کد خبر 1159276
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
فتنه اطرافیان؛ از منتظری تا امجد - کراپ‌شده

فتنه اطرافیان مسئله‌ای است که در طول انقلاب عده‌ای از آن پیروز بیرون آمده و عده‌ای نیز در آن شکست خورده‌اند و سرنوشت امجد و منتظری درسی است که می‌تواند چراغ راه همه خواص باشد.

به گزارش مشرق، چند روزی است که فیلمی از یک روحانی و استاد اخلاق معروف دست به دست می‌شود که او  در این فیلم ابتدا با بیان نکاتی اخلاقی، گریزی به اعدام روح‌الله زم می زند. او در این اظهاراتش زم را شهید خوانده و رهبر انقلاب را مسئول خون‌های به ناحق ریخته شده در ۴۰سال گذشته می‌داند.

آیت‌الله امجد کیست؟

محمود امجد استاد اخلاق حوزه‌های علمیه و از شاگردان آیات عظام سید محمدحسین طباطبایی،  سید رضا بهاءالدینی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله محمدتقی بهجت و آیت‌الله خوشوقت است.

سابقه‌ای کاملا درخشان و پرفروغ در اخلاق و دروس حوزوی دارد و شاگردان بسیاری تحت تاثیر تعالیم اخلاقی وی رشد و تربیت یافته‌اند.  

امجد پس از انقلاب، مدتی امام جمعه نهاوند و مدتی نیز نمایندهٔ امام خمینی(ره) در غرب کشور بود.

این استاد اخلاق از اساتید مدرسهٔ عالی شهید مطهری، حوزهٔ علمیهٔ دماوند، مشهد، قم، اصفهان و … بوده و امام جماعت مسجد کوی دانشگاه تهران بوده طلاب و دانشجویان بسیاری را در طول سال‌های حضور در مدرسهٔ عالی شهید مطهری و مسجد کوی دانشگاه تربیت کرده‌است.

محمدعلی آهنگران فرزند صادق آهنگران که از روحانیون نزدیک به اصلاح‌طلبان و از شاگردان امجد است درباره اظهارات اخیر وی می‌نویسد:

«اصلا او (محمود امجد) بود که مرا با ولایت فقیه و شخص آیت الله خامنه‌ای آشنا کرد. از روزهایی که در مدرسه حجتیه قم با آقای خامنه‌ای رفیق و هم بحث بودند اصلا خود ایشان به من گفت خامنه‌ای ذره‌ای منیت و دنیا طلبی در وجودش راه ندارد. اصلا خودش به من می‌گفت دشمنان خامنه‌ای را لعنت می‌کند. از خود ایشان شنیدم که به نقل از مرحوم آیت الله العظمی بهجت گفتند بهتر از آقای خامنه‌ای برای رهبری جمهوری اسلامی نداریم.

از خود ایشان شنیدم که در جریان انتخاب مرحوم آیت الله منتظری به قائم مقامی رهبری، چگونه مرحوم آیت الله العظمی بهاالدینی با این انتخاب مخالفت کردند و به ولایت و رهبری آیت الله خامنه‌ای بشارت داد. روز ثبت نام در انتخابات خبرگان ۹۴ از خودش شنیدم که می‌گفت برای حمایت از رهبری وارد صحنه انتخابات شده است».

با مشخصات فوق به هیچ عنوان نباید محمود امجد را از قماش ضدانقلاب‌هایی که از اول یا پیش از انقلاب با مبانی و چارچوب‌های انقلاب مشکل داشته و دارند مقایسه کرد. آهنگران در بخشی از اظهارات خود نامی از آیت‌الله حسینعلی منتظری می‌برد. شخصی که شاید سرنوشت و مشی زندگی و تحولات رفتار سیاسی‌اش با مواضع کاملا متفاوت محمود امجد در گذشته و حال تطابق داشته باشد.

منتظری‌های انقلاب

 آیت‌الله منتظری از چهره‌های بسیار مهم و دارای نقش ارزنده در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بوده و نقش تاریخی وی در به ثمر رسیدن انقلاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

او از نظریه‌پردازان اصلی اصل ولایت فقیه بود که در اواخر عمر تبدیل به اپوزسیون نظام شده و حتی نقش رهبری اصلاح‌طلبان و مرجع فقهی جنبش سبز را عهده دار شد.

ولی چرا یک نفر که خود نظریه‌پرداز ولایت فقیه است و مواضع سرسخت او در مورد ولایت فقیه زبان زد خاص و عام بود، ناگهان از درون فرو می‌پاشد و این فروپاشی موجب می‌گردد چهره بیرونی او نیز برای یاران انقلاب خراب شود و حتی علیرغم کوششی که امام (ره) می‌نماید تا وی را حفظ کند و به اصطلاح امروزی‌ها سر خورده نگردد، ولی حیله و مکر دشمن کارگر افتاده و آیت‌الله منتظری یار دیرینه امام راحل (ره) در مقابل امام می‌ایستد.

کسی که خود درس خارج فقه ولایت فقیه را به طلبه های متعدد مجتهد، می دهد و از تئوریسن‌های این اصل بوده، در مقابل ولی فقیه می‌ایستد، ولی دلیل این همه تغییر موضع برای چیست؟

علت، چیزی نیست جز همان پروژه نفوذ در بیت وی و تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر روی آراء و افکارش که به تدریج خود را نشان می‌دهد، بویژه در جریان سید مهدی هاشمی برادر دامادش.

علیرغم اینکه بسیاری مرحوم منتظری را در جمهوری اسلامی چندان کار آمد و تأثیرگذار معرفی نمی‌کردند، ولی مکاتبات امام خمینی (ره) خصوصاً در اواخر قطع ارتباطشان با وی نشان می‌دهد که چقدر این شخصیت برای امام راحل مورد اهمیت بوده است. این در حالی بود که خیلی‌ها در مورد وی به زبان طنز، لطایفی ساخته و الفاظی را در مورد او به کار می‌بردند و حتی از نظر علمی و خطابه او را نقد می‌کردند ولی هیچ‌کدام از این نتوانست موجب تخریب شخصیت وی نزد امام شود تا بالاخره کارد را به استخوان رهبر کبیر انقلاب رسیده وگرنه مدارای امام با وی بسیار بود.

جریان نفوذ در حال رشد بیت این فقیه، به حدی بود که توسط افراد مورد وثوق خود خبرهایی را دریافت می‌کرد و بدون جست‌وجو در مورد صحت و سقم آن فقط به صرف اینکه خبر را فلان فرد داده بر مبنای آن شروع به اعتراض های بی مورد می‌کرد.

به همین خاطر است که امام(ره) در نامه عزل منتظری تاکید می‌کنند: «سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد. از آنجا که ساده‌ لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد».

امجد چرا عوض شد؟

آنچه از اقوال بر می‌آید، محمود امجد هم تحت تاثیر نفوذ عده‌ای در کنارش و توسط برخی از پامنبری‌هایش منحرف شده است.

امین توکلی زاده فعال سیاسی و از پامنبری‌های آیت الله امجد می نویسد:

‌ «حرم امام زاده صالح که می توانست نقش مسجد کوی دانشگاه سال ۷۸ را داشته باشد شده بود پاتوق اصحاب فتنه، و البته مردم تحمل نکردند و با تشدید اعتراض های مردمی به شیخ مجبور به ترک این مکان مقدس شد.

چه شده بود که استاد از شاگردان خود باز مانده بود چرا امجد سال ۸۸ توان تشخیص سال ۷۸ را نداشت عده ای از دلسوزان دست نکشیدند جلسات متعددی با برخی از آقایان مثل ایشان برگزار کردند، کاشف به عمل آمد برخی از فتنه گران از جمله مهدی هاشمی برنامه ریزی ویژه ای برای بیوت آقایان ترتیب داده اند و مرتب با تزریق اطلاعات غلط و نشان دادن عکس جنازه و ضرب و شتم و درگیری و نامه نگاری های هدایت شده سعی در تحریک آنها دارند.

علت منبرهای فتنه انگیز و سکوت های طولانی تا حدی معلوم شد، کودکان دیروز بزرگ شده بودند و پدران پیر و تسلیم فرزندان.

عده ای از دلسوزان شروع کردند با برخی از آقایان ارتباط گرفتن و دادن اطلاعات واقعی البته تفاوت کار این بود که زحمت این عزیزان منحصر می شد به چند جلسه و کار حلقه های اطراف و فرزندان ناخلف شبانه روزی و مستمر بود.

با شیخ امجد جلسه ای مفصل برگزار شد و آنقدر استدلال و سند آوردند تا ایشان قانع شد ولی در نهایت شیخ شرطی محالی گذاشت، او گفت اگر محمد ما را متقاعد کردید من قبول می کنم همه متعجب بودند آخر چرا شیخ تسلیم فرزند خود و حلقه اطرافیان شده شیخ دلیل متحیر کننده تری آورد او گفت من به محمد نان حلال داده ام امکان ندارد دروغ بگوید، سست بودن دلیل شیخ بر همه آشکار بود و محمد را هم همه می شناختند او از مبنا دچار انحراف بود البته حضور مداوم محمد هاشمی و اظهار ارادتمندی و خاکساری و مرید و نژاد بازی او هم بی تاثیر نبود و حتی یک دهه محمد امجد و محمد هاشمی منبر می رفتند و حاج آقا شده بود پا منبری اینها.

شیخ، دیکتاتوری موسوی در مقابل رای اکثریت مردم را نمی دید، ایستادن او را در برابر قانون را نمی دید، ولی خطای یک پاسبان و درجه دار را در برخورد با آشوبگران اغتشاشگران را فریاد میزد».

آنچه بر می‌آید آیت‌الله محمود امجد استاد عرفان و اخلاق دیروز، ‌ امروز مفتون فتنه اطرافیانش شده و نتوانسته به مانند علمای بزرگ و بنامی چون آیت‌الله جنتی، مرحوم حجت‌الاسلام حسنی و بسیاری از علمای دیگر خود را از فتنه اولاد و ذی‌نفوذان برهاند.

فتنه اطرافیان مسئله ای است که در طول انقلاب عده‌ای از آن پیروز بیرون آمده و عده‌ای نیز در آن شکست خورده‌اند و سرنوشت امجد و منتظری درسی است که می تواند چراغ راه همه خواص باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 69
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    80 15
    پناه بر خدا از شر شیطان درون
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      26 11
      فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد// آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد// فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان// در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد// فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی؛// فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد// فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی// فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد!// فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده// یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد// فتنه شاید تابی از زلف پریشان نگاری// فتنه شاید خوابی از آن چشم فتّان بوده باشد// فتنه شاید اینکه دارد شعر می خواند برایت؛// وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد// ذرّه ای بر دامن اسلام ننشیند غباری// نامسلمانی اگر همنام سلمان بوده باشد// دوره ی فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را// آنکه در این کربلا عبّاس ِ دوران بوده باشد// فتنه خشک و تر نمی داند خدایا وقت رفتن//  کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد//
    • عبدالله مومن IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      22 6
      هر مومنی که داستان عبادت یک میلیون ساله شیطان و رانده شدنش از درگاه خداوند متعال را شنیده باشد در مقابل انحراف این افراد. ذره ای متزلزل نخواهدشد و فقط به حالشان افسوس خواهد خورد
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    32 28
    چه شبهای قدری که پای منبر ایشان در کوی دانشگاه بودیم... پناه می بریم به خدا از سوء عاقبت... انشالله که این اخبار دروغ باشه...
    • مجید۳۸۸۸ IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      3 0
      اگر استدلال ایشان در مورد نان حلال و راستگویی درست باشد الان که این وضعیت را از وی میبینیم طبق همین قاعده خودشان هم نان خودشان حلیت لازم را نداشته و هم خودش فرزندشان
    • دیدگا IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      7 0
      استاد اخلاق و عرفان بحثش جدا از بینش سیاسی هست که متاسفانه در زمان فتنه، همه چیز با هم خلط مبحث میشه تا بشه از آب گل آلود ماهی های درشت تری صید کرد!
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    40 21
    دشمن با نفوذ در بیت این شیخ که می گوییدمعلم اخلاق هم بوده باعث انحراف شیخ از انقلاب و ولایت فقیه میشود تا جایی که آقای امجد یک مجرم امنیتی را شهید می خواند و ولایت فقیه را عامل کشته شده های از اول انقلاب تا حالا می داند پناه برخدا خدا کسی به خودش وا مگذار که راه حق را گم می کند
  • محمود خطیبی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    42 34
    چقدر رهبر عزیزمان مظلوم هستند.خدایا فرج آقا صاحب الزمان را برسان.آمین
    • علی IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      5 4
      اینکه حضرت آقامظلوم دلش رعوف هیچ تردیدی نیست. همانگونه که مولایمان حضرت اَباعبدالله الحُسین مظلوم بوده.واکنون حضرت آقا بهترین ونزدیکترین یارانش سرداردلها حاج کاظمی. حاج حسن تهرانی مقدم که ارزش کل دشمنان جای پای کفششان هم نمیتواندبشود.درکل اولا حضرت آقا درسایه خداوندمتعال قرارگرفتند خدایارو یاورش است.دوماََ کل مُسلمین جهان دررکاب حضرت آقاهستیم هستید هستند.جانم فدای رهبرفرزانه.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    17 21
    اش آنقدر شور شد که ‌‌.... ولی خب همیشه سر از زیر برف میشه آورد بیرون
  • گمنام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    20 41
    بنده حدودا هجده سال پیش به پیشنهاد یکی از دوستان به مراسم شب قدر در دانشگاه تهران رفتم / همون موقعش هم از این امجد خوشم نیومد / الان روشن شد که اون خوش نیامدن کاملا به حق بود
  • امیر IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    26 17
    وقتی امجد و امثالهم را می بینم یاد ابوموسی اشعری ها می افتم. لعنت خدا بر هر چی ساده لوحی و...
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    36 17
    آقای امجد انسان خوبی هست
    • صادق IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      14 11
      بله چون به نایب امام زمان تهمت و افترا زد آدم خوبی است!!!
    • IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      5 5
      آقاشو نمیدونیم ولی خودش رسوا شده!
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      4 2
      امجد انسان خوب ی هستش
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    23 7
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    29 35
    مرگ برضدولایت فقیه
  • رضا (انقلابی) IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    35 35
    هر چقدر زمان میگذره ایمان قلبیم به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری بیشتر و بیشتر میشود.این حقیقت داره که میگه زمان هویت آدم ها رو مشخص میکنه. حزب فقط حزب علی؛رهبر فقط سید علی
  • DE ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    10 7
    هشدار. شاید این مسائل جزو مشکلات و موانع اساسی باشه ولی فعلا مشکل اضطراری و فوری جامعه اینه که به دلیل سوءمدیریت توسط مدیران و مسئولان داخلی، متاسفانه جامعه گرفتار یک سری گره ها و انسدادهای حقیقی داخلی در عرصه «مدیریت اقتصادی» و «مدیریت بهداشت و سلامتی» شده ((( نکته هولناک اینه که عده ای رسما تلاش میکنن این گره ها و انسدادهای حقیقی مدیریتی داخلی رو پشت «گره ها و انسدادهای ساختگی و کاذب، مانند FATF و پالرمو و CFT » قرار بدن و به فراموشی بسپارن و قطعا این کار برای پیشبرد یک هدف مخفیانه دیگه، انجام میشه. برای ایجاد «گره ها و انسدادهای کاذب و ساختگی» ، از تکنیکهایی مانند « آدرس غلط» و «تحریف حقیقت» و غیره استفاده میشه و در این راستا، افراد نفوذی و همچنین شخصیتهای مبهم و موذی، با کمک برخی رسانه ها، رسما نقش آفرینی میکنن. مثل همین ماجرای لوایح خارجی FATF و پالرمو و CFT که اساسا یک آدرس غلط بسیار خطرناک برای جامعه هست و توسط همپیمانان آمریکا به کشورمون پیشنهاد شده)))...وگرنه چرا اخیر باب شده که در برهه های حساس و سرنوشتساز که افکار عمومی جامعه باید مشغول تلاش برای شناختن راه حل درست و کارآمد مسائل جامعه باشه، ناگهان شاهد حاشیه سازی ها و «آدرس غلط» ها، و همچنین شاهد بیان جنجالی شبهات مسائل بلندمدت و تخصصی و بنیادین، هستیم؟؟؟؟ و حتی بعضی از مسئولان و چهره ها و رسانه ها و حتی خود رئیسجمهور، موارد تخصصی مثل «رفراندوم» رو به این شیوه جنجالی مطرح و بلند میکنن؟؟؟؟ و حتی اشخاصی مثل تاجزاده هم ناگهان ایده دستکاری در کلیت ساختار بنیادین جمهوری اسلامی رو مطرح میکنن؟؟؟ یا این شیخ امجد که جنجال درست کرده بر ضد رهبری. همزمانی اینهمه جنجالهای انحرافی و کاذب واقعا نمیتونه اتفاقی باشه. و خطر بزرگی رو میشه حس کرد. اینطوری افکار عمومی جامعه فرصت شناخت «گره ها و انسدادهای حقیقی مدیریتی داخلی» رو از دست میده و مشغول «گره ها و انسدادهای ساختگی و کاذب» میشه تا در انتخابات دچار اشتباه بشه و رای خودش رو به یک فرد تنبل و مرفّه و بی درد و حرّاف بده و ایران در سرازیری افول و تضعیف بیفته.
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    20 18
    ملاک حال فعلی افراد است که خیلیها (مثل منتظری و امجد آخرهاش خراب کردند.اینها خوارجان زمانند
  • اسماعیلی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    11 2
    والعاقبه للمتقین
  • علی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    17 20
    آیت الله منتظری قربانی اصلی شد که خودش بنیانش را در قانون اساسی گذاشت. مرد وارسته ای بود.
    • حسین IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      10 8
      منتظری وامحدبهترازطلحه وزبیرصحابی پیامبرنبودن منیت وغروروعدم بصیرت واعتمادبه اطرافیان بدون توجه ودرک وعقلانیت اینهاراعاقبت به شروبدبخت کرد وگرنه اسلام و لایت فقیه موجب سعادت است
  • JP ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    9 12
    من هرجور حساب می کنم برام قابل درک نیست..!!! یا آلزایمر سیاسی گرفته اند ...یا حب دنیا ..یا هردو ...اخه کسی که تمام سال های انقلاب و نظام را درک کرده چطور به این نقطه می رسد...؟؟ اونم عالم دین....تاریخدان دین....!! خدایی قدر جوونا رو بدونید...همونایی که با تیپ های مختلف پای سخنان امثال رایفی پور می نشینند....!! بازهم مساله اساسی این است کی صداوسیما به بازگویی و کنکاش مستمر فتنه می پردازد..؟؟ یک شبه نیست...بلکه مستمر هست...پابپای انقلاب می آید...!!
    • علیرضا محمدی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      7 6
      وقتی آدم خیلی خوبی می شوی، شیطان به همان اندازه در تلاش است گمراهت کند، هر که بامش بیش برفش بیشتر، فقط کافی است پایت جایی بلغزد و از راه اشتباه بر نگردی و توبه نکنی، آنگاه از همان نقطه های بالا به نقطه های پایین سقوط خواهی کرد . این است که گاهی از ارش به فرش میرسی
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    9 2
    وعتصموبحبل الله ولاتفرقو
    • مصحف شریف IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      5 0
      و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    7 13
    باید هر چه سریعتر ایشان را متوجه انحراف فرزندش بکنند.چون در صورت بازگشت ایشان تبلیغات دشمنان نتیجه کاملا عکس خواهد داد.البته با دلایل متق که ثابت شود فرزندش علی رغم خوردن حلال در خانه ایشان ولی به خاطر خوردن نان حرام در خانه خودش به این روز افتاده است .میگویند ایت الله شیخ فضل الله نوری از پسرش به قولی چشم میزد.دلیلش را از شیخ پرسیدن شیخ گفت فرزندم به خاطر اینکه مادرش شیر نداشت توسط زنی که بعدها فهمیدیم ناصبی بوده است یکی دو روزی شیر داده شده است.این فرزند در پای چوبه دار پدرش دست میزد.قرار نیست لقمه حرام به دست ایت الله امجد به پسر خورانده شده باشد.
  • معین IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 12
    انسانهای پاک فطرت و پاک زیست چهره ی روشنی دارند مانند آیت الله محسن قرائتی وزنده یاد حاج آقا راستگو و....نه ب حساب این آدم خاکستر رو و شیطان صفت که میخاد هم از توره بخوره و هم از آخور.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      0 4
      امجد خطا رفته درسته اما اون چهره روشن یا تیره حالت فیزیکی و مادی نیست که با چشم ظاهر دیده میشه.
  • mojtaba SE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • سلام IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 8
    آخه تو دیگه چرا؟
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    12 2
    همه از درون فروریختن فقط مشرق با ثبات و استوار داره به راه خودش ادامه میده
  • علی IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    8 7
    در قرآن حکیم آمده : مالکم و اولادکم فتنه.. پس باید مراقب بود که آن دو در ما گرفتاری ایجاد نکنند.
  • مدافع ولایت IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    10 13
    درجامعه اسلامی ، اعتراض به حاکم اسلامی حق هر مسلمانی است ، ولی آیا اعمال این حق شرایط و حدودی ندارد و آیا میشود از تریبون دشمن از حاکم مسلمین اعتراض کرد؟و آیا میتوان بگونه ای و به صورت علنی از حاکم مسلمین (ولایت فقیه) اعتراض کرد و موجبات خوشحالی دشمنان اسلام ومنافقین را فراهم نمود؟! عقل ومنطق اینگونه اعمال حق را ولو اعتراض هم بحق باشد را ناصواب میداند وچون باعث تضعیف نظام وحکومت اسلامی و اقتدار اسلام عزیز است چه بسا گناه کبیره هم باشد . راه صواب اینست که آقایان اگر اعتراضی دارند در چهارچوب قانون وشرع مقدس و بگونه ای که دشمن نظام اسلامی شاد نشود و دستاویز تبلیغات رسانه های دشمنان اسلام نشوند در جلسات محرمانه اعتراض خود را مطرح نمایند ، باشد که در جهت اعتلای اسلام و نظام اسلامی مفید واقع شود.
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    9 12
    عوض نشده شما نشناختی پول مقام شهرت کورش کرده
  • ناشناس IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 2
    همه احاد ملت ایران نفرت خود را علیه کسانیکه به دروغ خود را پیرو ولایت فقیه میدانند،اگاه شدند و امجد را هم جزو خوانین میدانند و حرفهایش هیچ ارزشی نزد ملت ایران ندارد و باید محاکمه شود.
  • م IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 4
    سلام کاش مشرق با دقت بیشتری تحقیق وتحلیل میکرد عنوانهای اولیه برای این شیخ نادان همه اشتباه بود تمام این ادعاهای تلمذ در محضر اساتیدی که نام بردید را مرحوم آیت الله خوشوقت برای امجد رد میکرد او را از مرید بازی نهی کرده بود یک عکس با کسی داشتن و یک بار درِ مدرس علامه طباطبایی و غیره را باز کردن و نگاهی به درون کلاس کردن که نامش شاگردی نیست اگر واقعا تلمذ کرده بود که این نبود از سال ۷۳ با این آخوند بی سواد و خود بزرگ بین آشنا شدم اول و آخر امجد یکی است اول هم همین بوده چرا میگویید استاد اخلاق صرف مرید بازی و فریب جوانهای صاف دل با چند جمله عرفانی به نقل از بزرگان که درس اخلاق نیست امجد جز شوخی های سبک و لودگی هیچ نداشت بنده در سال ۷۶ کاملا متوجه شدم نفوذی نفاق جدید است در روز دوم خرداد ۷۶ بشدت از خاتمی حمایت میکرد یک بار هم جلوی مریدانش با من دست به یقه شد چون پی برد که برای من لو رفته او با هماهنگی پسرش (نفوذی دوم خردادی ها) بود مشرق آخرهای مطلب در خصوص امجد و موضوع پسرش تقریبا درست بود(و البته بازهم پسر دارد که وکیل هم شده)
  • خانواده شهید IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    ۷۰سال عبادت یک شب به باد میره که رفت.فرزندان نحس خیلیهاباعث شدند که پدرانشان باآنهمه سابقه درخشان به یکباره به بادفناروندوبه جهنم روانه گردند.این هم از امجد.خدایاماراآنی حتی آنی بخودمان وا مگذار .آمین یارب العالمین.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    7 11
    کلام منافق تو را به تعجب واندارد ای پیامبر نص صریح قران
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    7 7
    میزان حال فعلی افراد است امام خمینی رحمته الله علیه
  • قورباغه ابو عطا IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک.
  • مسعود IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    هرکسی نظرشد.محترمه .باید دلیاش راپرسید
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    امام خمینی (ره): خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 2
    احتمالا پسر این مرد بزرگ مطالبی را به ایشان القا نمودند که احتمالا شبه در درستی نظر پیوا کروه وهمین امر باعث علم الیقین استاد شده و در صورت امکان بتید دم فرزندشان رادید والا خود استاد هم متاسفانه بان همه گذشته تابناک قربانی سوتفاهم و نقطه تنش جدید خواهد شد .
  • ناشناس IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    خواهشا توو همه موارد نطر ندین
  • مصطفی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 4
    غلط کرده اونکسی که زم را شهید بنامد زم یک خیانتکاری بیش نبود لعنت به زم
  • امیر IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    پارازیت از خود درخته .
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    پیامبراسلام صلی الله علیه وآله وسلم میفرمایند: ازفتنه های آخرالزمان کراهت نداشته باشید،زیرا منافقان را رسوا میسازد!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 3
    دست از مرده منتظری هم بر نمیدارید
  • ناشناس DE ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 2
    بهتره قضاوت نکنیم . این قضاوت ها ممکنه یقه خودمان را بگیرد .
  • حامد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 3
    ایمان و ولایت پذیری واقعی رو باید از اون مدافع حرم بیست و چند ساله یاد گرفت.
  • حاج عبدالله IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    انَّ النَّفسَ لَأَمّارة بِالسُّوء اِلّا ما رَحِمَ ربّی باید خداوند دست انسان در برابر نفس اماره و شیطان را بگیرد. و گر نه سقوط از آسمان بر دل زمین خواهد بود. و بصیرت یزرگترین لطف خداوند است به بنده اش که بهر کس نمی دهد. زیرا عمل ، معرفت و اخلاص لازم است.
  • صادقی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 2
    متاسفم برای امجد
  • محمد زاده IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    امام خمینی (ره): در حوزه‌های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عده‌ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می‌زنند که گویی وظیفه‌ای غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه‌های علمیه کم نیست.
  • روح الله IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    پناه به خدا از سر شیاطین ،منافقین ونفوذیا خدا ان شاالله به راه راست هدایت فرمایید
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    امام خمینی (ره): استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد، دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربه ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌های نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‌ای کارگر شده است
  • مجید IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 0
    اینقدر که ازین آخوند های ساده لوح ضربه خوردیم از آمریکا و دشمنان خونین ضربه نخوردیم
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 3
    جانم.مالم.فدای سید علی خامنه ای
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 0
    بابا اول بروید توجیهش کنید(که درمرحله جهاد،جنگ وشهادت واقعی با دشمنان هستیم) بعد اینقدر بهش توهین کنید
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    العیاذباللّه... العیاذباللّه... تازه میفهمی قرآن میفرماید: مال و فرزند، امتحان است... امتحان...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس