لایحه بودجه ۱۴۰۰ توهین به شعور کارگران است/ حذف بیمه ۶۰۰ هزار نفر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از پیشنهادات نمایندگان مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی‌ بابایی‌کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در این کمیسیون، اظهار کرد: طبق لایحه بودجه سال آینده، حقوق کارمندان دولت قرار است ۲۵ درصد افزایش پیدا کند که این موضوع به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس نیز رسیده است.

وی ادامه داد: البته پیشنهاداتی مبنی بر افزایش حقوق‌ کارمندان دولت در سال آینده تا سقف ۳۰ درصد نیز مطرح شده بود که این پیشنهاد در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب نشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین، افزایش پلکانی ۲۵ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال آینده و طبق لایحه بودجه را تکذیب کرد و گفت: حقوق کارمندان دولت در تمام سطوح در سال آینده، ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و در هیچ‌کدام از بندها و تبصره‌های لایحه بودجه اشاره‌ای به افزایش پلکانی حقوق کارمندان نشده است.

بابایی‌کارنامی همچنین به پیشنهادات نمایندگان مجلس درباره افزایش حقوق کارگران در سال آینده اشاره کرد و افزود: اغلب نمایندگان مجلس معتقدند با توجه به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده، حقوق کارگران حداقل ‌باید ۴۰ درصد افزایش باید.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح کرده‌اند که این پیشنهادهای هنوز در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: قرار است در یکی از جلسات این کمیسیون در هفته آینده، پیشنهادهای نمایندگان مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت، رقمی معقول، منطقی و منطبق با نرخ تورم را به شورای عالی حقوق و دستمزد پیشنهاد دهیم.

بابایی‌کارنامی در پایان با اشاره به پیشنهادات نمایندگان مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در پیشنهادهای متعددی مطرح کرده‌اند که حقوق کارگران ۳۰، ۲۵ و یا حتی ۴۵ درصد در سال آینده نیز افزایش یابد تا مطابق با تورم بوده و حداقل بخشی از هزینه‌های کارگران را جبران کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    15 0
    خداوکیلی افزایش بدید هیچی دستمونو نمیگیره. تا کی قراره طرف سرمایه دار گرفته بشه. ما تو کارخه مون صد تا نیرو داریم کارخونه ماهانه 5 میلیارد سود خالص برای رییس کارخونه داره ولی سهم ما از این درآمد که اصل کار رو انجام میدیم ناچیزه! این اقتصاد اسلامیه خداوکیلی؟ مگه تو اقتصاد اسلامی نمیگن هم کار مهمه و هم سرمایه؟ الان کجاست این اصل؟
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      لطفا نماینده های عزیز حقوق بازنشسته ها هم 40 درصد زیاد کنین مخصوصن اونایی که کرایه خونه میدن و مستاجرن
    • یکی از مردم IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      1 0
      از الان شروع میکنن هر روز یکی میاد یه چیزی میگه و هی خبر خوب خبر بد!...آخرش خردادماه باز دوباره 25-26 درصد میکشن رو حقوقها و ....تکرار و تکرار و ....!!!!...بازنشسته های کارگری هم که اوضاعشون بدتر و هیچکس هم به فکرشون نیست!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    8 0
    با فوق لیسانس تو ازمایشگاه یک شرکت کار میکنم. دارن به من حقوق پایه اداره کار میدن! هیچکس هم نیست از ما حمایت کنه.
  • سیدعلیرضا معتمد فر IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 4
    امید است بعداز سالیان متعالی وازمون وخطا دیگر برای نمایندگان فهیم ما قابل تفهیم باشد بجای افزایش حقوق واضافه شدن تورم بخود آیند اندکی بیندیشند که این ادامه افزایش تورم که همه ساله ادامه دارد با افزایش تولید تشویق تولید کنندگان در اثر حمایت های متوالی ازنظر مالی واداری وتامین مواد اولیه باقیمت مناسب ونرخ پاىین مالیات درنتیجه پائین تمدن قیمت ها رفاه کارمندان و کارگران ازاین طریق تامین خواهد نه تزریق مسکن و ادامه درد...
    • جئاد IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      4 0
      داداش تو که انقدر میفهمی اینو هم بفهم این افزایش حقوق نیست این جبران کاهش ارزش حقوق هست. من سال 96 ، معادل 1000 دلار درآمد داشتم الان 250 دلار. به نظر خودت این میشه افزایش حقوق؟
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    15 0
    خدا ریشه طلم را بکنه
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    10 1
    خدا ریشه ظلم را بکنه
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    8 3
    فقط بازنشستگان تامین اجتماعی بد بختن
  • کارمند پیمانی دولت بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    7 0
    سلام لطف اطلاع رسانی ودررو نامه منتشرگردددقانون همسان سازی ومتناسب سازی که مسیولین تامین اجتماعی مدعی هستنددرفیش حقوقی دیماه ۹۹برای بازنشستگان تامین اجتماعی۹۹با۳۰سال خدمت اجرانشده است وحداکثرحقوق دریافتی۲٫۱۵۰هزارتومان است و۲٫۸۰۰هزارتومان نیست وهیچگونه عدالتی وجودنداردوتنها راه برقراری عدالت ورفع تبعیض نژادی ادغام صندوق بازنشستگی کشوری وبیمه خدمات درمانی با سازمان تامین اجتماعی است وعدم اجرای صحیح قانون وبی عدالتی است و..باتشکر
  • US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 4
    افزایش حقوق مهر تایید به گرانی هاست حالا شما حقوق کارگرا رو بکن اصلا ۲۰ میلیون ببین چه تاثیری تو زندگیش داره به جا افزایش حقوق تورم زا و چاپ پول بی پشتوانه قیمت ها رو بیارید پایین
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      به تو چه از امریکا اومدی اینجا زر میزنی؟ تو اصلن میفهمی کارگر بدبخت چی میکشه حالا که نماینده های عزیز به فکر ما هستن این یانکی ها کاسه داغتر از اش شدن تو برو نوکری جو بایدن قاتل سردار سلیمانی رو بکن بدبخت
  • امیر حسین IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 3
    خداوکیلی ماازدروغ شنیدن خسته شدیم ماازدروغ گفتن خسته نشدید
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    2 2
    حقوق ۴۰ درصد افزایش میدن ،اجناس ۴۰۰۰درصد گرون میکنن
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 0
    دستتان درد نکنه ...خیلی داریم سختی می کشیم
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 1
    بله 40 درصد اضافه میشه منتها برای حداقل بگیرها یعنی اونهایی که تازه استخدام شدن. برای بقیه میشه همون 25 درصد. بعدش همه جا فریاد میزنن که ما حقوقها رو 40 درصد اضافه کردیم در حالی که 95 درصد افراد حقوقشون همون 25 درصد اضافه شده و 5 درصد حداقل بگیر افزایش حقوق 40 درصدی داشتن.
  • حمید IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 1
    سلام افزایش حقوق خوبه ولی تورم سال اینده و امسال را کامل حساب کنند بعد هم مالیات را برای حقوق کارگر حذف کنند این ماه با۲۸۰۰ حقوق ۶۰ تومن مالیات کم کردند اخه این درسته.!
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    باید افزایش حقوق کارگر و مدیر یک عدد ثابت باشد . مگر مدیر چه کار میکند که کارگر نمی کند ، اگر هم ناراحت هست یک بیل بدهند دستش به جای تفکری که آن هم نمی‌تواند بکند ، عملی کار کند ، باید اگر قرار هست مدیر دو میلیون افزایش حقوق داشته باشد کارگر هم دومیلیون باشد حتی باید افزایش حقوق مدیر از عدد ثابت کمتر باشد تا این تفاوت حقوق که در چهل سال گذشته ایجاد شده جبران شود
  • سلمان IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    سلام و خسته نباشید خدمت تمامی ارکان حکومتی، فعلا قدرت و ثروت دست شماست، کارگران که نه خانواده دارن نه زندگی، برده داری نوین هست،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس