همایش حقوق شهروندی

اظهارات برخی مقامات دولتی در دفاع از جمهوریت و حقوق شهروندی، در تناقض با عملکرد آنهاست.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه دولتی ایران، دیروز تیتر خود را به سخنان آقای روحانی در همایش «حقوق اساسی و شهروندی» اختصاص داد و تیتر زد «دفاع از جمهوریت». اما مرور متن سخنان آقای روحانی، عموما از میل دولت برای نظارت‌گریزی و نیز دامن زدن به مجادلات سیاسی و حاشیه‌پردازی حکایت می‌کند.

ایران همچنین یادداشتی را از علی ربیعی سخنگوی دولت به عنوان «به‌دنبال حقوق شهروندی» منتشر کرده و مجددا به مباحث سیاسی خاصی که دغدغه برخی سیاسی‌کاران است، پرداخته است.

بازی با واژگانی مانند جمهوریت، حقوق شهروندی و قانون اساسی در حالی است که دولت به بسیاری از حقوق شهروندان و از جمله اولویت‌دارترین آنها در بخش مسکن و اشتغال و رفاه و آموزش عمومی بی‌اعتنایی کرد، یا خلاف لوازم این حقوق عمل کرده، چنانکه اکنون مسئله اشتغال و ازدواج و داشتن مسکن، تبدیل به دغدغه بسیاری از جوانان و دیگر شهروندان شده است. به‌عنوان مثال روزنامه ایران در صفحات داخلی خود اذعان کرد «متوسط قیمت مسکن و زمین نسبت به سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    8 2
    حقوق شهروندی تو نگاه شما یعنی 78 و 88. یعنی 96 و همین ماجرای بنزین. اگه خیلی دغدغه ی مردم رو دارین چرا از اومدن بین مردم واهمه دارین؟ اهان یادم نبود دستورات رئیس ستاد کرونا رو گوش میدین!
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 0
      اصلاح طلبان اگر رفع مشکلات اقتصادی مردم برایشان مهم بود، به طرح ضدتحریمی ‌مجلس که تصویب و به قانون تبدیل شده، حمله نمی‌کردند.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 0
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. طرفداران و تصویب کنندگان برجام ، باعث حفظ تحریم ها شدند.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    3 2
    ترو خدا ولمون کنید خسته نشدید از حرفای تکراری بی نتیجه ما که خسته شدیم از همه شماها
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 0
    اقتصاد نیوز1399/10/3 : «صرافی بانک ملی ایران امروز قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۵,۶۳۰(بیست و پنج هزار و ششصد و سی تومان) اعلام کرد.» مردم شریف ایران ببینید شمارا به خدا این تیم اقتصادی دولت آقای روحانی چه روزی به سر این ملت آوردند، دلاری که روزگاری حتی در اوج گرانی دولت قبل حدود3200تومان بود حالا با چه رویی که اول دلار معروف به دلار جهانگیری (4200) بعد دلار نیما بعد دروغکی دستگیری چند نفر در چهار راه استانبول و فردوسی و..، بعد شل کن سفت کن دلاری و دلالی دلار دولتی ، جبران کسری بودجه ( حتی تا 1/5 برابر) بنزین و هنوز هم به وعده داده شده واینکه درآمد حاصل ازبنزین کجا می رود( به طور کامل دست ملت نمی آید) معلوم نیست، بعد بهانه ارز سنا والآن هم با چه رویی رسماً می نویسن و اعلام هم می کنند که نرخ صرافی بانک ملی 25630تومان) علی برکة اله
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    خدا رحم کنه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    از منظر روحانی حقوق شهروندی این است که همه خفه شن فقط ایشان صحبت کنند.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    جناب رئیس جمهمور سال 1400 سال پر خیر و برکت خواهد بود برای مردم با رفتن تیم نا کارامد وتحمیل نکردن واکسن الوده خارجی به مردم و اطاعت محض از رهبری وهدایت مردم به خیر و نابودی ستون پنجم دشمن در کشور واخراج امریکای لعین از منطقه واز همه مهم تر انتقام سخت از دشمنان قسم خورده
  • ق IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    حقوق شهروندی که لیبرالها مد نظرشان است همان حفظ حقوق جاسوسان و جهودان مخفی که شبکه فساد اقتصادی وسیاسی را راه انداختند!!! اون قهقهه های مستانه اون کاخهای تصاحب شده بانک مرکزی شخصی شده و هزاران کثافت کاری دیگر حقوق شهروندی نیست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس