کد خبر 1159637
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
سعودی از ترامپ

یک فعال برجسته سعودی به دلیل انتقاد از خیانت کشورهای عربی در سازش با رژیم صهیونیستی راهی بازداشتگاه شد.

به گزارش مشرق به نقل از مرآه الجزیره، انتقاد یک فعال سعودی از روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نقش برجسته آمریکا در نابودی آرمان فلسطین به بازداشت او از سوی سرویس امنیتی عربستان انجامید.

بیشتر بخوانید:

کرونای انگلیسی و آینده اقتصادی کشورهای خلیج فارس

داوود العلی، از فعالان شناخته شده سعودی با انتشار سلسله توئیت‌هایی کمک کشورهای عربی به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آسیب زدن به مقدسات فلسطین و از بین بردن حق قانونی آن‌ها برای بازگشت به سرزمین تاریخی خود را آماج انتقاد قرار داد.

وبلاگ نویس سرشناس سعودی در ۲۲ دسامبر با انتشار تصویری از دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود با طرح سوالاتی آمریکا را حامی اشغالگری و تروریسم در منطقه به انحای مختلف آن از صهیونیست‌ها گرفته تا نهادهای تروریستی داعش، القاعده و النصره دانست و انتقادات غیر مستقیمی را متوجه مقامات سعودی برای همراهی با واشنگتن در این مسیر کرد. در متن یکی از توئیت‌های العلی آمده است: آیا او به ما دروغ گفت؟ آیا با ما تعارف کرد؟ آیا اعلام نکرد که با ما دشمن است؟ آیا نگفت که سفارت کشورش را به قدس منتقل می‌کند و چنین کرد؟ آیا نگفت که کرانه باختری و جولان از آنِ اسرائیل است و اهدای آن به اسرائیل را امضا نکرد؟ آیا او کسی بود که اقدام به تاسیس گروه‌هایی تروریستی نظیر القاعده، داعش، النصره و بوکوحرام کرد؟ باور کنید این هدیه‌ای برای ماست.

انتشار این پیام توئیتری چندان به مذاق مقامات سعودی خوش نیامد و اندکی بعد العلی از سوی سرویس تحقیقات عمومی و امنیت دولت عربستان سعودی بازداشت شد. این فعال سعودی پیشتر نیز در حساب توئیتری خود نوشت رئیس جمهور آمریکا توانست ظرف چهار سال نقاب از چهره شخصیت‌های جعلی سیاسی، دینی، فرهنگی و رسانه‌ای در جهان اسلامی و عربی ما بردارد در حالی که ملت‌ها از کشف آن در طول یک قرن ناتوان بودند.

روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس اخیرا در گزارشی با پرداختن به خیانت اعراب به آرمان فلسطین نوشت شاهزادگان سعودی در مورد به رسمیت شناختن و عادی سازی روابط با اسرائیل اختلاف نظر دارند، این در حالیست که ولیعهد سعودی‌ها به احتمال قریب به یقین آماده امضا توافق صلح با تل‌آویو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس