کد خبر 1159778
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
زاهدی: فکر می کردم فوتبالم تمام شده/ آقای گلی در اوکراین لذت بخش است

ملی پوش ایرانی تیم المپیک اوکراین عنوان کرد بعد از اخراج از سوون سامسونگ تصور می کرد فوتبالش تمام شده است ولی به کارش در اوکراین ادامه داد.

به گزارش مشرق، شهاب زاهدی مهاجم ایرانی المپیک دونتسک است. پدیده اول نیمه اول فصل  ۲۰۲۰-۲۱ با ۸ گل در مسابقات بهترین گلزنان لیگ اوکراین است. عملکرد خوب او باعث شده است تا تیم های مطرحی چون شاختاردونتسک و دیناموکیف خواستار به خدمت گرفتن این بازیکن جوان شوند.  

بیشتر بخوانید:

زاهدی آقای گل نیم فصل لیگ اوکراین +عکس

شروع فوتبال و رفتن به کره جنوبی چطور بود؟‌

من در پرسپولیس، باشگاه اصلی ایران بازی کردم. دستیار مربی پرسپولیس با هاییمر هالگریمسون که هدایت تیم ملی ایسلند در یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ را برعهده داشت ارتباط نزدیک داشت. هالگریمسون اکنون در قطر با تیم العربی کار می کند. من به هاییمر پیشنهاد شدم و او به نوبه خود من را به باشگاه وستماننائیار، جایی که قبلاً کار کرده بود، توصیه کرد.

نکته جالب این است که من به ایسلند رفتم، بدون اینکه تصوری از این کشور داشته باشم. من حتی به نقشه نگاه نکردم. من می دانستم که جایی در شمال اروپا است.

و من خوش شانس بودم که در تابستان به ریکیاویک پرواز کردم. تابستان در ایسلند مانند زمستان در ایران است. در ایسلند ، آنها شرایط راحتی زندگی را برای من ایجاد کردند و من واقعاً از زمان حضورم در این کشور شمالی لذت بردم. 

در ایسلند ، شهاب بسیار خوب بازی کرد "سوون" کره جنوبی به او پیشنهاد داد که قرارداد ببندد اما او دو هفته در آنجا نماند. به نوعی کره ای ها فهمیدند که شهاب در اوایل کار خود در پرسپولیس، دوپینگ پیدا کرده و در نتیجه یک سال و نیم از فوتبال محروم شده است.

- من دو هفته یا شاید حتی کمتر در کره جنوبی ماندم. داستان بسیار ناخوشایند بود. به خاطر سوون، من یک قرارداد خوب با وستمنر را خراب کردم. داشتم اروپا را ترک می کردم و من نمی توانستم درک کنم که چطور این امکان پذیر است. وقتی به ایران برگشتم سخت ترین دوران زندگی ام بود. روزهای سخت زیادی داشتم، اما پس از فسخ قراردادم ، دچار افسردگی شدیدی شدم. من شکسته شدم و فکر کردم که فوتبالم به پایان رسیده است. اکنون خوشحالم و افتخار می‌کنم که صدرنشین گلزنان لیگ اوکراین هستم.

آیا برای یک مسلمان زندگی در کی یف سخت است؟

- وقتی مدتهاست که مرزها باز شده و دنیا در دسترس قرار گرفته است، یک فرد، فارغ از مذهب، می تواند در هر جایی با آرامش زندگی کند. هیچ چیز برای من تغییر نکرده است. من در ایران و خارج از وطنم راحت زندگی می کنم. من صمیمانه عاشق کی یف شدم. من دوست دارم وقت خود را در مرکز بگذرانم. در کی یف رستوران های خوبی وجود دارد. من عاشق رفتن به رستوران های مختلف هستم. در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، کی یف شهر ارزان تری برای زندگی است. اما قیمت ها در اینجا کمی گران تر از ایران است.

بیشتر از همه در اوکراین سفر من به چرنوبیل تحت تأثیر قرار گرفت. بازدید از چنین مکانی برای من جالب بود. قبلاً چنین چیزی ندیده ام.  

چگونه او در هواپیمای اوکراینی حضور نداشت؟

- من در تعطیلات زمستانی در خانه در تهران بودم و می توانستم با همان پروازی که در ۸ ژانویه سقوط کرد، از تهران به کیف برگردم. ویزایم را که منقضی شده بود تمدید کردم و باید در آن زمان به اوکراین بر می گشتم. بعد از آن سقوط، یک هفته بعد توانستم پرواز کنم و مستقیم به ترکیه پرواز کردم.

نظر شهاب زاهدی درباره ایران و فرهنگ غالب

- ایران کشوری چهار فصل است. ما می توانیم چهار فصل را همزمان ببینیم. در هر زمان از سال، در مکان های مختلف کشور، می توانید از هر یک از فصول بازدید کنید. ایران همچنین یکی از باستانی ترین فرهنگ های جهان است، اماکن تاریخی بسیاری وجود دارد، یک انبار ارزشمند از تاریخ مشترک بشر و البته غذاهای شگفت انگیز، یکی از بهترین غذاهای جهان است.

ایران یک کشور مسلمان است. ما برای همه موارد، از جمله لباس، قوانین داریم. مردان اجازه استفاده از شلوارک در خیابان را ندارند اما پیراهن با آستین کوتاه مجاز است. به همین ترتیب، دختران با حجاب هستند. زنان لباس و  روپوش تن می کنند.

در همه ایستگاه های مترو، واگن های اول، دوم و آخرین واگن قطار برای زنانی اختصاص داده شده است که مایل نیستند با واگن مردان سفر کنند. با وجود این، زنان در سفر با واگن های دیگر نیز آزاد هستند. محدودیت های خاصی در اتوبوس های شهری وجود دارد. زنان در بخشی از اتوبوس، مردان در قسمت دیگر اسکان داده می شوند. این اجازه می دهد تا خانمها در  اتوبوس با غریبه ها تماس نداشته باشند.

بازی در ماه رمضان برای فوتبالیست های مسلمان چقدر دشوار است؟

ماه رمضان یک آزمون واقعی برای بازیکنان فوتبال و ورزشکاران است. ماه رمضان در اسلام ماه روزه داری است. در میان مسلمانان، ماه رمضان به عنوان زمان رحمت، فروتنی، آمرزش گناهان شناخته شده است.

روزه گرفتن یکی از پنج ستون اسلام است. روزه داری در اسلام به معنای امتناع کامل از خوردن و آشامیدن از طلوع فجر تا غروب است و همچنین محدودیت های دیگری که مسلمانان باید در ماه رمضان رعایت کنند. محدودیت ها در شب برداشته می شود، اما از افراط و تفریط استقبال نمی شود.

 در ماه رمضان، بازی ها همیشه بعد از غروب آفتاب در اواخر شب انجام می شود تا بازیکنان بتوانند شام بخورند. البته بازی در این ماه دشوارتر است، زیرا شما باید به قوانینی پایبند باشید که ما دقیقاً از آنها پیروی می کنیم. در اوکراین اتفاق افتاد که من رمضان بازی نکردم. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس