پرسپولیس دور بازیکن پرتوقع و پرحاشیه را خط می‌کشد؟

با جدایی بشار رسن از پرسپولیس خبرهایی از احتمال پیوستن رضا شکاری به تیم پرسپولیس منتشر شده است اما آیا شکاری بازیکنی است که بتواند با ویژگی‌های خاص اخلاقی‌اش به سرخپوشان کمک کند؟

به گزارش مشرق، رضا شکاری یکی از بازیکنانی است که گفته می‌شود ممکن است به زودی به جمع بازیکنان پرسپولیس اضافه شود و حالا که بشار رسن عراقی از پرسپولیس جدا شده، خبرهای مربوط به حضور شکاری پررنگ‌تر می‌شود. هرچند یحیی گل محمدی سرمربی فعلی پرسپولیس در یک دوره در تیم ذوب آهن با شکاری کار کرده است اما اتفاقاتی که این بازیکن در سال‌های اخیر رقم زده است، مثبت نبوده و چیزی جز ایجاد حاشیه و قهر کردن در کارنامه او دیده نمی‌شود.

جرقه‌ای که در همان ذوب آهن خاموش شد

شکاری با تیم ذوب آهن به فوتبال ایران شناخته شد. تکنیک، سرعت و هوش شکاری در همان معدود بازی‌هایش با پیراهن ذوب آهن نشان می‌داد که فوتبال ایران در آینده صاحب یک مهاجم توانمند خواهد بود اما هرچه زمان گذشت مشخص شد شکاری جرقه‌ای بوده است که با انتقال عجیب و پر سر و صدایش به تیم روبین کازان روسیه، همان جرقه هم خاموش شد.

بیشتر بخوانید:

تکلیف شکایت شکاری از تراکتور مشخص شد

پرونده‌ای که هنوز بسته نشده است

شکاری با فسخ قراردادش با ذوب آهن راهی روبین کازان شد و خود را درگیر پرونده‌ای در فیفا و دادگاه عالی ورزش کرد که هنوز این پرونده با وجود گذشت چند سال بسته نشده است. ذوب آهن با مدیرعاملی سعید آذری از شکاری ابتدا به فیفا شکایت کرد و سپس این شکایت را به دادگاه عالی ورزش کشاند؛ این پرونده هنوز بسته نشده و اخیراً و بعد از گذشت چند سال، جلسه شاهدان پرونده برگزار شده است.

نیمکت نشین و سکونشین در روبین کازان

در حالی که شکاری انتظار داشت با انتقال به روبین کازان راه بازیکنانی نظیر سردار آزمون را برود، اما رویاهایش خیلی زود نقش بر آب شد. او در روبین کازان به یک نیمکت نشین و سکونشین محض تبدیل شد و کمتر از تعداد انگشتان دست بازی کرد. شکاری در آن مقطع زمانی مدام از تبعیض سرمربی روبین کازان به عنوان یکی از دلایل بازی نکردنش در این تیم روسی یاد می‌کرد که باتوجه به بی خبری رسانه‌های ایران از وضعیت تمرین روبین کازان، پی بردن به حقیقت نیاز به زمان داشت.

پشیمانی پرسپولیس از جذب شکاری

شکاری در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت روبین کازان را ترک کند و در ایران به فوتبالش ادامه بدهد. آن زمان برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس رفته بود و این تیم درگیر انتخاب سرمربی جدید خود و گابریل کالدرون بود. با این حال پرسپولیسی‌ها برای جذب شکاری پا پیش گذاشتند و مذاکراتی هم صورت گرفت اما سعید آذری مدیرعامل وقت ذوب آهن به پرسپولیسی‌ها هشدار داد که ممکن است با جذب شکاری و محرومیت او از سوی فیفا و دادگاه CAS متضرر شوند. به همین دلیل مدیران پرسپولیس دور شکاری را خط کشیدند و این بازیکن در انتقالی عجیب راهی تیم تراکتور شد.

دنیزلی و نیمکت نشینی دوباره شکاری

در حالی که تصور می‌شد شکاری با بازگشت به ایران انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن توانایی‌هایش دارد، اما مصطفی دنیزلی سرمربی وقت تراکتور هم به شکاری اعتقادی نداشت و او را به یک بازیکن نیمکت و سپس سکونشین تبدیل کرد. او در پنج بازی در ترکیب اصلی قرار نداشت و در بازی ششم به سکوها تبعید شد. صادقیان مدیرعامل وقت تراکتور در هفته سوم درباره بازی نکردن‌های شکاری گفته بود: «بازی نکردن این بازیکن برای بنده هم سوال بود که در این رابطه با سرمربی تیم صحبت کردم که ایشان گفتند که ما یک تیم هستیم و در طول فصل از تمامی بازیکنانمان استفاده خواهیم کرد.»

بازگشت به ترکیب و تیم و قهر از تراکتور

با تغییر مصطفی دنیزلی و حضور ساکت الهامی در تراکتور، رضا شکاری شرایط بازی کردن را پیدا کرد اما نتوانست برای این تیم گلزنی کند. شکاری به تدریج بازهم نیمکت نشین شد و در نهایت کار به قهر شکاری کشید. تراکتور در هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر باید با فولاد خوزستان بازی می‌کرد و این دیدار، جنگ کسب سهمیه آسیا در لیگ برتر بود. شکاری قبل از بازی به دلیل درگیری لفظی با ساکت الهامی سرمربی تیم، تبریز را ترک کرد و به تهران بازگشت. او در حالی که تیمش به تمام نفرات برای بازی با فولاد نیاز داشت، راهی خوزستان نشد. این اتفاق در نهایت باخت تراکتور را در پی داشت.

قهر از تیم امید و تهدید حمید استیلی

پرحاشیه و پرتوقع بودن شکاری برای بازی کردن فقط به تیم‌های باشگاهی اش محدود نمی‌شود. این بازیکن فروردین سال ۱۳۹۸ و در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک که به میزبانی تهران برگزار می‌شد، به اردوی تیم امید دعوت شد. تیم ایران با ترکمنستان، یمن و عراق همگروه بود. شکاری در بازی اول با ترکمنستان با نظر «زلاتکو کرانچار» سرمربی وقت ایران نیمکت نشین بود و بازی نکرد. شکاری از این تصمیم کرانچار شاکی شد و بعد از بازی، اردوی تیم امید را ترک کرد. حمید استیلی مدیر تیم فوتبال امید در آن زمان، بلافاصله با شکاری تماس گرفت و بعد از آنکه توجیهات این بازیکن را درباره ترک اردو شنید، او را با تهدید محرومیت دائمی از فوتبال، به اردو برگرداند. البته شکاری در بازی با یمن به عنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم به زمین رفت و یک گل به ثمر رساند ولی در بازی آخر مرحله گروهی با عراق، باوجود اینکه در ترکیب اصلی قرار گرفت (احتمالاً با حربه قهر کردن) نتوانست گلزنی کند و در نهایت هم تعویض شد.

کار سخت پرسپولیس در صورت جذب شکاری

گذشته فنی و اخلاقی شکاری نشان می‌دهد او نه تنها آمار خوبی در بازی کردن و گلزنی دارد بلکه توقع و انتظارش این است که همواره در ترکیب اصلی قرار بگیرد. آمار کاری او با مربیان مختلف از روبین کازان گرفته تا دو سرمربی در تراکتور و یک سرمربی در تیم امید شاید به تنهایی گویای همه چیز باشد. کار کردن با بازیکنی که توقع «فیکس بودن» دارد کار را برای هر سرمربی و هر تیمی سخت می‌کند و شاید بهتر باشد پرسپولیسی‌ها با بررسی گذشته شکاری برای جذب او اقدام کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس