کرونای انگلیسی انگلیس کرونا نمایه

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به نگرانی ها از ویروس انگلیسی، گفت: ویروسی که از طریق تنفس منتقل می‌شود احتمال انتقال آن به هر کشوری وجود دارد.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، افزود: با این میزان تغییر ژنتیک در این ویروس، میزان چسبندگی تاجهای ویروس بیشتر شده بنابراین میزان سرایت آن هم افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

جهش کرونا طبیعی است؛ مردم وحشت‌زده نشوند!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات کاملی درباره میزان کشندگی این ویروس منتشر نشده است، گفت: میزان اثرگذاری داروها و حتی واکسن‌های فایزر و مدرنا برای این ویروس زیر سئوال است و این ویروس مردم انگلیس را در آستانه سال نو تحت تأثیر قرار داده است.

رئیسی ادامه داد: این ویروس از ۳۰ شهریور در انگلیس و بیشتر در جنوب و جنوب شرق انگلیس البته با مرکزیت لندن، شناخته شد و بالاترین آمار شناسایی را داشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در انگلیس از ۳۰ شهریور تا هفته سوم آذر حدود ۱۱۰۸ بیمار را با تغییرات ژنتیکی شناسایی کردند و همزمان در دانمارک و استرالیا هم تعداد کمی از این ویروس پیدا شد بنابراین ترس از گسترش این ویروس در اروپا وجود دارد و به همین علت کشورهای اروپایی راه‌های خود را با انگلیس مسدود کردند تا جلوی سرایت آن را بگیرند.

بیشتر بخوانید:

احتمال شیوع ویروس جهش یافته کرونا از آمریکا وجود دارد

وی درباره احتمال انتقال این ویروس به ایران، افزود: ویروسی که از طریق تنفس منتقل می‌شود احتمال انتقال آن به هر کشوری وجود دارد که این بستگی به میزان رفت و آمدها دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در ایران پروازها را به انگلیس و بالعکس قطع کردیم و همچنین برای مسافران از تمام کشورهای اروپایی که قصد سفر به ایران داشته باشند اقدامات سختگیرانه در نظر گرفتیم از جمله باید با تست منفی وارد کشور شوند و در فرودگاه هم تست خواهند شد و حتی با منفی بودن تست آنها باید ۱۴ روز در منزل قرنطینه شوند.

وی درباره میزان آمادگی کشور در مقابل این ویروس، افزود: در ابتدا باید از انتشار و ورود افراد دارای این بیماری جلوگیری کنیم و با توجه به اینکه این ویروس نوعی از کووید جهش یافته است، بنابراین دوره ۱۴ روزه قرنطینه را در نظر می‌گیریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که در ۱۴ روز گذشته وارد کشور شدند را بررسی کردیم و اگر علائمی داشته باشند از آنها مراقبت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما دو نوع تست کووید ۱۹ در کشور داریم و راه شناخت این ویروس علاوه بر علائم بالینی، همین تست‌های موجود است.

رئیسی با اشاره به اینکه تمام پروازهای داخلی را کنترل می‌کنیم، افزود: راه مقابله با این ویروس یا مشابه آن، رعایت مقررات بهداشتی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    تازه مردم داشتن از شر ویروس چینی خلاص میشدن که ویروس انگلیسی از راه رسید و گفت: السلام علیکم و علیکم سلام؛ رحم الله من یقرا فاتحه مع الصلوات!
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    یعنی تا الان تست منفی نمیگرفتید اون وقت ما بیچاره بدبخت تا که نه پول خرید دارو وپول واکسن داریم باید جواب کوتاهی شماهارو بدیم هر کسی وارد ایران میشه از هر جایی باید جواب منفی بیاره تا کی تاوان اشتباهات شماهارو باید داد دیگه خوب الان هواپیماهای ماهان که نیستن این افساد طلب ها کجان که بگن جلو پروازها رو بگیرید یا چون از اروپا هست لال شدن
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    ای خدا نسل ات را برداره "انگل لیس"..خیری که نداشتی شرت دوباره دنیا را گرفت..تموم.این بدبختی ها دردنیا نشان غضب خداست که دامن گیربشرشده ..دستی بالاتر ازدست خدانیست مگرخداوند خودش ریشه ی این ویروس را بکنه ونابود کنه..وگرنه بشردربرابر قدرت خداوند عاجزوناتوان است-خداوندا بخاطر همه چی توراشاکریم ومابندهای خوبی برایت نبودیم وروسیاه وگناه کاریم..مارا ببخش واین بیماری را هرطورصلاح میدونی ازبشردور کن-
  • مجید IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    چرا دولت نمیخواد جلوی انتشار ویروس بگیره چقدر دیگه باید تلفات بدیم خدا رو خوش نمیاد مسولین خودشون در امانند ویه ذره به فکر مردم بیچاره نیستن تنها راه نجات اینه که فقط یه هفته همه مردم کشور در قرنطینه کامل باشن وبه هیچ وجه بیرون نیان از خونه ودولت میتونه کاملا جلوی رفت اومدها رو بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس