خود را قوی آغاز کردند، روز خوبی را پشت سر نگذاشتند چراکه با ایجاد یک کف مناسب برای سهم‌های بزرگ بازار، پاندول بازار به سمت این سهم‌ها بازگشت اما این سهم‌ها هم امروز چندان خواهان زیادی نداشتند و همین مسئله باعث شد تا تعادل همیشگی بازار و رو به منفی آن ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نمادهای تاثیرگذار امروز در بازار سهام

در معاملات روز جاری، شاخص کل بازار بیش از 4 هزار واحد افت کرد و بار دیگر سهامداران از این بازار ناامید شدند و شاخص کل هم‌وزن هم امروز بیش از هزار واحد افت کرد و امروز بالاخره بعد از چند روز در خلاف جهت حرکت کردن شاخص کل، افت کرد و به بازار آن روی خود را نشان داد.

حمایت های انجام شده از شاخص کل بورس

مهدی قلی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند معاملات امروز اظهار کرد: بازار امروز با وجود اینکه تلاش‌هایی که از ساعت ۱۰ به بعد برای حمایت از شاخص انجام شد، بازاری خرسی (منفی) بود. امروز تقریبا کل بازار منفی بود، در حالی که روزهای قبل از نظر تعدادی سهام سبز بیشتر بود که در منفی شدن همه شاخص‌ها اعم از کل و هم وزن قابل مشاهده است.

وی در ادامه گفت: آمار و ارقام حاکی از آن است که افت دلار و بالا ماندن سطح نرخ بهره بانکی، دو عامل بنیادی و ابهام در دستورالعمل پیشنهادی قیمت‌گذاری‌های محصولات فولادی در بورس کالا و عرضه‌های حقوقی در برخی نمادهای لیدر دو عامل بازاری در افت امروز بودند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه از اواسط هفته گذشته شاهد کاهش ورود پول حقیقی به بازار بودیم، تصریح کرد: با این وجود، از دیروز شاهد خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بازار هستیم، به طوری که شنبه ۳۵۰ و امروز ۴۵۰ میلیارد تومان از بازار خارج شد و به نظر می‌رسد این روند خروج پول حقیقی بدون دخالت خارجی، حداقل تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

قلی‌پور افزود: به هر حال، حمایت‌هایی که از بازار شاهد بودیم اعم از ورود بازارگردان‌ها و محدودیت فروش برای برخی کدهای حقوقی و غیره ادامه پیدا خواهد کرد و احتمالا این دستکاری مانع از افت ادامه‌دار بازار خواهد شد. البته، بازار در نهایت باید متناسب با ارزش ذاتی سهام متعادل شود که به نظر می‌رسد با لحاظ متغیرهای فعلی در نقطه‌ای بالاتر این تعادل قابل تصور نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کل، بازار وارد فاز فرسایشی شده و با وجود نوسانات مثبت و منفی، احتمالا تا انتهای سال نوسان در کانال ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ داشته باشیم ولی در کل انتظار رشد به سطوح قبلی را نباید داشت مگر اینکه عوامل اثرگذار بر بازار مانند عوامل سیاسی یا ریسک‌های خارج بازار دچار تحول اساسی شوند.

منبع:سایت خبری بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علیرضا IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 0
    همیشه خودتون خرابش می‌کنید بعد هم یک مشت کار شناس در پیتی میارید همه تقصیر ها را می اندازند گرن آنهایی که اصلا کاره ای تو این بازار نیستند. اگر می شود یک سقفی برای حقوقی ها تعیین کنید تا بیشتراز آن نتوانند عرضه کنند تا این جور بازار به لجن کشیده نشود و مردم هم دل سرد نشوند و از بازار گردانها بخواهید فعال تر عمل کنند. من الله توفیق (البته کو گوش شنوا).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس