کد خبر 1160298
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
3.jpg

رسانه‌ها و مقامات نظامی انگلیس با گذشت سه ماه از سقوط یک پهپاد گرانقیمت نظامی خود در جریان ماموریت در قبرس خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های انگلیسی غروب شنبه به وقت تهران از سرنگون شدن یک پهپاد نظامی ارتش انگلیس در جریان یک ماموریت در قبرس خبر دادند.

به نوشته روزنامه «گاردین» ارتش انگلیس از این پهپاد برای رصد نقاط مرزی خود و تردد مهاجران در آبراه «مانش» استفاده می‌کرد. این حادثه در ماه  اکتبر در قبرس رخ داد و طی آن این پهپاد که «واچ کیپر» نام دارد، سقوط کرد. خلال سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ نیز دستکم پنج فروند از این پهپاد سقوط کرد.

این حادثه در حالی رخ داد که ارتش انگلیس برای نبرد در افغانستان و تهیه اطلاعات و عکس‌های هوایی از این پهپاد استفاده می‌کرد. یک سخنگوی ارتش انگلیس نیز با تایید این خبر گفت که در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ در جریان یک برنامه آموزشی یک فروند پهپاد ارتش انگلیس از نوع واچ کیپر در منطقه «اکروتری» در قبرس سقوط کرد و خساراتی بر آن وارد شد.

این مقام نظامی انگلیسی افزود که تحقیقات کامل در حال انجام است. وی از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه طفره رفت. این پهپاد  بر اساس مدل پهپاد «هرمس ۴۵۰» ساخته شده است. 

چندی قبل نیز رسانه‌ها  از اعلام وضعیت اضطراری در یک فروند آواکس نیروی هوایی انگلیس حین انجام ماموریت خبر دادند. رسانه‌ها اعلام کردند آواکس «یی-۳ سنتری» نیروی هوایی انگلیس حین پرواز بر فراز «نورث آمبرلند» در شمال شرقی انگلیس و بازگشت از ماموریت آموزشی، اعلام وضعیت اضطراری کرد. منابع هوانوردی اعلام کردند این هواپیمای آواکس دچتر  نقص هیدرولیکی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    این که شاهد 129 ایرانیه
  • نیکتا IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    10 0
    خدا رو شکر
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    تهدید ترکیه اینبار توسط محور اسرائیلی انگلیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس