بن‌سلمان

مشاوران و مسئولان در عربستان سعودی نزدیک به ولیعهد به برخی فعالان در کمپین رئیس‌جمهور جدید آمریکا اعلام کردند، ریاض آماده است "بسته یا جعبه مخصوص هدیه" با چاشنی سیاسی را به واشنگتن تقدیم کند.

به گزارش مشرق، منبع دیپلماتیک بسیار آگاه به روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" اعلام کرد که شاهزاده "محمد بن‌سلمان" از دو هفته پیش به شخصیت‌هایی در کمپین "جو بایدن" به صورت جدی اعلام کرده که آماده است این‌بار هدایای سیاسی بسیار باارزش تقدیم کند که در صورت تصمیم بایدن به قبول آن، بنای روابط متعادل با دولت جدید آمریکا می‌شود.

به نظر می‌رسد یکی از این هدایا، که طبق افشاگری‌ها، بسیار جنجال برانگیز شده، مربوط به تسهیل شرایطی برای امتیازات‌دهی در پرونده یمن به منظور پایان دادن به جنگ در این کشور باشد. گسترش تحقیقات در پرونده قتل "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد و محاکمه برخی کله‌گنده‌ها یکی دیگر از این هدایا است.

به نظر می‌رسد بسته هدایای بن‌سلمان دربردارنده این پیام است که این شاهزاده جوان که روابطی دوستانه با دموکرات‌های آمریکا ندارد، نمی‌خواهد به روند عادی‌سازی در دوران "دونالد ترامپ" که دوران ریاست‌جمهوری‌اش رو به پایان است، بپیوندد.

به نظر می‌رسد هدف در اینجا اشاره به آمادگی‌اش برای عادی‌سازی با اسرائیل است با توجه به اینکه این اقدام سعودی می‌تواند به عنوان یک هدیه بزرگ به دولت بایدن در نظر گرفته شود.

هنوز مشخص نیست که دولت بایدن علاقه‌مند به قبول هدایای بن‌سلمان است یا خیر.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 0
    این عربستان این ولیعهدش پول که چی همه چی به آمریکا میده . خاک تو سر آدم نادون .کی میشه خدایا خاور میانه از این آدم های بی عیرت و احمق پاک شود.
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    خاک برسر ذلیل تون که اولین کشور ثروت نفت دردنیایید ولی نوکر امریکا..آبرو کشور عربستان بردی محمد بن سلمان نمی خواهید خودتان اغای خودتان باشید نوکر بیگانه..چقدر تحقیرت کرد ترامپ خیکی ولی ککت نگزبید ابرو خاندان آل سعود بردید..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس