تهران در پاییز دارای چند روز هوای آلوده بوده است؟

هوای تهران در پاییز ۹۹ دارای ۵۲ روز شرایط قابل قبول و ۳۸ روز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را داشته است.

به گزارش مشرق، هوای تهران در پاییزی که گذشت دارای ۳۲ روز شرایط قابل قبول و ۳۸ روز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بود، در آذر ماه هوای پایتخت ۱۰ روز قابل قبول و ۲۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و در آبان ماه ۲۱ روز قابل قبول و ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است.

این درحالی است که در آذر ماه سال گذشته هوای پایتخت ۱۲ روز قابل قبول، ۱۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز ناسالم برای همه گروه‌ها و در آبان ماه ۱۹ روزشرایط  قابل قبول و ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است.

در این باره حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: اگر به تقویم کیفیت هوای پایتخت نگاهی بیندازیم، روند غلظت آلاینده‌های تهران رو به کاهش بوده و اگر ۶ ماه اول امسال را با مدت مشابه سال گذشته از روش مشابه محاسبه و مقایسه کنیم، کیفیت هوای تهران در نیمه نخست امسال از سال گذشته، کمی بهتر بوده و به ویژه بهار سالم‌تری داشتیم، تصریح کرد: البته در پاییز امسال، این کفه به سمت سال قبل سنگینی می‌کند و پاییز سال گذشته به دلیل بارش‌های بیشتر، هوای بهتری داشتیم و در مجموع، فروردین امسال، پاک‌ترین و مهر، آلوده‌ترین ماه‌های تهران در ۸ ماه گذشته بودند.

وی در مورد منابع اصلی تولیدآلایندگی هوای تهران گفت: منبع اصلی آلودگی هوای تهران، منابع متحرک شامل خودروهای سواری، خودروهای دیزل و موتورسیکلت‌ها هستند که ۶۱ درصد ذرات معلق و ۸۳ درصد آلاینده‌های گازی را تولید می‌کنند و البته در این میان، سهم صنایع، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها را نیز باید مورد توجه قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    از بی لیاقتی مسئولین!!! در کنار پدافند عامل، پدافند ضد عامل رو هم اجرا کنید. نمیدونم چرا از عهده آلودگی برنمیان!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس