کد خبر 1159050
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
صنعت نفت شیل آمریکا بدترین سال خود را تجربه کرد/ ناکامی ها در ۲۰۲۱ ادامه دارد

ورشکستگی‌ شرکتهای نفت آمریکا در ۲۰۲۰ افزایش یافته که اکثر آنها مربوط به شرکت‌های شیل می‌شوند. این روند احتمالاً در ۲۰۲۱ شدت می‌گیرد.

به  گزارش مشرق به نقل از رویترز، سهام نفت و گاز آمریکا و فعالیت‌های حفاری رو به افزایش است ولی سال فاجعه بار ۲۰۲۰ برای صنعت انرژی آمریکا باعث شده روزهای رونق شیل برای همیشه از دست برود .

کاهش شدید هزینه‌ها به همراه سقوط تقاضا برای سوخت و کاهش قیمت نفت به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به دوره صدرنشینی آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت دنیا پایان داده است. صنعت شیل آمریکا سال جدید میلادی را با تولید ۷.۴۴ میلیون بشکه در روز آغاز می‌کند یعنی ۲۰ درصد کمتر از آغاز ۲۰۲۰.

بیشتر بخوانید:

تغییرات اقلیمی چگونه به موضوعی راهبردی در حوزه امنیت ملی آمریکا تبدیل شد؟

تولیدکنندگان شیل به‌خاطر وام‌گیری بالا جهت توسعه تولید و همچنین کاهش هزینه‌ها و تولید به منظور پایین آوردن میزان ضرر و زیان، ضربه سختی خورده‌اند.

افزایش تقاضا برای سوخت‌های پاک‌تر بدین معناست که مصرف جهانی نفت هرگز به اوج خود قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد. اوپک و متحدانش قصد افزایش تولید خود را دارند که باعث توقف تلاش‌ها برای از سرگیری فعالیت در برخی میادین شیل می‌شود.

هزینه شرکت های نفت در سال آینده میلادی به ۵۴ میلیارد دلار می‌رسد که کمی بالاتر از سطح ۲۰۲۰ است، ولی هنوز هم تا ۱۰۴ میلیارد دلار  ۲۰۱۹ فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

بازار جهانی نفت به کدام سو خواهد رفت؟

تولید کنندگان بزرگ شیل مثل پایونیر نچرال ریسورسز، دیاموندانرژی وکونوکو فیلیپس پیش‌بینی می‌کنند تولید در سال جدید کمی بالاتر از سطح فعلی ثابت بماند.

قیمت نفت آمریکا در سال جاری میلادی برای اولین بار در تاریخ به محدوده منفی رسید؛ تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا به پایین‌ترین رقم سقوط کرد و اکسون موبیل از شاخص صنعتی داوجونز بیرون رفت.

شرکت‌های انرژی و پتروشیمی آمریکا با کاهش قیمت نفت تعدیل نیروی خود را آغاز کردند. ۱۰۷ هزار کارگر آمریکایی در این شرکت‌ها تا ماه اوت شغل خود را از دست دادند و۷۰ درصد این مشاغل از دست رفته دیگر باز نمیگردند .

بیش از ۲۰ هزار شغل در میادین نفتی شیل نیومکزیکو از بین رفته است. تحلیلگران می‌گویند تولید نفت آمریکا یک میلیون بشکه در روز در سال آینده میلادی کاهش می‌یابد. تولید نفت آمریکا ۶۷۰ هزار بشکه در روز در ۲۰۲۰ پایین آمده بود.

ورشکستگی‌های نفتی در ۲۰۲۰ افزایش یافته و ۵۳.۹  میلیارد دلار بدهی طی ۱۱ ماه اول سال جاری میلادی ثبت شده است که اکثر این ورشکستگی‌ها مربوط به شرکت‌های شیل می‌شوند. این روند احتمالاً در ۲۰۲۱ شدت می‌گیرد.

تنها نقطه مثبت برای شیل این است که سال ۲۰۲۰ رو به پایان است و اگر شرکتی در ۲۰۲۰ پابرجا مانده حتماً در هر سال دیگری هم می‌تواند به بقای خود ادامه دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس