لعیا جنیدی - کراپ‌شده

مرور موضع‌گیری مشترک برخی مدیران فعلی و سابق دولت در کنار شمار مشی روزنامه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد دنبال فضاسازی برای نارضایتی و اعتراض هستند که معمولاً آب گل‌آلود برای ماهیگیری ضدانقلاب است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اخیراً لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور، طی چند اظهارنظر مدعی شده «برای امکان و فضای اعتراض مردم فراهم شود». روزنامه آرمان از قول وی تیتر زده «اعتراض حق ماست، کجا تجمع کنیم؟ باید محلی برای اعتراضات تأمین شود»!! این روزنامه همچنین تیتر مشابهی از سوی اعضای شورای شهر تهران منتشر کرد، بی‌آنکه حتی یک سطر عذرخواهی شهرداری و شورای شهر درباره بی‌کفایتی در روز برفی خیابان‌های تهران از قول این عده منتشر کند و حال آنکه درست زده بود که اعضای شورای شهر و یا شهرداران مقصر، ضمن عذرخواهی از مردم، استعفا می‌دادند.

بیشتر بخوانید:

امضای «شهین‌دخت مولاوردی» پای بیانیه ۷۷ اصلاح‌طلب


خانم جنیدی همچنین در نشست شورای هماهنگی حقوقی و دستیاران حقوق شهروندی گفته است: مصر شده‌ایم، مصوبه تجمع امن به انجام برسد.


وقایع روزهای اخیر توجه ما را جلب کرده است. معاونت حقوقی مصر شده مصوبه تجمع امن را در تعاملی با دیوان عدالت به انجام برساند. در این حوادث متوجه شدیم چه‌قدر بودن شرایط برای ایجاد اعتراضات مسالمت‌آمیز و جلوگیری از ایجاد بخش خشونت‌آمیزش مهم است.


وی گفت: به موجب اصل ۱۱۳ رئیس‌جمهور مسئولیت اجرای قانون اساسی را دارد و باید برای اجرای مسئولیت خودش که در فصل سوم آمده است کاری کند. مصداق این عمل می‌تواند متفاوت باشد. مصداقی که آقای روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کرد ارائه، تدوین و اجرای منشور حقوق شهروندی بوده است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: تمام دستگاه‌ها مکلف هستند برای تحقق این منشور جدیت کنند. در نامه رئیس‌جمهور تکالیف به دستگاه‌ها ارائه شده است.


وی البته به اصول متعدد قانون اساسی که تأمین مشروع معیشت مردم از جمله مسکن و اشتغال و ازدواج و آموزش رایگان هیچ اشاره‌ای نکرده و در عین حال توضیح نداده که حقوق شهروندی به موازات دهن‌کجی به واقعیت‌های زندگی مردم، دقیقاً یعنی چه؟ و ناراضی و شاکی کردن مردم و سپس ادعای دفاع از حق اعتراض آنها، رویکردی عقلانی و وطن‌پرستانه است یا رفتاری خسارت‌آمیز و مشکوک به خیانت؟!


جالب اینجاست که حسام آشنا مشاور روحانی هم در اظهارنظر مشابهی مدعی شده امیدواریم امسال با احداث نهاد مستقل حقوق شهروندی، به دستاوردهای دولت اضافه کنیم(!)


یادآور می‌شود شبیه تحلیل‌های خانم جنیدی را شهیندخت مولاوردی معاون پیشین رئیس‌جمهور در روزنامه شرق و تحت عنوان «در دفاع از حق اعتراض مسالمت‌آمیز» منتشر کرده و روزنامه اعتماد نیز تحلیل‌های همسانی را به قلم کسانی مانند عباس عبدی و دیگران بازنشر نمود.»


در روزنامه کارگزارانی سازندگی نیز تحلیل‌ها و عناوین باسمه‌ای و زنجیره‌ای مشابهی دیده می‌شود که حاکی از سیاستگذاری مشترک در میان افراطیون مدعی اصلاحات می‌کند؛ مبنی بر اینکه اعتراض و نارضایتی مردم را مصادره به مطلوب کنند و از پاسخگویی سوءتدبیرهای پیاپی دولت شانه خالی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • مردم IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    27 11
    خوب بسیار هم کار درستی می کنند مگه چه اشکالی داره مکان و فضا برای اعتراض امن مردم ایجاد بشه ؟؟ مردم طبق قانون حق اعتراض امن دارند نباید همیشه اعتراضات مردم به دشمن ربط داده شود و با دخالت بیجا به آشوب کشیده شود
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      8 0
      «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در مراسم کریسمس سال جاری میلادی به پایگاه عین‌الاسد سفر کرد تا مراسم کریسمس را در کنار نظامیان آمریکایی در این پایگاه هوایی بگذارد.
  • ناشناس IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    35 1
    درمورد وضعیت معیشت مردم و....که هیچ کدام از مقامات حرفی نمیزنند!گویا به ایشان مربوط نیست..واما در مورد نحوه ومکان اعتراض ...که فقط گفته شده حق مردم هست...خب این حق چطوری ادا میشه؟چطور مجوز اعتراض داده میشه؟صدای مردم گرسنه که دیگه چیزی ندارند به کجا میرسه؟
  • مجتبی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    37 8
    وسط کویر لوت بهترین جا برای اعتراضه
  • رضا IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    46 3
    سلام این دولت گند زده به اقتصاد مملکت . خدا لعنتشون کنه.
  • علی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    43 0
    صداقت خیلی وقت است از دولت مردان رخت بر بسته
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    23 1
    صداقت خیلی وقت است از دولت مردان رخت بر بسته2424
  • علیرضا ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    39 1
    باید قبول کنیم کار دولت در این زمینه غاشتباه بوده! مشروعیت دولت از حق رای مردم بوده آنگاه چنین مردم را غافلگیر می کند؟؟؟!!! نمی توانستند قبل از تصمیم به اجرا چنین موضوعی که با زندگی همه ما مربوط می شود حداقل روشنگری کنند؟؟ بنده به عنوان یک شهروند احساس می کنم دولت فقط برای مشروعیت بخشیدن به خود رای ما را می خواهد و ما بیگانه هستیم و حتی حق اعتراض را هم نداریم!!! این بود نتیجه حقوق شهروندی!!! نه آقا دیگه بازی بسه خسته شدیم!!!!
    • تورج IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      28 1
      ياد جلسات بي شمار دولتي ها با غربي ها پشت درهاي بسته مي افتم. چه احترامي براي مردم قائل هستند؟
  • ایرانی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    24 10
    این پیشنهاد رو به گوش دولت برسونید لطفا . پیشنهاد میشه یک مکان بیابان مانند رو دولت انتخاب کنه و به انواع سنگ و شیشه تجهیز کنه تا معترضان تشریف ببرن اونجا هر چی دلشون میخواد فریاد بزنن و شیشه خرد کنن.البته بعید میدونم ستون سومی های داخلی و خارجی موافق این طرح باشن و اگه اجرا بشه شاید به تعداد انگشتان دست و پا بیشتر نباشن و آبروشون میره و کاسه کوزه شونو جمع میکنن
  • محمد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    31 1
    خانم جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری می گویند نمایندگان مجلس از تصمیم بنزینی آقای روحانی خبر داشتند نمایندگان مجلس می گویند ما خبر نداشتیم، چرا شفاف سازی نمی شود کدام طرف کوتاهی کرده است؟
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      12 0
      خانم جنیدی همان اول کار روشن کنید نمایندگان از این تدبیر بنزینی خبر داشتند یا نه؟ با سند و مدرک لطفاً
  • قائم IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    18 1
    این مکان اعتراض اول باید از آقای آخوندی که مسکن مهر را خواباند شروع کرد همه آنهایی تحویل مسکن شان با تاخیر مواجه شده اعتراضات شان را چطور به گوش وزیر دیروز و استاد با حقوق چندین میلیونی امروز برسانند، طرح خوبی است تا راحت تر مشکلات مان را به گوش وزرا و مدیران برسانیم البته رودرو.
  • سروش IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    8 1
    یعنی دولتی ها حاضرند ملت رودرو انتقادات و پیشنهادات سازنده شان را به گوش شان برسانند، یعنی دولتی ها حاضرن خودشان پیش قدم شوند برای شنیدن اعتراضات تا برای بقیه هم جا بی افتد.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    7 2
    این مکان اعتراض اول باید از آقای آخوندی که مسکن مهر را خواباند شروع کرد همه آنهایی تحویل مسکن شان با تاخیر مواجه شده اعتراضات شان را چطور به گوش وزیر دیروز و استاد با حقوق چندین میلیونی امروز برسانند، طرح خوبی است تا راحت تر مشکلات مان را به گوش وزرا و مدیران برسانیم البته رودرو.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    20 2
    خانم جنیدی چند سال است که معاون حقوقی رییس جمهور هستید یکبار شده بدون محافظ و راننده بیاید بیرون از ملت بپرسید زندگی شما چطور می گذرد؟ ما چیکار کنیم شماها مشکل کمتری داشته باشید.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    15 1
    متاسفم برای خودم و این ملت که نمی تونن ساده ترین حقوقشون رو احیا کنن
  • مهرداد IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    22 3
    وقتی موقع انتخابات به صدای شجریان و کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه رای میدیم تههه اش میشه این دیگه معیشت مهم نبوده اینا هم تا تونستن معیشت رو سخت کردن......
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    13 0
    واقعا مردم ناامید شدند در مورد رفتار نادرست مسئولین در زمانیکه بنزین سهمیه بندی شده بود رئیس دادگستری یک شهرستان داشت شب با ماشین دولتی خاواده خودشو در شهر میگردوند که واقعا روی رفتار مردم تاثیر داره بنده اینکار ایشونو گزارش هم دادم ولی گویا قرار نیست با چنین رفتارهایی برخورد بشه و من نوعی فکر میکنم بنزین سهمیه فقط برای من در نظر گرفته میشه
    • TR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      1 0
      کدام شهرستان؟ چه وقت؟ با اسم و عنوان بگو . تا بشود پیگیری کرد.
  • سید محمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    28 0
    اول مردم راناراضی میکنند وآنان رابه خیابانها میکشند !! وبعدخودشان رادرصف مردم قرارمیدهند واعتراض میکنند !!! اینهم ازعجائب روزگاره !!!
  • شكيبا IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    12 0
    خيلي جالبه ميگن ما نارضايتي ايجاد ميكنيم شما اجازه اعتراض بديد.اين چه منطقيه كه ايجاد نارضايتي و آشوب ميكنيد بعد به مردم ميگيد حالا بياييد اعتراض كنيد.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    10 0
    اخه .........، نارضایتی رو عمه ی تو ایجاد کرده یا ما..؟؟ یه چی بهت میگما.. حیف پخش نمی کنه، حالا از نزدیک می بینیم همو، راستی به رئیس برجامت بگو کور خوندی، نمی تونی. :)
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    3 0
    یکی نالد ز درد بینوایی .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس