به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: از آقای ربیعی بابت این اعتراف تاریخی تشکر می‌کنم. ایشان می‌فرمایند: برای انجام تراکنش مالی و خرید دارو از کره جنوبی، اوفک(OFAC) باید تایید می‌کرد. اما کاش دقیق‌تر بفرمایند تا مردم روشن شوند که اوفک همان دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکاست.  یعنی مانعی که به آن استناد می‌شود، تحریم آمریکاست نه FATF. آقای ربیعی حتما می‌پذیرند که اگر به کنوانسیون‌های تکلیفی FATF هم بپیوندیم، مسئله اوفک برطرف نمی‌شود و باز هم نیاز به تایید اوفک هست، که نخواهد کرد. فلذا از دولت محترم تقاضا داریم کشور را بی‌جهت وارد یک سیاهچال دیگر نکند که چون برجام راه خروجی برای آن متصور هم نباشد و بعدها خساراتش بیفتد گردن "تصمیم نظام". اجرای توصیه‌های FATF مشکلی از ما حل نخواهد کرد، راه‌های خنثی‌سازی تحریم را هم خواهد بست. ما هم اینک از ۴۱ بند تعهدات خود به این نهاد، ۳۹ مورد را اجرا می‌کنیم، اما نه تنها مشکلی از ما حل نشده، بلکه موانع جدی در برابر نقل و انتقالات ارزی ما ایجاد کرده است. از طرف دیگر نیز ما را در لیست سیاه قرار داده‌اند. بلاتردید اولین اقدام دولت جوان حزب‌الهی توقف اجرای این ۳۹ بند خواهد بود تا موانع ایجاد شده بر سر نقل و انتقالات ارزی برطرف شده و قیمت ارز کاهش یابد. هرگاه تحریم نبودیم، استانداردهای اینها را هم اجرا می‌کنیم.

اما آیا خرید واکسن ممکن نیست؟ این یک دروغ بزرگ است. این بحث جداست که متخصصین امر خرید واکسن خارجی کرونا را یک تهدید امنیت ملی می‌دانند و توضیحات قابل تامل هم دارند. منتهی جریان تحریف حق ندارد جوری وانمود کند که "تحریم‌ها نمی‌گذارند حتی واکسن خرید کنیم"!

تجارت کشور با وجود تحریم‌ها برقرار است و در ۸ ماهه ۹۹ ما بالغ بر ۴۴ میلیارد دلار صادرات و واردات داشته‌ایم. اولا همت می‌خواهد که درآمدهای ارزی را در چرخه اقتصاد قرار دهد و کالا را تا رسیدن به دست مصرف‌کننده نهایی رهگیری کند تا نیازهای اساسی مردم بدون حاشیه سود دلالی رفع شود. ثانیا شجاعت می‌خواهد که قالب‌های بسته موجود را بشکند تا از وابستگی به این مسیر رها شویم و "آنچه داریم ز بیگانه تمنا نکنیم".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    8 0
    خدا به خیر کنه
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      25 1
      شما اینا رو می دونین و هیچ برخوردی نمی کنین؟ همین اقای ربیعی بعد از 1400 کجا میره؟ تو یه وزات خونه ای سفارت خونه ای جایی مشغول ادامه ی خدمت میشه نه؟ بله دیگه مسئولین مصونیت کامل دارن منتهی مردم عادی یه پفک هم بدزدن باید تا..... برن و ببینن برمیگردن یا نه! پخش نکن به درک :/
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      24 0
      دولت باید جواب دهد که چگونه است که پول باخته توسط قماربازان از داخل کشور توسط بانک های ایران به حساب برندگان در خارج را به راحتی آب خوردن می توانند انتقال دهند اما برای امور بهداشتی بانک های ما به OFAC و FATF نیاز دارند!؟
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      16 0
      تا زمانی که ملت خواب تشریف دارن، خیانت های هزار برابر بزرگتر از این هم انجام میشه و آب از آب تکون نمیخوره. واقعا مردمی که بعد از 41 سال هنوز نتونستن بین انقلابیون و غربزدگان، دوست و دشمن خودشون رو تشخیص بدن باید بلاهایی بدتر از خونهای آلوده فرانسوی و بمب های شیمیایی آلمانی نصیبشون بشه.
  • حسین IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    16 0
    حقیقتا برای حل مشکلات نگاه به داخل تنها راه پیش روی کشور هست و اکثریت مردم هم قبول دارند و این مردم کاملا نیازی و تمنایی از غرب ندارند اما متاسفانه اقلیتی کم؛ نفوذیها و دوتابعیتیها و پاپاهایی که آقازاده شون ساکن در غرب هست سرنوشت و زندگی مردم رو به زمین و آسمان گره میزنند و برای رسیدن به اهدافشون چه طوطئه های اقتصادی که انجام نداده اند!!! و چه بلاهایی که برسر مردم نیاوردن که خوشبختانه مجلس بعنوان قطب قدرتی دیگر از زمان تشکیلش باعث افت تلاطم امواج بلایای زندگی مردم شده است...
  • جواد IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    8 1
    خدایا این کشور بااین کارشناسهای کیلویی به کجا میرود بیخود نبست که با کوچکترین اخم امریکا تمام بازارهای مالی کشور بهم میلرزد ویکی یکی فرو میپاشد
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    2 22
    یک فرق داره اوفک اجازه خرید واکسن رو صادر کروه اما fatf مانع مبادله با ایران هست
    • مسعود IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      7 0
      چرند نگو اتفاقا این اوفک هست که اجازه تبادل ارز رو نمیده
  • DE ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    18 0
    راست گفتند که دربرجام 4000 ایرانی ازرجال سیاسی کشور دوتابعیتی شدند =ولایت شیطانو پذیرفتند .یعنی همواره منافع امریکارو درنظرگرفته ودرمقابل مخالفینش به ایستند . خلاصه کلام یعنی نفوذی درحکومت شدند
  • mojtaba SE ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    15 0
    کشوری که سرنوشت سیاسی و استقلال خودش رو با مدارا کردن با متظاهران و بازیهای رمانتیک و دروغ مشغول کنه ,یا شپش این جاسوس ها رو میگیره و یا بوی این موجودات بی ارزش خائن و مزدور رو میگیره ..دولت یهنی بزرگترین بنکاه اقتصادی کشور و گوشت رو دادی دست گربه!!!تعارف دارید با دزدها؟؟
  • مهرناز IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    11 0
    اقای ربیعی " با اعتراف تاریخی خود نشان داد " شیفته تفکر غرب بودن هم حدی دارد چرا؟ وارد بازی های افرادی شود " که تا خرخره خودرا در شیفته گی غرب غرق کرده اند.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 2
    خدا عوضشون بده
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    7 0
    واقعا چرا ربیعی نمیگه که همین اوفک اجازه واردات سایر داروهای مورد نیاز رو نمیده؛ حالا چی شده که برای واکسن اجازه صادر می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه تا کی باید منتظر این غرب گداها بود. نهادهای دیگه به فکر مردم باشند.
  • عباس IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    4 0
    اقای ربیعی چقدر خوب بود کمی هم در مورد خروجی برجام توضیح میداد.بعد در مورد اف ای تی اف صحبت می کرد
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 0
    مردم خواهان محاکمه ی مدیران نا کارآمد و خائن هستند نباید مصونیت داشته باشند و در جای دیگری به مردم ونظام ضربه بزنند . قوه قضائیه مسئول است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس