کد خبر 1159131
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
بورس نمایه

در نه ماهه ابتدای سال جاری بوررس بیشترین و مسکن کمترین سود دهی را داشته است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در نه ماهه ابتدای سال جاری بوررس بیشترین و مسکن کمترین سود دهی را داشته است. در این میان نیز سکه، طلا، کالاهای بادوام( خودرو و لوازم خانگی) و دلار به ترتیب بالاترین بازدهی‌ را به ثبت رساندند.

بورس

بازار سهام در نه ماهه ابتدای سال ۹۹ با ۱۸۰.۸ درصد بازدهی، پرسود ترین بازار در میان شش بازار مالی بوده است.

شاخص بورس که سال جاری را در سطح ۵۰۸ هزار و ۸۷۹ آغاز کرد، طی نه ماه با رشدی ۹۲۰ هزار و ۲۴۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۲۴ واحد رسید.

سکه

سکه تمام بهار آزادی ابتدای سال شش میلیون و ۲۰ هزار تومان قیمت داشت و تا ۳۰ آذر ماه به ۱۱ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.

بنابراین سکه با پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت توانست ۸۹.۷ درصد سوددهی داشته باشد.

طلا

طلا سومین بازار پر بازده در نه ماهه ابتدای امسال بوده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار سال را با قیمت ۶۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز کرد. این فلز گرانبها تا پایان نهمین ماه سال به نرخ گرمی یک میلیون و ۱۳۷ هزارتومان رسید.

بنابراین طلا تا اینجای سال موفق به ثبت ۸۴ درصد بازدهی شده است.

کالای بادوام

بر اساس گزارش‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کنند که ماهانه از سوی مرکز آمار ایران منتشر می‌شود، کالاهای بادوام شامل خودرو و لوازم خانگی از فروردین تا پایان آذر ۷۹.۵ درصد بازدهی داشته‌اند.

دلار

هر دلار سال جاری را با قیمت ۱۴ هزار و ۸۹۶ تومان آغاز کرد. طی نه ماه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیممت داشت. بنابراین تا پایان آذر به نرخ ۲۵ هزار و ۳۹۶ تومان رسید.

با این حساب هر اسکناس آمریکایی تا اینجای سال ۷۰.۴ درصد سوددهی داشته است.

مسکن

بررسی گزارش‌های مرکز آمار ایران حاکی از این است که مسکن با ۲۳.۴ درصد بازدهی کمترین سود را میان ۶ بازارمالی داشته است.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    3 0
    دست دولت درد نکنه ! صندوقهای دارا یکم و پالایش یکم سود بالایی رو تقدیم مردم کرد !! مخصوصا پالایش یکم !!! گره مشکلات اقتصادی مردم رو گشود !!!
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    2 0
    اقای نوبخت خجالت بکشید سود بورس پیشکش شما اما وقتی بنده ۷۰ درصد سرمایه ام توسط جبران کسر بودجه شما پودر میشود یعنی بنده ۲۰۰ میلیون تومان در بورس به دعوت دولت در مرداد ماه سرمایه گذاری کردم نه تنها سودی عایدم نشد بلکه ۱۴۰ میلیون تومان از سرمایه ام پودر شد و رفت به حساب دولت یعنی حقوق ماهیانه بنده ۵ میلیون بوده که شما معادل ۲۸ ماه حقوق به بنده بدهکار هستی متاسفم برای مدیریت مسخره شما و خصوصا وزیر مکار اقتصاد
    • یوسف IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      1 0
      واقعا مسئولین کشور پاسخ شایسته برای امثال این افراد که متضرر شده اند را دارند یا بهتره استعفا بدهند و جای انها نیروهای مخلص سپاه به کمک مردم بشتابند!؟
  • محبوبه IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    شرم بر شما مسولان باشه حجااااالت بکشید . البته که بازار بورس برای شما پر سودتر بوده. شوهر بیچاره ام ماشینش و تمام سرمایه زندگیش رو گذاشت داخل بورس‌ .۲۲۰ میلییون گذاشت بلکه بتونه سقفی واسه بچه هاش بخره.ولی همش ررررفت حتی یه پراییید داغون هم نمیتونه بخره.‌ .تف بر شما چطور میتونید سرمایه مردم رو این جوری بخورید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس